Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Ja, is een soort van rubberlaag.
    Kan je in elke kleur krijgen. Heb de mijne in het zwart laten doen.
    En als je die rubber laag beu bent pel je die er af en zie er niets meer van
    He da's wel iets handig Als ik mag vragen, hoeveel kost zoiets? Wel mooi gedaan.

Comment

• Ik heb ze laten doen bij iemand die dat prof doet en heeft mij een klein 120€ gekost voor 4 velgen.
      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        Tenzij de aankoop van winterbanden gepaard gaat met dure velgen, is de uiteindelijke kost van een winterset niet enorm, daar de zomerbanden in dat geval langer mee gaan
        Je moet dan wel aanvaarden in de winter op stalen velgen te rijden... Veiligheid of esthetiek ???
        Ik hou dezelfde velgen en laat enkel de banden verwisselen.
        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
          Moest ik op winterbanden rijden zou ik sowieso voor stalen velgen kiezen. Is toch ook sowieso beter dan lichtmetalen velgen?
          Ik denk er ook zo over , waarom zou je immers in de winter moeten "pochen" met alu-velgen die dan misschien wel proper te maken zijn aan de buitenzijde , binnenin en zeker achteraan de velg kan je niet aan en eens je een kleine schade hebt wordt deze alleen maar groter door al dat zout en pekel..
          De mijne heeft ook stalen velgen , en toen ik het niet meer kon aanzien om enkel met die lelijke zwarte dingen rond te rijden heb ik er maar een set deksels voor gekocht

Origineel = 17 " , nu 16" en veel meer "comfort" ook nog op het staal .

Let niet op de strepen van de parkeerrruimte , die zijn gewoonweg verkeerd geschilderd
          (maar het helpt wel goed om indrukken van andere deuren te voorkomen zolang je maar ietsje verder parkeert )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
            Ik denk er ook zo over , waarom zou je immers in de winter moeten "pochen" met alu-velgen die dan misschien wel proper te maken zijn aan de buitenzijde , binnenin en zeker achteraan de velg kan je niet aan en eens je een kleine schade hebt wordt deze alleen maar groter door al dat zout en pekel.
            Tja om dezelfde reden dat je in de zomer wil pochen met je alu velgen?
            Bij mijn vorige auto had ik idd stalen velgen voor de winterbanden met plastic wieldoppen waarbij je op een kleine afstand niet eens het verschil zag met alu velgen.
            Nu heb ik voor de winterbanden wel alu velgen. Reden: het prijsverschil was nauwelijks 100 € (voor een stel van 4) met een set alu velgen.
            Wel heb ik speciaal voor de wintervelgen een set gekozen met 5 gesloten spaken (ipv 10 open spaken voor de zomervelgen) zodat het geen enkel probleem (met het juiste materiaal) is om de velgen te onderhouden, ook aan de binnenzijde, tot van achter. Zelfs makkelijker dan stalen velgen met een dop over.
            Ik vind het juist eigenaardig dat mensen in de zomer willen rondrijden met dure alu velgen en dan in de winter wel 3 maand rondrijden met goedkope zwarte velgen onder hun auto. Leef je die 3 maand dan anders? Zet er dan toch minstens een wieldop op?
            En gezien de 'gevoeligheid' van de alu velgen voor winterse toestanden motiveren deze meer om je (gehele) wagen te onderhouden.
            Last edited by ivob2; 10/02/2013, 08:29.

Comment

Ik denk er ook zo over , waarom zou je immers in de winter moeten "pochen" met alu-velgen die dan misschien wel proper te maken zijn aan de buitenzijde , binnenin en zeker achteraan de velg kan je niet aan en eens je een kleine schade hebt wordt deze alleen maar groter door al dat zout en pekel..
              De mijne heeft ook stalen velgen , en toen ik het niet meer kon aanzien om enkel met die lelijke zwarte dingen rond te rijden heb ik er maar een set deksels voor gekocht

Origineel = 17 " , nu 16" en veel meer "comfort" ook nog op het staal .

Let niet op de strepen van de parkeerrruimte , die zijn gewoonweg verkeerd geschilderd
              (maar het helpt wel goed om indrukken van andere deuren te voorkomen zolang je maar ietsje verder parkeert )
              Ik rij al meer dan 20 jaar gans het jaar door met alu velgen. Nooit zoutschade gehad. Mits een minimum aan onderhoud, kan een alu velg perfect tegen wintertoestanden.

