Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ik zeg niet dat ik dat ga plaatsen he, ik zeg gewoon dat dat mogelijk is. ik heb genoeg aan goodyear ultragrip winterbanden.

    Comment


    • Waarom begint ge er over, dat het mogelijk is als je de letter van de wet wilt overtreden is geen nieuws waar ook niemand op wacht
      ST Cupra 290 PP - GT86+

      Comment


      • Als ik nu al andere velgen had voor zomerbanden op te leggen, dan zou ik ook zien voor winterbanden.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • Ik was aan het twijfelen maar ik ga het niet doen...kost te veel geld voor wat het is.
          Misschien de andere zomerbanden opleggen met 6mm profiel ipv de huidige met 3mm (en achteraan zijn het nog de fabrieksbanden van 1996 :p) hoewel ik denk er wel nog met rond te rijden tot de keuring dat is dan ook maar de enige reden waarom ik mijn banden zou vervangen.

          Neem nu mijn pa alle 4 zijn banden zijn ongeveer kaal: waarom zou ik nieuwe banden leggen dat moet toch enkel voor de keuring in maart? Hij kan dat perfect betalen maar de moeite om tot bij een bandencentrale te rijden en de non interesse in een auto maakt dat hij gewoon blijft voortrijden.
          Polo 6n 1.4

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
            Waarom begint ge er over, dat het mogelijk is als je de letter van de wet wilt overtreden is geen nieuws waar ook niemand op wacht
            gij zegt, "Dubbdäck= spijkerband (die jullie niet mogen hebben)" en ik zeg enkel dat dit wel mag mits aan bepaalde voorwaarden voldaan wordt. het is niet dat er in de wetgeving staat dat dit volledig verboden is. maar kijk, ik zwijg al, ik heb precies de betekenis van "forum" verkeerd begrepen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
              Ik was aan het twijfelen maar ik ga het niet doen...kost te veel geld voor wat het is.
              Misschien de andere zomerbanden opleggen met 6mm profiel ipv de huidige met 3mm (en achteraan zijn het nog de fabrieksbanden van 1996 :p) hoewel ik denk er wel nog met rond te rijden tot de keuring dat is dan ook maar de enige reden waarom ik mijn banden zou vervangen.

              Neem nu mijn pa alle 4 zijn banden zijn ongeveer kaal: waarom zou ik nieuwe banden leggen dat moet toch enkel voor de keuring in maart? Hij kan dat perfect betalen maar de moeite om tot bij een bandencentrale te rijden en de non interesse in een auto maakt dat hij gewoon blijft voortrijden.
              Veiligheid (remweg, bochtengrip,...) is voor vele mensen een ver van hun bedshow


              Sent from my iPad using Tapatalk
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                gij zegt, "Dubbdäck= spijkerband (die jullie niet mogen hebben)" en ik zeg enkel dat dit wel mag mits aan bepaalde voorwaarden voldaan wordt. het is niet dat er in de wetgeving staat dat dit volledig verboden is. maar kijk, ik zwijg al, ik heb precies de betekenis van "forum" verkeerd begrepen.
                En geen van de commerciële spijkerbanden waarover we het hier hebben voldoet aan die voorwaarden...
                ST Cupra 290 PP - GT86+

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                  Ik was aan het twijfelen maar ik ga het niet doen...kost te veel geld voor wat het is.
                  Misschien de andere zomerbanden opleggen met 6mm profiel ipv de huidige met 3mm (en achteraan zijn het nog de fabrieksbanden van 1996 :p) hoewel ik denk er wel nog met rond te rijden tot de keuring dat is dan ook maar de enige reden waarom ik mijn banden zou vervangen.

                  Neem nu mijn pa alle 4 zijn banden zijn ongeveer kaal: waarom zou ik nieuwe banden leggen dat moet toch enkel voor de keuring in maart? Hij kan dat perfect betalen maar de moeite om tot bij een bandencentrale te rijden en de non interesse in een auto maakt dat hij gewoon blijft voortrijden.
                  Zeg uwe pa maar eens dat als hij een accident heeft met die auto als het regent, hij zelf de begrafenis van die dode fietser mag betalen.

                  Ik hoop dat je zelf die auto niet af en toe gebruikt, want uiteindelijk is de chauffeur verantwoordelijk.

                  Comment


                  • Inderdaad. Ik ken de belgische wetten niet zo goed meer, maar in vele landen kan je zelfs gevangenisstraf krijgen als blijkt dat het niet voldoen aan de technische eisen een oorzaak was aan de gevolgen van een ongeval. Dus die redenering dat het enkel op de keuring in orde moet zijn klopt hoogst waarschijnlijk niet...
                    ST Cupra 290 PP - GT86+

                    Comment


                    • Natuurlijk klopt die redenering niet, maar veel mensen zijn van dat gedacht.

                      Trouwens het is. Je enige contact met de weg, en dus ook een belangrijk onderdeel van je eigen veiligheid.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • je bent zelf het belangrijkste onderdeel van je veiligheid

                        Comment


                        • Natuurlijk klopt die redenering niet, maar veel mensen zijn van dat gedacht.

