Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik maak die dingen voor mezelf uit, ik heb geen verondersteller nodig en al helemaal geen betweter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
      Je zegt het zelf, op sneeuw.

Ik heb dit jaar door omstandigheden de winterbanden niet kunnen gebruiken en ik heb een kleine week gevloekt dat ik op zomerbanden reed. De sneeuw was weg en zo was het gevloek op de zomerbanden in ieder geval .
      Inderdaad. Maar er waren dit jaar wel al 28 sneeuwdagen en als je dan nog eens naar het buitenland gaat (Duitsland) zijn winterbanden onontbeerlijk.
      En het is de moeite niet (voor mij toch niet) om iedere dag/week als de temp even stijgt en het even dooit weer eens te gaan wisselen.
      België is in dat opzicht een kloteland (van alles wat op de meest onvoorspelbare wisselende momenten).
      Laat het duidelijk zijn: winterbanden zijn NIET voor iedereen een voordeel. Komt je auto nooit uit de garage heb je er geen voordeel aan .
      Ieder maakt zijn persoonlijke rekening. Maar je moet je persoonlijke rekening niet ten koste van alles aan een ander proberen op te dringen.
      Persoonlijk: moest ik niet naar het sneeuwrijke buitenland gaan en de vriendin in de winter niet dagelijks x km woon/werk verkeer doen ik zou
      geen winterbanden leggen. Nu vind ik het onontbeerlijk (en het is dan nog een 4x4).
      Maar verplichten zou ik het hier ook niet.
      Last edited by ivob2; 28/02/2013, 20:39.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
        ik maak die dingen voor mezelf uit, ik heb geen verondersteller nodig en al helemaal geen betweter
        In het eerste helemaal gelijk.
        Voor het tweede deel van je onderbouwde commentaar, ieder zijn fouten zeker?
        Een "uitlacher" zonder enige toegevoegde commentaar is natuurlijk nog makkelijker
        Maak het je dus makkelijk en reageer niet meer op mij
        Last edited by ivob2; 28/02/2013, 20:40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten

Ale dan ik zal het heel simpel maken voor de simpelen die hier blijkbaar zitten.
          Bij zeer slecht weer beperk ik mijn verplaatsingen dus de kilomters die ik doe waarvoor winterbanden echt hun nut hebben zijn zo laag dat ik daarvoor momenteel geen winterbanden ga kopen.
          Ik heb er voor deze winter wel aan gedacht, maar heb het nog maar eens een winter uitgestelt. Als ik wel die banden had gehad zou ik meer gereden hebben bij de winterse omstandigheden die wel gehad hebben.
          Nu heb ik enkel de noodzakelijke verplaatsingen naar het werk gedaan met aangepaste snelheid en op tijd 's morgens vetrokken om tijdig daar te geraken.
          En als je te weinig kilomters doet dan zijn je winterbanden te vervangen door ouderdom voordat ze helemaal versleten zijn.

En eigenlijk doe ik te weinig kilometers om met een diesel te rijden, maar dat is dan weer een andere verhaal.
          ah voila. dat verklaart veel. dank u.

ik ben continu op de baan, dus ik kan mijn verplaatsingen niet beperken bij slecht weer....
          2015 BMW F11 520dA
          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Door het lezen van de laatste blz heb ik zin gekregen om winterbanden te monteren

Comment

• Ik rijd in feit meer in de winter dan in de zomer, voor mij zijn winterbanden een "must" en deze jaar méér dan andere!
              Sneeuw, ijzel en regen is er meer dan genoeg geweest om dit te veraantwoorden.
              Ik moet gewoon overal en aan een normale snelheid kunnen gaan, ik pas mijn rijstijl niet of met moeite.

Ze gaan volgende week gaan slapen tot november
              2014 Porsche Boxster 981
              2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                Door het lezen van de laatste blz heb ik zin gekregen om winterbanden te monteren
                Eerlijk gezegd denk ik dat het nu ook de moeite niet meer is (dat hoop ik toch, mijn wintervelgen/banden ben ik nog niet beu maar het weer wel).

Comment

• Misschien offtopic, maar hoe wisselen jullie terug om naar zomerbanden?

Het zelf doen, door jullie garage, een bandencentrale, ...?
                  Ik heb 2 nieuwe voorbanden nodig en ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen met http://www.toopneus.be/ en de 'fitting stations'. Met name dan banden / velgen Ackermans in Opglabbeek.

