Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWaarom? Een winterband in 225 of een zomerband in 225. Hemelsbreed verschil op ijzel en sneeuw hoor. Weeral verkoop je nonsens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenGewoon doen. Ik rij met 225/45 17 winterbanden, perfect.
Die tijden zijn al lang voorbij dat een grote, brede winterband niet goed was.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Voor op ijs is een brede winterband zeker goed, groter contactoppervlak, dus meer grip.
Om door sneeuw te rijden heb je echter beter smallere banden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenZoals ik zei: De breedte gaat nog wel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenWaarom die maat? Kan je evengoed met zomerbanden blijven rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWaarom? Een winterband in 225 of een zomerband in 225. Hemelsbreed verschil op ijzel en sneeuw hoor. Weeral verkoop je nonsens.
Comment
-
Ik rijd nu sinds een paar weken met een 4 seizoens band op een vervangkrel in afwachting van de nieuwe wagen die er aan komt. Wat ne bucht is me da zeg....die banden bedoel ik ( alhoewel...de auto ook). Houd geen kl.ten de baan. Van het minste dat je wat harder op de gas gaat spinnen die door. + geweldig veel overstuur in de bochten.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Iemand ervaring met Bridgestone blizzak lm-30? Ik heb die nu liggen voor op de polo (215/40/17). Op mijne vorige polo had ik klebers in 14", maar waren echt slechte bandjes.2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk BerichtenIemand ervaring met Bridgestone blizzak lm-30? Ik heb die nu liggen voor op de polo (215/40/17). Op mijne vorige polo had ik klebers in 14", maar waren echt slechte bandjes.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenWaarom die maat? Kan je evengoed met zomerbanden blijven rijden.
het rubber van winterbanden blijft soepeler bij lage temperaturen, dus het verschil met een gelijke maat in zomerband zal overduidelijk merkbaar zijn.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
Comment