Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • En wat met bv. 4seizoensbanden plaatsen?

    Comment


    • Vierseizoensbanden zijn noch mossel noch vis. Gemiddeld in de zomer, gemiddeld in de winter, maar nooit echt goed in het specifieke seizoen.
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

      Comment


      • trekt gewoon op niets. Dat is mijn onbezouten mening

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
          dat is nu net het rare : mensen willen wel investeren blijkbaar in veiligheid en in winterbanden, maar dan gaan ze "occasie" of "chinees" of "goedkoop" gaan vragen --> da's nu toch wel een serieuse contradictie ?
          Brechen z'n zomerbanden zaten op 0,0 profiel, en blijkbaar enkel voor tracks, da's wel OK, maar hoe veel zie je er niet rijden met dat soort "profiel" bij alledaags verkeer ?
          Ik zeg het u, ipv achter iedere hoek te staan flitsent en u een briefke te sturen als ge 62 doet waar 50 mag, zouden de flikken véél beter es de staat van de banden controleren en daar op verbaliseren...
          Klopt, wat ook ook verontrust is dat je heel vaak slechte banden ziet op bestelwagens (als ik alleen al naar de camionetten op het werk kijk), lijnbussen (die dagelijks toch veel mensen vervoeren), en zelfs op politiewagens!

          Controleren is dan weer heel simpel, gewoon parkings aflopen en de banden bekijken.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • wou wisselen, draai de bouten los van eerste velg en velg zit vast op het naafgat

            dan maar gestopt

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Klopt, wat ook ook verontrust is dat je heel vaak slechte banden ziet op bestelwagens (als ik alleen al naar de camionetten op het werk kijk), lijnbussen (die dagelijks toch veel mensen vervoeren), en zelfs op politiewagens!
              Wordt er in die sectoren niet vaak herrubberd?

              Comment


              • kloppen met een houten of rubberen hamer op de band, beurtelings van boven en van onder.

                Opgelet:
                - maak dat de wagen op een stevige krik staat, en die er dus niet vanonder kan schieten, anders ben je nog een tijdje bezig
                - klop niet naast de band (en op het koetswerk), dit is niet alleen slecht voor de carrosserie, maar ook voor je ego
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                  En wat met bv. 4seizoensbanden plaatsen?
                  Ik kom op elk wegdek liever iemand tegen met degelijke all-seasons dan met versleten winter- of zomerbanden.
                  Het lijkt me een aanrader voor al wie ertegen opziet om twee bandensets te 'beheren'.

                  Comment


                  • Vetten jullie de naaf en bouten wat in bij het wisselen?
                    2012 Opel Astra ST Ecoflex
                    2009 Opel Astra Ecoflex

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                      Vetten jullie de naaf en bouten wat in bij het wisselen?

                      Nope

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                        kloppen met een houten of rubberen hamer op de band, beurtelings van boven en van onder.

                        Opgelet:
                        - maak dat de wagen op een stevige krik staat, en die er dus niet vanonder kan schieten, anders ben je nog een tijdje bezig
                        - klop niet naast de band (en op het koetswerk), dit is niet alleen slecht voor de carrosserie, maar ook voor je ego
                        mijn krik is er van onder geschoven, chance dat de velg er nog stevig opzat

                        Comment


                        • Moeren losmaken en als al ziet dat het wiel niet wil komen de auto met de rolkrik laten 'vallen'. Wiel komt altijd los.
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • groot verschil sinds dinsdag, vooral vertrekken op koude en natte ondergrond merk je goed verschil

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                              Nope
                              jep!

                              Comment


                              • Geen vet op de bouten, wel graag vetvrij schoonmaken en ik doe ook een beetje WD40 op de naaf en velg maar nergens waar de schroef of bout mee in contact (schroefdraden, kegel of kegelraakvlak op velg). Bij mij komt de velg altijd los... Trust me, I'm an engineer
                                ST Cupra 290 PP - GT86+

                                Comment


                                • Net de nieuwe velgenset in de Collinite 845 gezet. Morgen nog een keertje overgaan, en vrijdag ga ik ze leggen. Normaal zou dan in het voorjaar het schoonmaakwerk wat makkelijker moeten gaan.

                                  Het zijn Michelin Alpin A4's geworden uiteindelijk. Enorm agressief profiel, met vele lamellen. Ben eens benieuwd!

                                  Ik doe trouwens altijd wat kopervet op de naaf. Schroeven/schroefgaten blijf ik af. Nooit geen probleem met loshalen van de velgen.
                                  Last edited by TooTall; 13/11/2013, 21:48.
                                  Mijn Skoda

                                  Comment


                                  • gedaan ! (enfin, door de garagist ;-) )
                                    de winter mag komen ...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                                      Vetten jullie de naaf en bouten wat in bij het wisselen?
                                      Naaf vet ik lichtjes in. Op de schroefdraad van de bouten doe ik vooraan ook een beetje vet.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                        En wat met bv. 4seizoensbanden plaatsen?
                                        Ik rij geregeld met een corsa met 4seizoenbanden (goodyear vector 4 seasons) en die doen hun werk goed. Nog nooit vast gezeten in de sneeuw ermee, rijdt bij ijzel de bruggen goed op, goede grip in natte omstandigheden en in de zomer ok rijgedrag en slijten niet extreem snel. Voor mensen die de wissel niet zien zitten zeker een goed alternatief alhoewel voor zware motorisaties ik altijd voor 2 setjes banden zou gaan. Als ik geregeld naar de ardennen zou moeten, zou ik ook zeker voor een echte winterband gaan.
                                        4 seizoenbanden zijn meestal wel kostelijker dan een zomer- of winterbanden en aangezien het moeilijk is om een compromis te vinden die overal goed werkt, moet je zeker naar de topmerken gaan, anders zit je met een band die nergens goed is.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Wouter1981 Bekijk Berichten
                                          Ik rij geregeld met een corsa met 4seizoenbanden (goodyear vector 4 seasons) en die doen hun werk goed. Nog nooit vast gezeten in de sneeuw ermee, rijdt bij ijzel de bruggen goed op, goede grip in natte omstandigheden en in de zomer ok rijgedrag en slijten niet extreem snel.
                                          Dat wilt natuurlijk niet echt veel zeggen, ik heb jaren op zomerbanden blijven rijden, heel de winter door. Ik heb ook nooit vast gestoken, zelfs mensen die wel vast stakken eruit getrokken.
                                          Heb altijd op simpele Michelin Energie Savers gereden.
                                          Bij mijn vorige auto zelfs één winter met voorbanden die bijna op waren, en toch noot problemen gehad.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X