Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mijn winterbanden liggen op alu velgen en die zien er nog steeds heel goed uit, zout vreet niet zo hard is zoals mensen zeggen volgens mij.
Mijn wintervelgen zijn wel een maatje kleiner en (voor mij) minder mooi dan de velgen met zomerbanden, maar die stalen zwarte velgen zeggen me niks.
En dat van die ongelukken: mensen met winterbanden die zichzelf overschatten zijn nog veel gevaarlijker dan voorzichtige mensen op zomerbanden.
In de zomer heb ik verchroomde alu velgen en in de winter mijn originele alu velgen. Simpel te verklaren, 'k heb mijn auto gekocht met (gelakte) alu velgen en een jaar of twee later heb ik originele chroomvelgen op de kop kunnen tikken. 't is dus logischer dat ik mijn winterbanden op de alu velgen liet trekken dan dat ik mijn alu velgen zou wegsmijten om ijzeren wielen te kopen.
En zoals hierboven gezegd werd. Op mijn andere auto passen geen stalen velgen, wegens te grote remschijven. Dus in de zomer zijn dat de originele alu velgen in de oorspronkelijke maten en in de winter originele wielen met voor en achter dezelfde breedte.
Ik rijd ook al jaren de winter door met winterbanden op alu velgen, en eigenlijk nog nooit problemen gehad met invreten van zout. Enkel een Renault Espace die ik een paar jaar geleden had, had er een beetje last van.
Doe zo'n 50.000 km per jaar, dus het kan toch tellen als test.
De kunst is gewoon na een periode van zoutstrooien de velgen even goed af te kuisen
Zo is dat.
Net de zomerwielen terug gemonteerd. Winterwielen goed gereinigd en afgespoeld, nu laten drogen en dan kunnen ze terug de doos in tot ergens in december of januari.
De sneeuw is hier weg en echte sneeuwtoestanden zie ik niet meteen terugkomen. De tijd is rijp om die irriterende RFT winterbanden eraf te gooien en dat heb ik dan ook gedaan vandaag.
Met RFT kan ik u zeker geen ongelijk geven.
Ben wel content van m'n winterbanden, maar 't is toch plezanter met zomersletsen.
't Zal eerst toch nog een graadje of 10 moeten opwarmen.
Ik denk dat we hier in't Z-O vandaag de laatste willen-en-net-nog-kunnen-sneeuw hebben gehad.
Fingers crossed, want 't is echt wel winter geweest dit jaar :/
De sneeuw is hier weg en echte sneeuwtoestanden zie ik niet meteen terugkomen. De tijd is rijp om die irriterende RFT winterbanden eraf te gooien en dat heb ik dan ook gedaan vandaag.
damn, en ik zit hier op mijn winterbanden in de soep te bollen. heb hier toch enkele trucks zien stilstaan die de helling niet opraakten
Comment