Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• het zijn nochtans hallucinante bedragen welke gemeentes elk jaar kunnen neerdokken om de wegen vrij te houden

en da's belastingsgeld dat na een regenbui gewoon in de riool verdwijnt, om nog maar niet te zwijgen van de schade aan het wegdek/natuur wat het elk jaar veroorzaakt
    www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      het zijn nochtans hallucinante bedragen welke gemeentes elk jaar kunnen neerdokken om de wegen vrij te houden

en da's belastingsgeld dat na een regenbui gewoon in de riool verdwijnt, om nog maar niet te zwijgen van de schade aan het wegdek/natuur wat het elk jaar veroorzaakt
      Inderdaad. Ik heb mij laten vertellen dat er langs de wegen bepaalde struiken en andere gewassen beginnen te groeien die je anders alleen aan de zee aantreft.

Comment

• Volgende week (26/03 ) terug zomerbanden erop............
        t'weer moet maar beter worden......

Comment

• Volgende week donderdag wisselen van banden met twee redenen, vrijdag naar de keuring en heb het nu wel wat gehad met de staaltjes...
          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

hallucinante bedragen
            Zonder in detail te treden, dus ik noem geen bedragen ... maar ik ken de cijfers van de zoutaankopen van een grote Oost-Vlaamse stad zeer exact ... en het is inderdaad hallucinant.
            En dan is de schade aan wegen er nog niet bijgeteld...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Zonder in detail te treden, dus ik noem geen bedragen ... maar ik ken de cijfers van de zoutaankopen van een grote Oost-Vlaamse stad zeer exact ... en het is inderdaad hallucinant.
              En dan is de schade aan wegen er nog niet bijgeteld...
              En ik kende de prijzen aan dewelke ze ze aankochten )

Comment

• Ik ook, 'k zie de bestekken en gunningsverslagen van overheidsopdrachten immers over m'n bureau passeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Ik ook, 'k zie de bestekken en gunningsverslagen van overheidsopdrachten immers over m'n bureau passeren.
                  Maar ik ook de winstmarges

Comment

• Misschien wel heel kort door de bocht .....maar als ze dan toch zo dringend weer geld nodig hebben in de staatskas (put)

.........dat ze dan maar snel een regel invoeren die het verbied om nog zout te strooien en dan maar overschakelen op zand oid . De rioolputjes worden ook om de zoveel tijd uitgezogen........zoveel meer zal dit dan niet kosten zeker ?

(+ winterbandenplicht invoeren zoals in Duitsland ...........oei , ik voel hier alweer een discussie aankomen .............maw : iedereen aan de winterbanden en zo heb je nog iets aan je geld ipv het rechtstreeks aan de belastingen te storten )

Comment

• de bedragen hebben nog maar een paar dagen geleden in de krant gestaan

kleine gemeentes zaten soms rond de 40.000€ om de wegen vrij te houden. Die houden dan bijna geen geld meer over om na de winter de noodzakelijke herstellingen te moeten doen. Een stad als Gent zat rond de 80.000€'s (?).
                      Maar ze strooien omdat ze anders verantwoordelijk gesteld worden mocht een automobilist een ongeval krijgen door te gladde wegen. Waar is de verantwoordelijkheid van de automobilist dan gebleven vraag ik me dan af? Want die moet zijn snelheid aanpassen aan de omstandigheden op dat ogenblik.
                      www.peugeotforum.be

Comment

• Maar zo moeilijk kan het toch niet zijn om wegen vrij te houden? vorige week dinsdag of woensdag was het hier hard aan het sneeuwen. De autostrades en gewone wegen waren niet bereidbaar, vanaf ik de grens overstak naar NL was er veel minder last van de sneeuw.

So how hard can it be?
                        BMW X5 45e

Comment

• als je europesche post wat volgt zou je zien dat overal in europa dikke probs waren, laatste week

en tis vaak ook lokaal erg verschillend, linkeroever is rechteroever niet kwa temp, polder en zandgrond is verschil

Comment

• Ze strooien gewoon veel te snel, bij ijzel moeten ze strooien. Daar kan geen twijfel over bestaan.
                            Bij sneeuw echter maken ze het door te strooien veel gevaarlijker op de weg dan wanneer er niet gestrooid zou worden!!!!
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Afspraak 3 april... Tegen dan is het toch lente zeker ?

Comment

net dezelfde ervaring met de michelins hp: 225/50 R17 98Y. Op nat geen kloten waard.
                                Ik ook. Van goeie Pilot Alpin's naar halfversleten Primacy HP's.
                                Wat een ramp. Continu gripverlies bij nat. Bovendien rijdt de auto veel slechter, is veel gevoeliger aan oneffenheden. Heb continu het gevoel dat er wat mis is. Heel vervelend.
                                Moet er wel bijzeggen dat die banden +40.000 km hebben maar nog 3,5 mm profiel. Volgende keer best een wat zachtere band nemen denk ik.
                                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Straks naar Limburg op zomerbanden door de sneeuw
                                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• blij dat ik lui ben

Comment

• Gisteren mijn nieuwe Multivan gaan afhalen op zomerbanden,,,, Grrr Mijn vorige stond op wintersloefen en die liggen nog bij de garage, vertik het om nog te wisselen.
                                      Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

• Nooit verwacht dat ik nu nog op winterbanden ging rijden.

Comment

• Vandaag de eerste winterdag op zomerbanden. Ze hebben me al van de parking moeten duwen...

Comment

Working...
                                          X