                          Trouwens het is. Je enige contact met de weg, en dus ook een belangrijk onderdeel van je eigen veiligheid.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                            Inderdaad. Ik ken de belgische wetten niet zo goed meer, maar in vele landen kan je zelfs gevangenisstraf krijgen als blijkt dat het niet voldoen aan de technische eisen een oorzaak was aan de gevolgen van een ongeval. Dus die redenering dat het enkel op de keuring in orde moet zijn klopt hoogst waarschijnlijk niet...
                            Ik denk puur wettelijk dat je banden op elk punt boven de 1.6mm moeten zitten...meer niet.

                            Ik hoop dat je zelf die auto niet af en toe gebruikt, want uiteindelijk is de chauffeur verantwoordelijk.
                            In augustus frankrijk naar hier in de gietende regen de banen stonden ongeveer blank dan voel je echt wel dat je niet heel veel grip hebt...ahja ik zie veel slechtere je moet er maar eens op letten als je naast een rij geparkeerde auto's loopt
                            Polo 6n 1.4

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                              Je verschiet er nog enorm van hoeveel mensen daarop besparen. De winterwissels beginnen, en hoeveel mensen niet achter occassie winternbanden vragen, niet normaal. Dan zie ik dat sommige banden bv van 2007 en 2008 zijn, vinden ze allemaal niet erg
                              Ideaal, dan krijg ik nog wat voor de mijne. 195/65/15, vrij courante maat, dus zal wel snel wegraken.

                              Comment


                              • Als die dan overal 4s afstand houdt en nooit sneller dan 50km/h rijdt, dan kan dat idd veilig zijn. Als...
                                ST Cupra 290 PP - GT86+

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                                  Ik denk puur wettelijk dat je banden op elk punt boven de 1.6mm moeten zitten...meer niet.
                                  Ja. Maar ik doelde op de gevolgen als je daar niet aan voldoet en daardoor een (zwaar/dodelijk) ongeval veroorzaakt...
                                  ST Cupra 290 PP - GT86+

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Natuurlijk klopt die redenering niet, maar veel mensen zijn van dat gedacht.

                                    Trouwens het is. Je enige contact met de weg, en dus ook een belangrijk onderdeel van je eigen veiligheid.
                                    ik zou zelfs gokken op 99%

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                                      En geen van de commerciële spijkerbanden waarover we het hier hebben voldoet aan die voorwaarden...
                                      welke voorwaarden dan? ik denk dat de dag van vandaag alle banden radiaalbanden zijn? en op de site van bv nokian vind ik niets over het aantal spijkers.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                                        welke voorwaarden dan? ik denk dat de dag van vandaag alle banden radiaalbanden zijn? en op de site van bv nokian vind ik niets over het aantal spijkers.
                                        Mijn grote excuses brechen, ik heb soms een te grote bek en ook nog onserieus op de koop toe. Ik ging rond in mn hoofd met een cijfer van 190 spijkers, maar sinds i Juli 2013 mogen in Scandinavië geen spijkerbanden vekocht worden na die datum geproduceert die meer dan 50 spijkers per meter hebben, wat in de praktijk betekent rond de 100 spijkers per band, en maximaal ... 130 spijkers. Dus je hebt helemaal gelijk. En ik ging ervanuit dat België oude wetten had... blijkt dat die de toekomst konden voorzien en helemaal modern zijn

                                        Op mijn MTB heb ik trouwens 361 spijkers per band, dat is pas ijsgrip, en geen bordje
                                        ST Cupra 290 PP - GT86+

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                                          gij zegt, "Dubbdäck= spijkerband (die jullie niet mogen hebben)" en ik zeg enkel dat dit wel mag mits aan bepaalde voorwaarden voldaan wordt. het is niet dat er in de wetgeving staat dat dit volledig verboden is. maar kijk, ik zwijg al, ik heb precies de betekenis van "forum" verkeerd begrepen.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                                          welke voorwaarden dan? ik denk dat de dag van vandaag alle banden radiaalbanden zijn? en op de site van bv nokian vind ik niets over het aantal spijkers.
                                          Er zijn heel wat misverstanden inderdaad over de wettelijkheid van spijkerbanden. Ik ben al meerdere malen in de winter van Belgie en UK naar Finland moeten rijden en omgekeerd en dan moet je gewoon je winterbanden er al opzitten hebben als je in BE/UK vertrekt ('k heb wel andere dingen mee te sleuren dan vier winterbanden die ik onderweg efkes ga wisselen )(bier bvb).

                                          Het probleem stelt zich dan telkens: legaal of niet en waar is het legaal? In Duitsland bvb is het naar het schijnt verboden. In Belgie en Frankrijk kan je er wel mee rijden, maar mits beperkingen. In Frankrijk mag je bvb niet harder dan 90, heb je een bordje nodig (dat ze nergens meer verkopen) en mag je niet op de snelweg rijden. Licht verouderde wetgeving, maar soit. In Scandinavie mag je er uiteraard dan weer normaal mee rondbollen.

                                          Hoe legaal die beperkingen op zich zijn, is trouwens ook de vraag. Een wagen die wettelijk op de weg zit in land A van de EU moet volgens het EU principe van vrij verkeer van personen en goederen en de wederzijdse erkenning van wetgevingen ook in land B vrij mogen rondrijden... Dus als ik met mijn wagen met spijkerbanden legaal in Finland of Zweden mag rijden, denk ik niet dat de Duitsers mij zomaar mogen verbieden er daar mee rond te rijden (hoewel ze dat naar het schijnt wel doen).
                                          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                          Comment

                                          Working...
                                          X