Oorspronkelijk geplaatst door FrankQV
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ik zal er ook eens werk van moeten aken denk ik.
Hier nog geen sneeuw gezien, maar daarstraks door modder zitten rijden (waar ze aan de weg aan het werken zijn) en daar heb ik toch was zitten slippen en zot draaienOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fred Bekijk BerichtenGisteren een spiksplinternieuw setje zwarte stalen velgen met nieuwe Continental TS830 winterbanden opgehaald voor 230 euro. BATJE!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk BerichtenEn reeds miserie gehad om de ///M binnen in de garage te krijgen gisterenavond
Comment
-
Winterbanden zitten er op en de auto trekt weer een paar maanden op niks meer.
Bijgevoegde Bestandenden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Ik vind het altijd zo onnozel dat sommige mensen vinden dat hun auto er niet uit ziet als de wintervelgen d'r op liggen, waarom dan geen velgen kopen die er wel goed uitzien??Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Bij het monteren van de wintervelgen gisteren op de octavia gezien dat de zomerbanden vanachter serieus afgesleten zijn na 10.000 kms. Binnenkant zat al op merktekens.
Vandaag laten uitlijnen. Stonden zodanig verkeerd achteraan vanuit de fabriek dat ze zelfs vroegen of die een ongeval had gehad.
Gelukkig nu terug perfect. Winterbandjes zijn te duur om maar 10.000 kms te laten meegaan.
Da zal het verschil tussen Skoda en VW zijn zeker.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk vind het altijd zo onnozel dat sommige mensen vinden dat hun auto er niet uit ziet als de wintervelgen d'r op liggen, waarom dan geen velgen kopen die er wel goed uitzien??
ten tweede: Het is niet omdat ik het niet mooi vind dat mijn vrouw het ook niet mooi vind, en het is haar wagen.
ten derde: Vorig jaar ging ik ze al laten spuiten maar ze heeft op het laatste moment haar veto gesteld.
En dat mag ze want ik heb en krijg al genoeg mijn zin.den borre
Int3x0r
Comment
-
Dat was niet enkel op u bedoeld zunne.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDat was niet enkel op u bedoeld zunne.
Wilde enkel even mijn redenen geven omdat er nog velen zo denken.den borre
Int3x0r
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichtenwaarom dan geen velgen kopen die er wel goed uitzien??
Sommigen vinden het gewoon "cool" om met stalen velgen rond te rijden...........( ik niet , daarom heb ik er een stel sierdoppen bij gekocht achteraf omdat ik het geen zicht vond )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk BerichtenBij het monteren van de wintervelgen gisteren op de octavia gezien dat de zomerbanden vanachter serieus afgesleten zijn na 10.000 kms. Binnenkant zat al op merktekens.
Vandaag laten uitlijnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenVolgens mij is dit omdat er -tig mensen zijn die ook op wintersportvakantie gaan en dat je daar soms verplicht bent om in sommige gevallen met (sneeuw)kettingen te rijden . Met mooie alu's gaat dit net zo goed als met staal maar die kettingen bewegen ook tijdens het rijden en dan ziet zo'n alu-velg er al snel niet meer uit vrees ik .
Sommigen vinden het gewoon "cool" om met stalen velgen rond te rijden...........( ik niet , daarom heb ik er een stel sierdoppen bij gekocht achteraf omdat ik het geen zicht vond )
Ik vind die plastic wieldeksels bijvoorbeeld maar niks.
Rij er nu al een paar jaar mee rond op mijn stalen velgen die standaard onder de auto liggen. Maar het is mijn bedoeling om de stalen velgen aluminium kleurig te spuiten als er winterbanden op liggen en de deksels weg te doen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenKan je geen verhaal gaan halen bij je dealer ? ( ik ga er vanuit dat het de 1e 10.000km zijn , anders kan er eender wat gebeurd zijn met je wagen als het enkel om nieuwe banden ging ter vervanging van de vorige natuurlijk )
De dealer heeft voor de A8 al een paar zijn goodwill laten zien bij dure onderdelen daar waar het niet echt nodig was.
Ik de goede verstandhouding niet riskeren voor ocharme €60. Het dan ook niet mijn privewagen.
Comment
-
In de winter zouden m'n zomervelgen nogal afzien met al dat zout hier.. dan ben ik blij dat er nog deftig uitziende doppen opzitten..
daarnet ook geswitched naar winterbanden trouwens;
Profiel van de winterbanden (Nokian WR D3) was ook nog uitstekend trouwens, vorige winter nieuw geplaatst, ongeveer 8000 km gereden en achterste banden hadden nog 8mm profiel, de voorste 7mm
idem voor de zomerbanden die ik er net heb afgehaald, 12000km mee gereden en nog 8/7mm profiel
Comment
Comment