Comment

• Als het gratis is en het regent veel bij de bandencentrale waar ik mijn banden kocht.
                    Zo niet (geen goesting om tot ginder te rijden en het is aangenaam weer) zelf met de kruissleutel en de krik (in tijd komt het op hetzelfde neer).
                    Mijn velgen/banden bewaar ik sowieso thuis.
                    Als het me nog lukt tenminste (alu velgen is altijd een beetje moeilijker dan stalen velgen).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Hey seperator, een postje van u van een dik jaar terug. Ik denk er eigenlijk net hetzelfde over, vanwaar die plotse ommekeer?
                      Ik ben niet van mening veranderd. Ik vind het inderdaad nog steeds zinloos om bij 7 graden winterbanden te monteren. Maar bij temperaturen onder nul dan liggen ze er toch op. En ja België is nu eenmaal een land met een kwakkel klimaat, niks aan te doen.
                      Last edited by ; 01/03/2013, 00:24.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                        In het eerste helemaal gelijk.
                        Voor het tweede deel van je onderbouwde commentaar, ieder zijn fouten zeker?
                        Een "uitlacher" zonder enige toegevoegde commentaar is natuurlijk nog makkelijker
                        Maak het je dus makkelijk en reageer niet meer op mij
                        ik denk dat jij de laatste persoon bent die iemand moet aanspreken over onderbouwde commentaar, of zonder toegevoegde waarde
                        ik reageer op wie ik wil, toch bedankt voor de tip

Ontopic:
                        vandaag ga ik mijn wintervelgen demonteren en de andere slofjes er terug ondersteken. ben dat gezwalp van die luchtballonnen een beetje beu...

Comment

• wij rijden zo'n 10333km per jaar, is gemiddeld 861km per maand en komt op ongeveer 28,3km per dag.

De dagen dat ik persoonlijk vind dat ik winterbanden kan gebruiken zijn er 25, komt neer op 707,5km. Hoe kom ik aan die 25 dagen wel als we echt niet buiten moeten zijn met de wagen bij zeer slechte omstandigheden dan blijft hij zeker binnen staan.
                          Voor de rest rijden we zeer voorzichtig bij sneeuwval genoeg afstand bewaren zo weinig mogelijk de remmen gebruiken en op de motor afremmen, rijden we dan 30km per uur zeker niet, we rijden met het verkeer mee.

Wat zijn jullie meningen?
                          winterbanden leggen of toch maar niet.
                          Seat Leon FR 1.4 tsi 103kw 140pk
                          http://www.autoforum.be/showthread.php?65549-2014-Seat-leon-Fr-1-4l-tsi-140pk
                          Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Comment

• alleen jijzelf kunt die beslissing pakken

ik blijf scepticus over winterbanden, maar heb ze toch gestoken, ook bij 10k per jaar zoals jij...en ik voel geen kloten verschil

een auto dient niet om te botsen, maar heb bij de nieuwe wél alle veiligheidsopties gekozen, daarnaast rij ik graag met ouwe sleuren die nix geen veiligheid bieden

met geen van de 2 types auto's ooit gebotst en malheuren aan overgehouden

'houdt hoofd vast'

Comment

• Ik heb nog nooit winterbanden laten steken en ben ook nog nooit beginnen schuiven enz... Dat ik dacht van, oela nu wou ik dat ik winterbanden had! Ik rij 40000+ km per jaar en pas me aan de snelheid aan als er sneeuw ligt.
                              Last edited by ; 01/03/2013, 21:34.

Comment

• Mijn mening is: winterbanden zijn enkel nuttig als er echt sneeuw ligt. Die <7°C-regel is gewoon dikke marketingzever. Ze rijden vaag, maken meer lawaai, doen de auto meer verbruiken en hebben op alles behalve sneeuw en ijs minder grip. Met een FWD of 4WD heb je het in België amper nodig voor die paar dagen dat het hier sneeuwt en zeker in Vlaanderen niet, we hebben niet eens echte hoogteverschillen, wel aanpassen natuurlijk op die dagen dat het wel sneeuwt. Op een RWD zou ik ze wel altijd willen, omdat je op sneeuw met zomerbanden gewoon meteen vast rijdt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk Berichten
                                  Misschien offtopic, maar hoe wisselen jullie terug om naar zomerbanden?

Het zelf doen, door jullie garage, een bandencentrale, ...?
                                  Ik heb 2 nieuwe voorbanden nodig en ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen met http://www.toopneus.be/ en de 'fitting stations'. Met name dan banden / velgen Ackermans in Opglabbeek.
                                  ik wissel ze zelf, met een goede krik heb ik dat op een half uurtje gefixt

zo eentje heb ik ;

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                                    Als het gratis is en het regent veel bij de bandencentrale waar ik mijn banden kocht.
                                    Zo niet (geen goesting om tot ginder te rijden en het is aangenaam weer) zelf met de kruissleutel en de krik (in tijd komt het op hetzelfde neer).
                                    Mijn velgen/banden bewaar ik sowieso thuis.
                                    Als het me nog lukt tenminste (alu velgen is altijd een beetje moeilijker dan stalen velgen).
                                    Hoezo?

Comment

• Morgen op onze Polo de zomerbanden er terug opleggen, ze liggen al te lang in de garage

Comment

• Gisteren mijn zomerbanden er terug op, als 3° pas in de bandencentrale te Ieper, de meeste moeten het nog doen dus.

Comment

• Ik misschien van de week, twordt toch al weer iets warmer precies...
                                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Working...
                                          X