Ik heb trouwens een tip voor u. Rij gans het jaar door met uw stalen 16" velgen. Comfortabeler en 'pochen' behoort tot het verleden! De alu velgen look (die schelen dus) zou 'k er wel afgooien, anders lijkt het nog steeds dat je wilt 'pochen' hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                Ik hou dezelfde velgen en laat enkel de banden verwisselen.
                Is dit niet slecht voor de velg, 'altijd' die wissel? Heb eens gelezen dat deze dan meer kans heeft op krom te trekken?

Comment

Is dit niet slecht voor de velg, 'altijd' die wissel? Heb eens gelezen dat deze dan meer kans heeft op krom te trekken?
                  Klopt, mijn bandencentrale heeft dat ook gezegd

Comment

Het is eerder voor de lippen van de banden dat het een beproeving is
                    Het hangt natuurlijk af van hoe lang de banden meegaan...
                    En het veronderstelt ook dat de gast die de wissel doet zorgvuldig werkt, anders komen er krassen van

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      Klopt, mijn bandencentrale heeft dat ook gezegd
                      Hé, ook iemand van Zele Waar laat jij je banden doen misschien?

Comment

Hé, ook iemand van Zele Waar laat jij je banden doen misschien?
                        Vandekerckhoven

Comment

• Buiten beschouwing gelaten dat 2x banden wisselen per jaar niet zo goed is voor de band zelf begrijp ik ook echt niet het voordeel van je banden te laten wisselen tov een extra stel velgen. Zelf banden wisselen zie ik er nog niet veel doen. De meerprijs voor een extra stel velgen haal je er op termijn toch uit omdat je dan zelf (indien gewenst zelfs meermaals naargelang de weersomstandigheden) op het meest gunstige tijdstip, zonder wachttijd of extra heen en weer gerij en zonder 2x extra jaarlijkse kosten je wielen zelf kan wisselen.

Comment

• Zelf mijn winterset wisselen doe ik niet meer, als ik achteraf met mijn zwakke rug drie keer naar de kiné moet ben ik nog goedkoper af met mijn dealer te laten doen, dan zijn mijn velgen nog gekuist en bewaard
                            Bovendien is het altijd een beetje sukkelen met die anti-diefstalmoeren, ofwel komen ze niet los zonder dat je velg ( of je handen...) bekrast, ofwel breekt een pinnetje van deze speciale moeren
                            Bij mijn dealer moet ik maar alleen verwittigen dat ik geen krasje zal dulden (en ja, betalen, iedereen moet leven... )
                            Last edited by guyugy; 10/02/2013, 13:55.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                              Tja om dezelfde reden dat je in de zomer wil pochen met je alu velgen?
                              Euh , als die alu's er standaard op staan , daar kan ik dan toch niet aan doen ?

Ieder maakt zijn keuze en als je dus liever met echte alu's wil rondrijden geen probleem hoor.

Comment

Ik denk er ook zo over , waarom zou je immers in de winter moeten "pochen" met alu-velgen die dan misschien wel proper te maken zijn aan de buitenzijde ,
                                Misschien omdat er geen stalen velgen te krijgen zijn die passen? Al es over nagedacht.

Comment

• ik ging net dezelfde reactie geven

Comment

• grandscenicman wilt alleen pochen in de zomer, elk jaar tegen de winter ebt dat pochgevoel wat weg. Vandaar z'n stalen wielen met nep alu look in de winter.

Begrijpe wie begrijpen kan...

Comment

• om niet beticht te worden van te willen pochen kan je ook je plastic wieldoppen mat-zwart laten plasti-dippen ;-))

Comment

• gisteren in Duitsland hebben ze maar weeral eens hun nut bewezen. Vermits ze het daar blijkbaar niet kennen om wegen vrij te maken tijdens lichte sneeuwval was het opvallend kalm op de weg. Geen problemen ondervonden tenzij bij het effe foutrijden en de helling waar ik terug op moest echt wel steil was. Zigzaggend moeten sturen om afwisselend grip te krijgen en terug naar boven te kunnen kruipen. Zonder winterbanden had ik gewoon vastgestaan.
                                        www.peugeotforum.be

Comment

• Is het eigenlijk toegelaten om heel het jaar door met winterbanden rond te rijden? Vroeg ik mij even af...
                                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Working...
                                          X