Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
    Interessant, thanks! Dat videotje zouden ze verplicht moeten maken voor al die SUV rijders die denken dat ze zich in sneeuw alles kunnen permitteren
    De meeste SUV zijn FWD
    Het is veel goedkoper hé ;-)

Ik heb 2 AWD, geen van beiden is een SUV of een Jeep, maar beiden hebben wel Winterbanden.
    Dat is wat er ontbreekt in dat test, AWD + Winterbanden.
    2014 Porsche Boxster 981
    2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

• De uitkomst van zo'n test is voor mij helemaal geen verassing. Het is gewoon volledig logisch dat winterbanden zoveel beter zijn op sneeuw.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        De uitkomst van zo'n test is voor mij helemaal geen verassing. Het is gewoon volledig logisch dat winterbanden zoveel beter zijn op sneeuw.
        Tuurlijk. Komt nog bij dat 4WD enkel een voordeel (tegenover 2WD op dezelfde banden) is bij het accelereren. 4WD kan onmogelijk helpen bij remmen en ik denk dat je net dan het meest behoefte aan grip hebt. En in bochten natuurlijk, maar ook dan is het niet meer dan logisch dat 2WD en winterbanden beter zijn dan 4WD en standaardbanden.
        Mijn mijn wagen trouwens ook al goed gemerkt wat het verschil is (heb er al mee in de sneeuw gereden zonder winterbanden).
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ondertussen kunnen we wel met zekerheid stellen dat het deze winter verantwoord was om met winterbanden te rijden. Er is nu een tweede winterperiode aangebroken, we hebben al veel sneeuwdagen gehad, veel vriesdagen dus was je een pak veiliger op weg met winterbanden. Deze week hoorde ik op de radio dat er rond Antwerpen een pak ongevallen waren gebeurd door sneeuwval, waarschijnlijk allemaal mensen zonder winterbanden.

Comment

Ondertussen kunnen we wel met zekerheid stellen dat het deze winter verantwoord was om met winterbanden te rijden. Er is nu een tweede winterperiode aangebroken, we hebben al veel sneeuwdagen gehad, veel vriesdagen dus was je een pak veiliger op weg met winterbanden. Deze week hoorde ik op de radio dat er rond Antwerpen een pak ongevallen waren gebeurd door sneeuwval, waarschijnlijk allemaal mensen zonder winterbanden.
            Niet alleen hebben wij dit jaar veel ijsdagen gehad, al dan niet met sneeuw, maar ook veel regendagen
            Winterbanden hebben op het nat ook duidelijke voordelen, o.m. bij het remmen en inzake aquaplaning
            Van dat voordeel geniet je dan bijna alle dagen, en ook als de temperaturen hoger zijn dan 7°
            Maar dat zal wel worst wezen voor de non-believers...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              Niet alleen hebben wij dit jaar veel ijsdagen gehad, al dan niet met sneeuw, maar ook veel regendagen
              Winterbanden hebben op het nat ook duidelijke voordelen, o.m. bij het remmen en inzake aquaplaning
              Van dat voordeel geniet je dan bijna alle dagen, en ook als de temperaturen hoger zijn dan 7°
              Maar dat zal wel worst wezen voor de non-believers...
              Deze winter zijn winterbanden inderdaad geen overbodige luxe geweest!
              Maar die remweg, het ABS grijpt bij mij duidelijker sneller in met de winterbanden bij die positieve temperatuur regentoestanden tegenover m'n zomerbanden.

Comment

• Ik twijfel of ik deze winter nog winterbanden ga leggen op mijn nieuwe kar, of dat ik wacht tot volgende winter... Zou maar voor een maandje meer zijn.

Sent from my iPad using Tapatalk
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Ga er niet direct opleggen, hoewel het inderdaad wel handig zou geweest zijn met het afgelopen weer. Maar ja, langs de andere kant, kost natuurlijk weer stevig en voor iemand die nog niet lang aan het werk is piekt het dan wel Vooral voorzichtig rijden, doet al veel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                    Ga er niet direct opleggen, hoewel het inderdaad wel handig zou geweest zijn met het afgelopen weer. Maar ja, langs de andere kant, kost natuurlijk weer stevig en voor iemand die nog niet lang aan het werk is piekt het dan wel Vooral voorzichtig rijden, doet al veel...
                    Tenzij de aankoop van winterbanden gepaard gaat met dure velgen, is de uiteindelijke kost van een winterset niet enorm, daar de zomerbanden in dat geval langer mee gaan
                    Je moet dan wel aanvaarden in de winter op stalen velgen te rijden... Veiligheid of esthetiek ???

