Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hier ligt op de firmakrel een 4 seizoensband ( Goodyear Vector 5+). Eerste vaststellingen: op nat geen kl...waard, en op droog evenmin. ZEKER ALS JE WAT VLOTTER GAAT RIJDEN. Vindt het eigenlijk wel kl.... dat we niet meer kunnen kiezen tussen een zomer en winterband. En dus verplicht zijn van met dit soort onzin rond te rijden. Ben benieuwd wat dat gaat geven op sneeuw tov de Ultragrips die ik vroeger had op mijn vorige.
Niemand die jou belet om zelf een setje winterwielen aan te schaffen , zo kan je met een gerust geweten de baan op en de investering haal je er wel uit door terug vlotter te kunnen rijden ........of maak een schuiver en vraag wat nu het meeste kost : winterbanden of de verzekering....
Je hebt natuurlijk gelijk dat veiligheid niet het minste is, wat ik bedoel is: een firmawagen wordt betaald door de firma, dat betekent dat zij de meeste kostgerelateerde keuzes maken, anders kan je geen wagenbeleid voeren binnen een bedrijf. Simpel voorbeeld: jij kiest voor veiligheid en vindt dat je dan aanspraak kan maken op winterbanden, je collega interesseert dat niet, mag hij met het 'uitgespaarde' budget dan wat anders doen? Zoiets komt nooit goed natuurlijk...
Zeggen dat een vierseizoensband onveilig is ook wél zeer overtrokken, niet overdrijven hé. Misschien ook gewoon even kijken naar je eigen rijstijl en niet constant aan het gas kleven?
Je kan met een gewone zomerband perfect op een natte baan rijden, en zelfs in winterse omstandigheden (ok, niet in de bergen, en niet in extreme winteromstandigheden), leer ook gewoon je rijstijl aanpassen aan de omstandigheden.
De mijne liggen er ook pas op, Michelin Alpins op de standaard 17" velgen... Ziet er niet uit eigenlijk mijns inziens in vergelijking met de 19" zomerwielen maar soit, bij winterse omstandigheden zal ik toch tevreden zijn dat ze er op liggen. Beetje geschrokken van de slijtage die ik al heb op m'n zomerbanden, na 8000km zijn ze toch al meer gesleten dan ik had gehoopt... Michelin Pilotsports PS2 in 19" 255/40 , schitterende band qua grip/wegligging ook bij nat maar ik ga er toch geen 50.000km mee halen vrees ik...
De mijne liggen er ook pas op, Michelin Alpins op de standaard 17" velgen... Ziet er niet uit eigenlijk mijns inziens in vergelijking met de 19" zomerwielen maar soit, bij winterse omstandigheden zal ik toch tevreden zijn dat ze er op liggen. Beetje geschrokken van de slijtage die ik al heb op m'n zomerbanden, na 8000km zijn ze toch al meer gesleten dan ik had gehoopt... Michelin Pilotsports PS2 in 19" 255/40 , schitterende band qua grip/wegligging ook bij nat maar ik ga er toch geen 50.000km mee halen vrees ik...
Als ze zo hard slijten.. Hoe omschrijf je je persoonlijke rijstijl?
wat kost dat zo winterbanden? ik woon in Tienen en mijn pa, ging in den tijd naar de conde in Sint Truiden, heb op hun website gekeken maar vind geen prijzen kan enkel online een afspraak maken maar als dan bljkt als het op een ander beter en of goedkoper kan voor dezelfde sort banden? ik had ook al geinformeerd bij mijn garagist en die spreekt van rond 1500 euro voor winterbanden, is dat een normale prijs of is dat meer dan enkel het rubber?
Als ze zo hard slijten.. Hoe omschrijf je je persoonlijke rijstijl?
Ik rij vlot maar zeker niet zot… Je zal me aan de lichten zelden zwaar zien optrekken of afremmen. Als je ziet dat ik momenteel met een kleine 8000km op de teller van m’n nieuwe wagen een gemiddeld verbruik kan noteren van 7.1 liter ( spritmonitor )( A6 Avant 3l tdi ) kan m’n rijstijl toch niet zo gek zijn… Het is wel zo dat ik de laatste maanden eigenlijk nauwelijks snelwegkm’s op de teller heb staan ( buiten 2 ritjes van/naar Duitsland van een 600km heen en terug ) , zo goed als alles is secundaire baan en dat scheelt toch ook wel denk ik… Op m’n vorige wagens heb ik altijd Michelin Primacy’s gereden en die gingen toch een stuk langer mee, ik kon daar makkelijk 50 a 60000km uithalen ( maar reden ook wel een stuk minder lekker dan die Pilotsports…), zoals ze er nu uitzien ga ik blij zijn als ik de 40.000 haal mits wat omdraaien op tijd.
wat kost dat zo winterbanden? ik woon in Tienen en mijn pa, ging in den tijd naar de conde in Sint Truiden, heb op hun website gekeken maar vind geen prijzen kan enkel online een afspraak maken maar als dan bljkt als het op een ander beter en of goedkoper kan voor dezelfde sort banden? ik had ook al geinformeerd bij mijn garagist en die spreekt van rond 1500 euro voor winterbanden, is dat een normale prijs of is dat meer dan enkel het rubber?
