Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenHeb bij een ongeval van een maat eens gezien hoe van die goedkope velgen zich houden na een klap of put...
Mensen zitten hier te vertellen over de kwaliteit van de banden omdat dit het enige contact is met de weg. Dat die band dan om een velg van lage kwaliteit zit, is blijkbaar geen probleem.
Ik ga mensen niet vertellen wat ze moeten doen, maar heb zelf eens gekeken voor "tuning" wintervelgen en uiteindelijk toch besloten originele BMW velgen te kopen voor de winterbanden.
Op m'n huidige heb ik dan wel weer gekozen voor originele, de wagen gewoon met de standaard 17" velgen laten leveren en een setje originele 19" erbij aangeschaft. Bij de dealer was het geen enkel probleem om de af fabriek 17" banden kostenloos te vervangen door winterrubbers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDit is een zalig OEM BMW wiel na een put...
*foto*
Bij de Audi Q7 met 21" velgen schuren ze soms ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenJe hebt replicavelgen en replicavelgen natuurlijk... Ik zou ook niet direct een ongekende naam nemen maar er zijn toch wel een aantal merken van Duitse of Italiaanse makelij ( Ronal bvb ) die toch wel kwaliteitsvelgen leveren. Ik had deze op m'n vorige wagen en heb daar 3 winters probleemloos mee rondgereden, die velgen waren nog kaarsrecht.
Op m'n huidige heb ik dan wel weer gekozen voor originele, de wagen gewoon met de standaard 17" velgen laten leveren en een setje originele 19" erbij aangeschaft. Bij de dealer was het geen enkel probleem om de af fabriek 17" banden kostenloos te vervangen door winterrubbers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDit is een zalig OEM BMW wiel na een put...
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk BerichtenRonal maakt ook velgen voor automerken hun eerste montage. Bij opel moet je maar eens kijken aan de binnenkant van sommige velgen. En er staat made in Poland.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenDeze ben ik nog al eens tegen gekomen.
Als ze een kapotte OEM zien, dan wordt dat gegeven met de mantel der liefde bedekt. Post hier een replica die kapot is en dan staan ze allemaal op hun achterste poten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenZeggen dat een vierseizoensband onveilig is ook wél zeer overtrokken, niet overdrijven hé. Misschien ook gewoon even kijken naar je eigen rijstijl en niet constant aan het gas kleven?
Je kan met een gewone zomerband perfect op een natte baan rijden, en zelfs in winterse omstandigheden (ok, niet in de bergen, en niet in extreme winteromstandigheden), leer ook gewoon je rijstijl aanpassen aan de omstandigheden.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichtenprijs voor de Mini: op 16" inch alu's (van een of ander tuningsmerk), 4 x Michelin Alpin => 650 à 700 euries...Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEn heb je OEM velgen gezien na hetzelfde ongeval?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk reageerde op die velgen + banden voor 650-700 euro. Natuurlijk heb je replica's van een deftige kwaliteit, maar als je een 100 euro rekent per 16inch winterband dan heb je nog een 250 euro over voor 4 alu velgen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk BerichtenRonal maakt ook velgen voor automerken hun eerste montage. Bij opel moet je maar eens kijken aan de binnenkant van sommige velgen. En er staat made in Poland.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk BerichtenDit weekend de winterbanden laten leggen. Het was zeer druk bij de bandencentrales, 3uur aanschuiven .....
Er wordt trouwens al van sneeuw gesproken in de Ardennen.....morgen .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichtenik beweer niet dat ze onveilig zijn. Maar indien je wat vlot rijdt, zijn deze ontoereikend.
Die banden dienen om ofwel niet vast komen te zitten, ofwel een betere grip te verzekeren, maar niet om opnieuw de limieten op te zoeken. Voor velen is het echter niet om het eerste te doen, maar gewoon om het laatste, dus om te kunnen rijden alsof men met een zomerband op normaal wegdek rijdt, en bijgevolg opnieuw de limieten op te zoeken..
Comment
Comment