Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
    Is het eigenlijk toegelaten om heel het jaar door met winterbanden rond te rijden? Vroeg ik mij even af...

Ja ...

Comment

• Maar dan moet je niet verbaasd zijn dat ze tegen de volgende winter op zijn ;-))

Comment

• En met winterbanden heb je in de zomer minder grip, ook geen voordeel dus.
        VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• het verschil is pakken minder groot dan met een zomerband in de winter te rijden
          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
            En met winterbanden heb je in de zomer minder grip, ook geen voordeel dus.
            Wel niet op het nat, hoor

Comment

• Mijn winterbanden liggen op alu velgen en die zien er nog steeds heel goed uit, zout vreet niet zo hard is zoals mensen zeggen volgens mij.
              Mijn wintervelgen zijn wel een maatje kleiner en (voor mij) minder mooi dan de velgen met zomerbanden, maar die stalen zwarte velgen zeggen me niks.

En dat van die ongelukken: mensen met winterbanden die zichzelf overschatten zijn nog veel gevaarlijker dan voorzichtige mensen op zomerbanden.

Comment

• In de zomer heb ik verchroomde alu velgen en in de winter mijn originele alu velgen. Simpel te verklaren, 'k heb mijn auto gekocht met (gelakte) alu velgen en een jaar of twee later heb ik originele chroomvelgen op de kop kunnen tikken. 't is dus logischer dat ik mijn winterbanden op de alu velgen liet trekken dan dat ik mijn alu velgen zou wegsmijten om ijzeren wielen te kopen.

En zoals hierboven gezegd werd. Op mijn andere auto passen geen stalen velgen, wegens te grote remschijven. Dus in de zomer zijn dat de originele alu velgen in de oorspronkelijke maten en in de winter originele wielen met voor en achter dezelfde breedte.
                Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• Ik rijd ook al jaren de winter door met winterbanden op alu velgen, en eigenlijk nog nooit problemen gehad met invreten van zout. Enkel een Renault Espace die ik een paar jaar geleden had, had er een beetje last van.
                  Doe zo'n 50.000 km per jaar, dus het kan toch tellen als test.

Comment

• De kunst is gewoon na een periode van zoutstrooien de velgen even goed af te kuisen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      De kunst is gewoon na een periode van zoutstrooien de velgen even goed af te kuisen
                      Zo is dat.

Net de zomerwielen terug gemonteerd. Winterwielen goed gereinigd en afgespoeld, nu laten drogen en dan kunnen ze terug de doos in tot ergens in december of januari.

Comment

• Nu lijkt het me nog steeds te vroeg om te wisselen naar zomervelgen.

Comment

• Vorige week wou ik de winters wisselen. Ben die dingen ongelofelijk hard beu. Uiteindelijk toch blijk dat ik gewacht heb. Nog eventjes uithouden

Comment

• De lente is wakker sinds vandaag.
                            Nog ff uitrekken, bakkie troost, en hop!
                            Ik voel het :]

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                              Vorige week wou ik de winters wisselen. Ben die dingen ongelofelijk hard beu. Uiteindelijk toch blijk dat ik gewacht heb. Nog eventjes uithouden
                              idem

Comment

• Mijn winterset is 18" alu net als mijn zomerset. Voor mij maakt is er vrijwel geen verschil in looks en rijgedrag.

Comment

• ik heb 2 sets dezelfde velgen, maar het rijgedrag is bij mij toch wel verschillend hoor!
                                  2015 BMW F11 520dA
                                  1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• De sneeuw is hier weg en echte sneeuwtoestanden zie ik niet meteen terugkomen. De tijd is rijp om die irriterende RFT winterbanden eraf te gooien en dat heb ik dan ook gedaan vandaag.

Comment

• @ Diabolic: ik rij ook op 18 zowel zomer als winter. Ik vind wel dat er redelijk wat verschil zit in rijgedrag. Doe mij toch maar zomers rubber

Comment

• Met RFT kan ik u zeker geen ongelijk geven.
                                        Ben wel content van m'n winterbanden, maar 't is toch plezanter met zomersletsen.
                                        't Zal eerst toch nog een graadje of 10 moeten opwarmen.
                                        Ik denk dat we hier in't Z-O vandaag de laatste willen-en-net-nog-kunnen-sneeuw hebben gehad.
                                        Fingers crossed, want 't is echt wel winter geweest dit jaar :/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          De sneeuw is hier weg en echte sneeuwtoestanden zie ik niet meteen terugkomen. De tijd is rijp om die irriterende RFT winterbanden eraf te gooien en dat heb ik dan ook gedaan vandaag.
                                          damn, en ik zit hier op mijn winterbanden in de soep te bollen. heb hier toch enkele trucks zien stilstaan die de helling niet opraakten

Comment

Working...
                                          X