Op zo'n vraag zal niemand een antwoord kunnen geven... welke maat, met of zonder velgen ?... Een beetje info kan handig zijn wil je een passend antwoord krijgen...
wat kost dat zo winterbanden? ik woon in Tienen en mijn pa, ging in den tijd naar de conde in Sint Truiden, heb op hun website gekeken maar vind geen prijzen kan enkel online een afspraak maken maar als dan bljkt als het op een ander beter en of goedkoper kan voor dezelfde sort banden? ik had ook al geinformeerd bij mijn garagist en die spreekt van rond 1500 euro voor winterbanden, is dat een normale prijs of is dat meer dan enkel het rubber?
Voor de doorsnee wagen met een winterband op kleine (stalen) velg zal 1.500 de prijs voor band+velg zijn.
Voor de doorsnee wagen met een winterband op kleine (stalen) velg zal 1.500 de prijs voor band+velg zijn.
Da's dan wel behoorlijk stevig aan de prijs... Op m'n vorige wagen had ik 4 alu replica 17" velgen ( Ronal kwaliteit ) + Pirrelli Sotozero's 225 17" 50 banden voor nog geen1300 euro ( alles incl plaatsing )
Met stalen velgen zou dat een 120 euro minder zijn geweest maar daar hadden ze er op het moment dat ik ze nodig had maar 2 stuks meer van liggen, toen maar voor alu replica's gegaan.
Bij m'n nieuwe wagen heeft de dealer de standaard banden die af fabriek op m'n wagen lagen ( Michelin Primacy's in 225 17" R55 ) simpelweg gratis gewisseld voor 4 Michelin Alpins dus prijs daarvan kan ik niet direct vertellen.
wat kost dat zo winterbanden? ik woon in Tienen en mijn pa, ging in den tijd naar de conde in Sint Truiden, heb op hun website gekeken maar vind geen prijzen kan enkel online een afspraak maken maar als dan bljkt als het op een ander beter en of goedkoper kan voor dezelfde sort banden? ik had ook al geinformeerd bij mijn garagist en die spreekt van rond 1500 euro voor winterbanden, is dat een normale prijs of is dat meer dan enkel het rubber?
prijs voor de Mini: op 16" inch alu's (van een of ander tuningsmerk), 4 x Michelin Alpin => 650 à 700 euries...
Heb bij een ongeval van een maat eens gezien hoe van die goedkope velgen zich houden na een klap of put...
Mensen zitten hier te vertellen over de kwaliteit van de banden omdat dit het enige contact is met de weg. Dat die band dan om een velg van lage kwaliteit zit, is blijkbaar geen probleem.
Ik ga mensen niet vertellen wat ze moeten doen, maar heb zelf eens gekeken voor "tuning" wintervelgen en uiteindelijk toch besloten originele BMW velgen te kopen voor de winterbanden.
Heb zelf zo een vraag over de temperatuur van banden.
Dit weekend heb ik een rit in Duitsland gedaan met snelheden tot aan m'n begrenzer (255 op teller) en doorgaans een 180-200. Toen ik op locatie aankwam (rit van in totaal 350km) voelde ik eens aan het rijvlak van m'n achterbanden in de veronderstelling dat die warm of toch tenminste lauw zouden aanvoelen. Integendeel, gewoon koud... De buitentemperatuur was zo een 6gr.
En ik die altijd dacht dat een band op "temperatuur" kwam door te rijden.
Ik ga mensen niet vertellen wat ze moeten doen, maar heb zelf eens gekeken voor "tuning" wintervelgen en uiteindelijk toch besloten originele BMW velgen te kopen voor de winterbanden.
Heb bij een ongeval van een maat eens gezien hoe van die goedkope velgen zich houden na een klap of put...
Mensen zitten hier te vertellen over de kwaliteit van de banden omdat dit het enige contact is met de weg. Dat die band dan om een velg van lage kwaliteit zit, is blijkbaar geen probleem.
Ik ga mensen niet vertellen wat ze moeten doen, maar heb zelf eens gekeken voor "tuning" wintervelgen en uiteindelijk toch besloten originele BMW velgen te kopen voor de winterbanden.
Het gaat over DOTZ-velgen, dacht ik. Nu, we hebben nog niks gekocht - mijn vrouw vindt winterbanden een luxe voor de weinige km die ze doet. Als het sneeuwt, dan kan ik haar meestal naar haar werk brengen, of kan ze de trein nemen, zegt/hoopt ze.
Vorige winters heeft ze het altijd gedaan met een RWD op zomersloefen (weliswaar met een redelijk nieuw profiel).
Hangt natuurlijk van de maat van je banden af .
Schrijf ff de gegevens op van je band en informeer bij enkele bandencentrales.......
Via de telefoon rekenen ze dat ter plaatse voor je uit ( donckers) en die zijn bij mijn weten in het Antwerpse veruit de goedkoopste.
Bij de dealers doen ze "acties" maar daar moet je op voorhand voor intekenen en dan kom je ook goed(koper) uit dan gemiddeld.
Mijn setje stalen velgen + Michelin Alpin A4 banden voor een GSIII kostte 830 € met bouten inbegrepen.
Een setje wieldeksels kan je zo duur maken als je wil , de meeste goedkope setjes vliegen er af en bij de dealer betaal je het volle pond....tenzij je iemand kent die bij jouw merkgarage werkt natuurlijk dan kan je zo'n 30% korting bekomen om zo'n setje .
Alles samen kostten mijn winterwielen + bouten + deksels 920 € :
ik spreek over 2 jaar geleden wel......
Nu ziet mijn wagen er zo uit : 16duim : 205 60 16"
In zomerversie is dit een maatje groter :17 duim alu-velgen 205 55 17"
Comment