Ik ben ook zeer tevreden van mijn Hankook banden. Toen ik de wagen ging ophalen was mijn eerste reactie, pfff Hankook, die gaan niet lang meegaan. Ondertussen al 69.000 km en nog steeds de originele bandenset.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Was zondag maar wat blij dat de winterbanden op de wagen stonden. We hadden nl. een verlengd weekendje Alsace geboekt en zondag hadden we een rit gepland naar Natzweiler voor een bezoekje aan het ex-concentratiekamp Struthof. We waren vertrokken in de gutsende regen, deze ging onderweg over naar smeltende sneeuw en dan naar vaste sneeuw. Bij momenten lag er een dikke 5 cm. sneeuw op de baan en ondanks de Michelins Alpin 4 schoof de wagen tijdens het nemen van haarspeldbochten en met veel moeite controleerbaar nog alle kanten op. Moet er niet aan denken wat het zou gegeven hebben met zomerbanden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten@megane cc :
In Duitsland MOET je nu toch met winterbanden rijden of is dit pas later op het jaar ???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIn Duitsland is er geen verplichte periode. Je moet enkel winterbanden hebben bij winterse omstandigheden zoals ijzel, sneeuw etc. Het is dus niet zo dat dit bv verplicht is per 1 oktober.
Het lijkt me trouwens onverstandig om nu zonder je wintersetje de baan op te gaan naar DE als je ze toch hebt liggen ....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenZoals ieder jaar wacht ik zo lang mogelijk om mijn zomerset voor mijn winterset te wisselen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter1981 Bekijk BerichtenNiet mee akkoord. Sommige banden zijn ronduit gevaarlijk. Op mijn nieuwe wagen lagen nieuwe goodride radial S06 M+S en die waren rampzalig en die worden zelfs half en half als winterband geproomd (M+S aanduiding)!
De pagina die je zocht is niet gevonden. Deze bestaat niet (meer) of is verhuisd naar een andere plaats op onze site. Wij vragen je te controleren of je het juiste adres hebt ingevoerd. Let ook op het gebruik van punten in plaats van bijvoorbeeld een komma.
verkies je echt zo'n band buiten een deftig exemplaar puur om een paar 10tal euro's te sparen? Ik ben wel akkoord dat de absolute (dure) topbanden ook voor de meeste mensen totaal overbodig is en soms voor overmoed zorgen maar dat iets toegelaten is op de markt en door "de testen" geraakt wilt langs geen kanten zeggen dat ze goed zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ace_fix_268 Bekijk BerichtenIn noodgevallen heb ik toch graag goed rubber onder mijn auto. Je zal het maar voorhebben dat er ne kleine voor jouw auto springt en jij komt af met goedkope rommel. Hoe ga je dat oplossen ? .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter1981 Bekijk BerichtenZelfs in natte omstandigheden? Want dan waren ze bij mij nu net extreem slecht. Misschien dit type van hen beter is of beter bij je wagen past. Het klopt dat de M+S een vereiste is in Duitsland maar het is niet omdat er die aanduiding erop staat dat het een winterband is. Er zijn zelfs pure zomerbanden die de M+S aanduiding hebben. Echt logisch is het niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter1981 Bekijk Berichtenverkies je echt zo'n band buiten een deftig exemplaar puur om een paar 10tal euro's te sparen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk BerichtenDan zou het al een exacte wetenschap moeten zijn dat je net wel zou kunnen stoppen met dure merkbanden en net niet met budgetbanden. En dat zal de verkeersdeskundige dan wel uitmaken. Nu ja, eigenlijk niet. Want daar kijken die mannen niet naar. Indien het voertuig voldoet aan de technische voorschriften en de banden hebben voldoende profiel dan is de zaak wat dat betreft gesloten.
Daarin komt duidelijk ter sprake dat er een groot verschil is tussen de banden wat betreft remafstand.
Citaat: In maat 185/60 heeft een auto met Continental-banden bijvoorbeeld genoeg aan 57 meter om van 100 km/h tot stilstand te komen, maar als hij is uitgerust mer Marangoni-banden, doet hij daar 75 meter over. Die 18 meter extra (ruim 30% meer!) kan het verschil maken tussen net geen of net wel een zwaar ongeval.
Het maakt dus veel uit. Het is 50 EUR meer, maar een ongeval is net iets duurder...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenje kunt veel goedkoper wat meer afstand houden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk BerichtenEr staat een test in Test Aankoop van deze maand.
Daarin komt duidelijk ter sprake dat er een groot verschil is tussen de banden wat betreft remafstand.
Citaat: In maat 185/60 heeft een auto met Continental-banden bijvoorbeeld genoeg aan 57 meter om van 100 km/h tot stilstand te komen, maar als hij is uitgerust mer Marangoni-banden, doet hij daar 75 meter over. Die 18 meter extra (ruim 30% meer!) kan het verschil maken tussen net geen of net wel een zwaar ongeval.
Het maakt dus veel uit. Het is 50 EUR meer, maar een ongeval is net iets duurder...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenje kunt veel goedkoper wat meer afstand houden
- Kind steekt plots over? Tja, dan moet ge rekenen op uw banden en niet op meer afstand tussen u en uw voorligger.
- ...
Dit is pas de dagdagelijkse realiteit ipv de utopie dat iedereen de veilige afstand bewaart.
Ge weet goed genoeg dat geen enkele bestuurder altijd de optimale remafstand houdt.
Comment
Comment