Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
    En in de maat 225/40R18?
    Ze hebben enkel een test uitgevoerd met 185/60R15 (17 merken) en 225/45R17 (15 merken).
    Zijn ook 2 van de meest gebruikte maten.

Vrij logisch, anders kunt ge honderden banden gaan testen...
    Dezelfde merken staan bij beide maten ongeveer op dezelfde rij, dus een duidelijk patroon in te zien.

Comment

• Als je tegen winterbanden bent, ben je imho gewoon gierig.

Comment

• Het gaat hier niet over voor of tegen hoor, ging even over budgetbanden. En zoals ik reeds zei: ik ben voorstander van winterbanden, enkel is het budget er nu niet.

Comment

• Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Edit: dubbele post door flippende app.
          Last edited by ; 12/11/2013, 22:46.

Comment

• Soms begrijp ik mensen echt niet,
            Je ziet ze elke keer kloten als het gesneeuwd heeft.
            Gaan geen meter meer vooruit met total chaos als gevolg.
            Je zou dan denken dat deze mensen mss voor volgend jaar winterbanden aanschaffen.
            Maar neen hoor, lekker blijven vloeken en kloten achter het stuur en 5 uur in de file gestaan.

Maar jij staat daar wel, op winterschoeisel, zoals het hoort.
            Maar je mag wel lekker mee in de file staan door idioten die winterbanden niet nodig vinden.

Daar erger ik mij aan!

Ze zouden het moeten verplichten!!

Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

Comment

• Dat gekloot ligt eerder aan de (overdreven) angst die mensen hebben dan aan de beperkingen van zomerbanden hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                - Kind steekt plots over? Tja, dan moet ge rekenen op uw banden en niet op meer afstand tussen u en uw voorligger.
                -
                Wilde net hetzelfde schrijven

Comment

Dat gekloot ligt eerder aan de (overdreven) angst die mensen hebben dan aan de beperkingen van zomerbanden hoor.
                  Die angst zouden ze veel minder hebben als ze op winterbanden rijden.
                  Of dat een pluspunt is bij de meeste laat ik in het midden

Comment

• Hadden ze dat voor vorige winter ook niet 'voorspeld'!?
                    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Ik heb de laatste jaren niks anders gehoord dan dat ze steeds een horrorwinter voorspellen, ik heb er echter nooit veel van gezien.

En het is dan blijkbaar nog eens een artikel van 2011 dat deze zomer werd aangepast
                      Last edited by knight-rider; 13/11/2013, 00:58.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten

Maar jij staat daar wel, op winterschoeisel, zoals het hoort.
                        Maar je mag wel lekker mee in de file staan door idioten die winterbanden niet nodig vinden.

Ze zouden het moeten verplichten!!
                        Ik rij nu pas voor de 3e winter op rij met aangepast schoeisel......de klik is er bij mij gekomen toen ik 0.0 grip had met mijn ( toch wel redelijk versleten ) zomersletsen . Diezelfde winter zijn wij op weekend geweest naar de Ardennen en op 300 meter na zijn we met die banden nog door de sneeuw ( bijna dus ) op onze bestemming geraakt .
                        Die laatste 300 meter waren er idd te veel aan : het was een lange aanloop bergop ( voor BE-normen toch ) doch naar beneden was ietsje steiler en beneden was er een riviertje dwars onder de weg en ik zag me daar al met heel de familie in rijden....Heb toen 1 sneeuwketting gestoken om beneden te geraken ( en 2 wagens een 10-tal minuten laten wachten ) en eens beneden heb ik er de 2e opgelegd .
                        Nog nooit zoveel grip gehad met zomerbanden !
                        Voor mijn part mag de winter dus beginnen , de winterwielen staan er onder en voor extreme gladheid heb ik m'n sneeuwkettingen ook nog in de wagen liggen .

@verplichten : dat ze dan maar zoals in Duitsland doen : als het weer ernaar is dan blijven er massaal mensen thuis en kan je in feite "gerust" de baan op met je winterbanden.
                        ( al vrees ik ervoor dat je dan nog moet opletten voor de cowboys die denken dat je met aangepast schoeisel net zo snel kan rijden ( en stoppen ) als anders ..... )

Comment

• Ik ga morgen een afspraak maken voor winterbanden. Ik twijfel nog tussen de michelin alpin 4a (90 euro per band met 50 euro waardebonnen) of de continental ts 850 voor 89 per band.
                          De continentals zouden iets beter zijn bij nat en besneeuwd wegdek. Iemand die de banden kan aan- of afraden!
                          De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                          1990 Volvo 344
                          1991 Mercedes W124 230CE
                          2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                          1980 Volkswagen Derby CLS
                          1990 Mercedes W124 230CE
                          2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

• dat is nu net het rare : mensen willen wel investeren blijkbaar in veiligheid en in winterbanden, maar dan gaan ze "occasie" of "chinees" of "goedkoop" gaan vragen --> da's nu toch wel een serieuse contradictie ?
                            Brechen z'n zomerbanden zaten op 0,0 profiel, en blijkbaar enkel voor tracks, da's wel OK, maar hoe veel zie je er niet rijden met dat soort "profiel" bij alledaags verkeer ?
                            Ik zeg het u, ipv achter iedere hoek te staan flitsent en u een briefke te sturen als ge 62 doet waar 50 mag, zouden de flikken véél beter es de staat van de banden controleren en daar op verbaliseren...

Comment

Voor een paar tientallen euro's zou ik het niet doen neen, maar het is eerder een euro of 50-60 per band. Ofwel verdien jij zo veel dat jij dat enkele 10tal euro's noemt

50-60€ zijn wel al grote verschillen bij "doorsnee banden" als je naar grote maten gaat dan loopt dan inderdaad snel op naar grotere bedragen maarja, dat is de prijs die je betaald door met een grote krachtige wagen te rijden of grote maten belangrijk vind ;-) Ik heb het vooral over de prijsverschillen tussen de verschrikkelijke banden en de goede banden zoals Semperit en Kleber. Dat zijn budget merken van (ik denk) Continental en Michelin en zeker goede banden en dan is het prijsverschil soms beperkt.

@TOOTALL
                              De post in de regen is wel interresant. Blijkbaar zijn de winterbanden inderdaad pakken beter geworden in hogere temperaturen. De test 2-wiel winterband vs 4-wiel zomerband mochten ze voor mij nog wat extremer genomen hebben door een echte 4x4 (G klasse, Landrover, Pajero,...) op zomerbanden te zetten en de helling naar boven te rijden. Volgens mij zou de voorwiel aangedreven nog steeds met gemak winnen. 4x4x0 ;-)

Comment

• down here they are already salting up the roads, dafuq... Flemish brabant LOL

going to swap my wheels this weekend before they are messed up with that crap

Comment

• Gisteren m'n winterset zelf gelegd en vanmorgen 3 graden gehad. Toch tevreden dat ik ze gisteren al heb gelegd :-)
                                  2009 BMW E91 320d
                                  2002 BMW E46 M3
                                  2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                                  2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

• HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

desalniettemin morgen de wissel

Comment

• Ik heb een afspraak op 29 november. Rij toch amper in de vroege ochtend.

Comment

• ga ze toch ook steken dit weekend.
                                        aangezien de warmste temperaturen overdag bereikt worden zal ik mijn winterbanden niet onnodig belasten.

Comment

Working...
                                        X