En wat met bv. 4seizoensbanden plaatsen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichtendat is nu net het rare : mensen willen wel investeren blijkbaar in veiligheid en in winterbanden, maar dan gaan ze "occasie" of "chinees" of "goedkoop" gaan vragen --> da's nu toch wel een serieuse contradictie ?
Brechen z'n zomerbanden zaten op 0,0 profiel, en blijkbaar enkel voor tracks, da's wel OK, maar hoe veel zie je er niet rijden met dat soort "profiel" bij alledaags verkeer ?
Ik zeg het u, ipv achter iedere hoek te staan flitsent en u een briefke te sturen als ge 62 doet waar 50 mag, zouden de flikken véél beter es de staat van de banden controleren en daar op verbaliseren...
Controleren is dan weer heel simpel, gewoon parkings aflopen en de banden bekijken.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenKlopt, wat ook ook verontrust is dat je heel vaak slechte banden ziet op bestelwagens (als ik alleen al naar de camionetten op het werk kijk), lijnbussen (die dagelijks toch veel mensen vervoeren), en zelfs op politiewagens!
Comment
-
kloppen met een houten of rubberen hamer op de band, beurtelings van boven en van onder.
Opgelet:
- maak dat de wagen op een stevige krik staat, en die er dus niet vanonder kan schieten, anders ben je nog een tijdje bezig
- klop niet naast de band (en op het koetswerk), dit is niet alleen slecht voor de carrosserie, maar ook voor je ego2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenEn wat met bv. 4seizoensbanden plaatsen?
Het lijkt me een aanrader voor al wie ertegen opziet om twee bandensets te 'beheren'.
Comment
-
Vetten jullie de naaf en bouten wat in bij het wisselen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk BerichtenVetten jullie de naaf en bouten wat in bij het wisselen?
Nope
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichtenkloppen met een houten of rubberen hamer op de band, beurtelings van boven en van onder.
Opgelet:
- maak dat de wagen op een stevige krik staat, en die er dus niet vanonder kan schieten, anders ben je nog een tijdje bezig
- klop niet naast de band (en op het koetswerk), dit is niet alleen slecht voor de carrosserie, maar ook voor je ego
Comment
-
Moeren losmaken en als al ziet dat het wiel niet wil komen de auto met de rolkrik laten 'vallen'. Wiel komt altijd los.
Comment
-
-
Geen vet op de bouten, wel graag vetvrij schoonmaken en ik doe ook een beetje WD40 op de naaf en velg maar nergens waar de schroef of bout mee in contact (schroefdraden, kegel of kegelraakvlak op velg). Bij mij komt de velg altijd los... Trust me, I'm an engineerST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Net de nieuwe velgenset in de Collinite 845 gezet. Morgen nog een keertje overgaan, en vrijdag ga ik ze leggen. Normaal zou dan in het voorjaar het schoonmaakwerk wat makkelijker moeten gaan.
Het zijn Michelin Alpin A4's geworden uiteindelijk. Enorm agressief profiel, met vele lamellen. Ben eens benieuwd!
Ik doe trouwens altijd wat kopervet op de naaf. Schroeven/schroefgaten blijf ik af. Nooit geen probleem met loshalen van de velgen.Last edited by TooTall; 13/11/2013, 21:48.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk BerichtenVetten jullie de naaf en bouten wat in bij het wisselen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenEn wat met bv. 4seizoensbanden plaatsen?
4 seizoenbanden zijn meestal wel kostelijker dan een zomer- of winterbanden en aangezien het moeilijk is om een compromis te vinden die overal goed werkt, moet je zeker naar de topmerken gaan, anders zit je met een band die nergens goed is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter1981 Bekijk BerichtenIk rij geregeld met een corsa met 4seizoenbanden (goodyear vector 4 seasons) en die doen hun werk goed. Nog nooit vast gezeten in de sneeuw ermee, rijdt bij ijzel de bruggen goed op, goede grip in natte omstandigheden en in de zomer ok rijgedrag en slijten niet extreem snel.
Heb altijd op simpele Michelin Energie Savers gereden.
Bij mijn vorige auto zelfs één winter met voorbanden die bijna op waren, en toch noot problemen gehad.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment