Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDaar kan ik niks tege inbrengen als, je aan de kust woont en niet veel kilometers doen dan hebben ze idd weinig nut.
Ik heb momenteel op mijn eigen wagen ook geen winterbanden liggen omdat ik te weinig kilomters doe om ler echt voordeel uit te halen.
Maar dat wilt niet zeggen dat, zoals Jakkel beweert, winterbanden geen nut zouden hebben!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk BerichtenTe weinig kms om er voordeel uit te halen. Ik vind dat even vreemd klinken als iemand die zegt dat hij geen gordel draagt omdat hij enkel korte afstanden rijdt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichtenhoe bedoel je, 'te weinig kilometers doe om er voordeel uit te halen'?
edit: uit knight rider zijn post dus.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk BerichtenTe weinig kms om er voordeel uit te halen. Ik vind dat even vreemd klinken als iemand die zegt dat hij geen gordel draagt omdat hij enkel korte afstanden rijdt...Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDe nagel op de kop!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenSorry, maar die vergelijking trekt op geen kloten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEn nog een bank vooruit!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk zat bij het begin al op de eerste rij, dus kan niet meer vooruit
Comment
-
Wat valt er te verduidelijken?
Als je niet snapt wat er staat is er een probleem bij jou, niet bij mij.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAls ge vanachter begint te tellen wel ja... .Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
ik ben blijkbaar niet de enige die jou niet snapt, bij wie zou het probleem dan liggen.
winterbanden hebben sowieso een voordeel of je nu veel of weinig km's doet.
diesel of benzine, dat is een vergelijking waar je de parameter 'aantal km's/jaar' voor kan gebruiken.2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichtenik ben blijkbaar niet de enige die jou niet snapt, bij wie zou het probleem dan liggen.
winterbanden hebben sowieso een voordeel of je nu veel of weinig km's doet.
diesel of benzine, dat is een vergelijking waar je de parameter 'aantal km's/jaar' voor kan gebruiken.
Ale dan ik zal het heel simpel maken voor de simpelen die hier blijkbaar zitten.
Bij zeer slecht weer beperk ik mijn verplaatsingen dus de kilomters die ik doe waarvoor winterbanden echt hun nut hebben zijn zo laag dat ik daarvoor momenteel geen winterbanden ga kopen.
Ik heb er voor deze winter wel aan gedacht, maar heb het nog maar eens een winter uitgestelt. Als ik wel die banden had gehad zou ik meer gereden hebben bij de winterse omstandigheden die wel gehad hebben.
Nu heb ik enkel de noodzakelijke verplaatsingen naar het werk gedaan met aangepaste snelheid en op tijd 's morgens vetrokken om tijdig daar te geraken.
En als je te weinig kilomters doet dan zijn je winterbanden te vervangen door ouderdom voordat ze helemaal versleten zijn.
En eigenlijk doe ik te weinig kilometers om met een diesel te rijden, maar dat is dan weer een andere verhaal.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Is het eigenlijk nog de moeite om nu nog winterbanden te monteren? Of wacht ik beter tot volgend jaar?
Het herspuiten van m'n winterstaal heeft een paar maand vertraging opgelopen, en ben het wat beu om op 16" velgen met low-profile banden te rijden maar heb ook niet echt zin om m'n 14" zomerbandjes te monteren omdat die al redelijk versleten zijn.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHet is wel dikke offtopic, maar inderdaad, da's ook dikke zever.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichtenveronderstellen doet ie wel vaker hoor
Ik heb ook alleen maar bij dezelfde weersomstandigheden binnen een tijdsbestek van een uur met hetzelfde voertuig en op hetzelfde traject persoonlijk ondervonden dat
er een groot verschil was tussen zomerbanden en winterbanden (op sneeuw), in het voordeel van de winterbanden.
Ik ben van het voordeel overtuigd, een copy/paste van een of ander artikel heb ik niet nodig om mezelf (en zeker anderen niet) van het tegendeel te overtuigen.
Misschien heb ik wel heel slechte zomerbanden, dat sluit ik niet uit.
En het is ook maar een persoonlijke ervaring door derden te beoordelen en te nemen voor wat ze waard is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk voel dat gewoon, aan het rijgedrag, remafstand, grip,... . Ik heb het er hier vorig jaar al uitgebreid over gehad met ook de nodige zever van de believers. Geen zin meer om het nog eens te doen of het op te zoeken. Nu, als jullie vinden dat winterbanden zalige dingen zijn onder die alom bekende 7°C, mij niet gelaten hoor.
En uit praktisch oogpunt is het in dit land een beetje not done om dagelijks/wekelijks je setje te veranderen.
Dus is het een beetje de bluts met de buil nemen:in de winterperiode is het niet alle dagen een voordeel winterbanden te hebben maar dat minieme nadeel
weegt niet op tegen de dagen dat ze wel een uitgesproken voordeel hebben.
Dit jaar was het zeker, gezien het aantal sneeuwdagen, de moeite waard. (allee, dat veronderstel ik toch).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk BerichtenYep,ik beweer tenminste niet de absolute waarheid in pacht te hebben
Ik heb ook alleen maar bij dezelfde weersomstandigheden binnen een tijdsbestek van een uur met hetzelfde voertuig en op hetzelfde traject persoonlijk ondervonden dat
er een groot verschil was tussen zomerbanden en winterbanden (op sneeuw), in het voordeel van de winterbanden.
Ik ben van het voordeel overtuigd, een copy/paste van een of ander artikel heb ik niet nodig om mezelf (en zeker anderen niet) van het tegendeel te overtuigen.
Misschien heb ik wel heel slechte zomerbanden, dat sluit ik niet uit.
En het is ook maar een persoonlijke ervaring door derden te beoordelen en te nemen voor wat ze waard is.
Ik heb dit jaar door omstandigheden de winterbanden niet kunnen gebruiken en ik heb een kleine week gevloekt dat ik op zomerbanden reed. De sneeuw was weg en zo was het gevloek op de zomerbanden in ieder geval .BMW X5 45e
Comment
Comment