Comment

Ondertussen kunnen we wel met zekerheid stellen dat het deze winter verantwoord was om met winterbanden te rijden. Er is nu een tweede winterperiode aangebroken, we hebben al veel sneeuwdagen gehad, veel vriesdagen dus was je een pak veiliger op weg met winterbanden. Deze week hoorde ik op de radio dat er rond Antwerpen een pak ongevallen waren gebeurd door sneeuwval, waarschijnlijk allemaal mensen zonder winterbanden.
                      Wat een belachelijke redenering. Veel ongevallen dus het autos zonder winterbanden. Want ja met winterbanden kan je natuurlijk geen accidenten doen!
                      Dan zouden er in de zomermaanden een ongelukken kunnen gebeuren want iedereen rijdt dan met zomerbanden rond?
                      BMW X5 45e

Comment

• Gisteren morgen heeft Guillaume Gillet van de RSC Anderlecht zijn R8 in de prak gereden in Neerpede
                        Hij reed nochthans niet hard... (wel was zijn spoiler gerezen ;-) hij doet dat misschien altijd om indruk te maken)
                        De baan was wel wat glad... Ik vraag mij af of hij op winterbanden reed

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                          Tenzij de aankoop van winterbanden gepaard gaat met dure velgen, is de uiteindelijke kost van een winterset niet enorm, daar de zomerbanden in dat geval langer mee gaan
                          Je moet dan wel aanvaarden in de winter op stalen velgen te rijden... Veiligheid of esthetiek ???
                          Moest ik op winterbanden rijden zou ik sowieso voor stalen velgen kiezen. Is toch ook sowieso beter dan lichtmetalen velgen? Aangezien lichtmetalen meer "schade" gaan oplopen door het zout dan stalen? En ivm prijskaartje, ga je toch makkelijk €400 kwijt zijn voor enkel de banden?

Comment

• Net nieuwe velgen gaan halen en meteen 4 nieuwe zomerbanden besteld en ervoor gekozen via Popgom.be om ze te laten monteren op 19 maart.. lijkt me het ideale tijdstip denk ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                              Wat een belachelijke redenering. Veel ongevallen dus het autos zonder winterbanden. Want ja met winterbanden kan je natuurlijk geen accidenten doen!
                              Dan zouden er in de zomermaanden een ongelukken kunnen gebeuren want iedereen rijdt dan met zomerbanden rond?
                              Je moet me eerst eens die vetgedrukte uitdrukking van jou uitleggen alvorens andere redeneringen belachelijk te noemen want niemand begrijpt er een bal van.

Comment

Moest ik op winterbanden rijden zou ik sowieso voor stalen velgen kiezen. Is toch ook sowieso beter dan lichtmetalen velgen? Aangezien lichtmetalen meer "schade" gaan oplopen door het zout dan stalen? En ivm prijskaartje, ga je toch makkelijk €400 kwijt zijn voor enkel de banden?
                                Ik heb mijn wintervelgen laten plastidippen, zo lopen die geen zout schade op
                                BMW X5 45e

Comment

• misschien niet duidelijk geformuleerd maar 't is wel duidelijk wat hij bedoelt: ongevallen gebeuren even goed in de zomermaanden wanneer de auto's dan wel op de juiste banden rijden voor dat seizoen.
                                  Zolang er geen duidelijke statistieken worden bijgehouden van welk type band er gebruikt werd op het moment van het ongeval zal het alleen maar giswerk blijven. Ik ben zelf heel curieus naar zulke gegevens om dan ook eens te zien of de premiumbanden onder of over vertegenwoordigd zijn in die statistieken. Want we zeggen allemaal dat die wel beter zijn maar vertaalt zich dat ook in de ongevalcijfers (waarschijnlijk wel, maar toch...)? Of leidt het eerder tot een vals veilig gevoel bij zij die ermee rijden (zoals ABS en ESP)?
                                  www.peugeotforum.be

Comment

Ik heb mijn wintervelgen laten plastidippen, zo lopen die geen zout schade op
                                    Plastidippen? Ik weet wel iets van auto's maar hier heb ik nog niet van gehoord? Wat is dit juist? Soort van "beschermlaag" op je velg spuiten ofzo?

Comment

Je moet me eerst eens die vetgedrukte uitdrukking van jou uitleggen alvorens andere redeneringen belachelijk te noemen want niemand begrijpt er een bal van.
                                      Edit: nvm
                                      Last edited by kefkie; 09/02/2013, 18:44.
                                      BMW X5 45e

Comment

Plastidippen? Ik weet wel iets van auto's maar hier heb ik nog niet van gehoord? Wat is dit juist? Soort van "beschermlaag" op je velg spuiten ofzo?
                                        Ja, is een soort van rubberlaag.
                                        Kan je in elke kleur krijgen. Heb de mijne in het zwart laten doen.
                                        En als je die rubber laag beu bent pel je die er af en zie er niets meer van

Voor:

Na:
                                        BMW X5 45e

Comment

Gij zegt dat die extra accidenten gebeuren door de mensen die met zomerbanden in de winter rijden.
                                          Al die accidenten gebeuren dus door onaangepaste banden in het seizoen, als ik u redenering dan verder volg zouden er in de zomer geen accidenten kunnen gebeuren omdat iedereen met zomerbanden rijdt.
                                          Ik zal spaciaal voor jou mezelf eens quoten en wat accenten leggen zodat je misschien begrijpt wat ik wil zeggen:

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                          Deze week hoorde ik op de radio dat er rond Antwerpen een pak ongevallen waren gebeurd door sneeuwval, waarschijnlijk allemaal mensen zonder winterbanden.
                                          Waar zeg ik dus dat "die accidenten gebeuren door mensen die met zomerbanden in de winter rijden"? Je moet mijn woorden nu niet verdraaien om gelijk te krijgen want het staat hier zwart op wit anders. Ik weet ook wel dat er mensen zijn die met winterbanden in winterse omstandigheden ongevallen hebben door onaangepast rijgedrag.

Comment

Working...
                                          X