Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten
    Ja inderdaad alle 4 dezelfde richting en heb ze online gekocht dus kan ze moeilijk terug opsturen
    Terugsturen gaat altijd ( op hun kosten......) , maar in jouw geval zou ik een "vergoeding" vragen/eisen omdat de richting verkeerd is ....( je bent toch zeker hé )
    bvb de prijs van 2 banden er afhalen , terugplaatsen en uitbalanceren ........ik zou het zeker laten veranderen.
    Neem zeker een foto waarop je kan zien dat er 2 verkeerd staan en voeg dit bij je "klacht" ( al is dit meer een vergissing en we zijn allemaal mensen hé )
    Ik veronderstel dat die online-firma zoiets wel "regelt" , slechte reclame kost meer dan dit euvel oplossen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door truffels Bekijk Berichten
      hallo sink,
      schijnt dat je niet mag keuren met winterbanden maar u bent zonder problemen erdoor geraakt,dus ik veronderstel dat ze er niks kunnen
      van zeggen of afkeuren,

bedankt alvast freddy dubois (truffels)
      En waarom zou dat dan niet mogen??
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• mijne is ook gekeurd op winterbanden...

Sent from my V370 using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door truffels Bekijk Berichten
          hallo sink,
          schijnt dat je niet mag keuren met winterbanden maar u bent zonder problemen erdoor geraakt,dus ik veronderstel dat ze er niks kunnen
          van zeggen of afkeuren
          Lees ff #3 en je weet meteen dat het mag of niet..................http://www.autoforum.be/showthread.p...n-naar-keuring

Comment

• Ik heb deze week andere wielen voor de winter gekocht. Het zijn Audi tt velgen met volgende maten: 18" x 9j et 52, banden 245/40/18.
            Zomer wielen zijn 18" x 8j et 48, banden 245/40/18. Deze maat staat op het gelijkvormigheidsattest.
            Ik zou in januari naar de keuring moeten, kan ik dit op mijn winterset doen? Et waarde wijkt af en de velg breedte is breder, waardoor de banden iets getrokken staan.
            Iemand hier een idee van?
            Extra kosten ivm "tuning"?

Comment

• Zolang die velgen niet buiten uw wielkassen komen, is er geen probleem.
              Mogelijks wordt er een tuning-rapportopgemaakt voor je voertuig. Kost -+ €7,50

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                Terugsturen gaat altijd ( op hun kosten......) , maar in jouw geval zou ik een "vergoeding" vragen/eisen omdat de richting verkeerd is ....( je bent toch zeker hé )
                bvb de prijs van 2 banden er afhalen , terugplaatsen en uitbalanceren ........ik zou het zeker laten veranderen.
                Neem zeker een foto waarop je kan zien dat er 2 verkeerd staan en voeg dit bij je "klacht" ( al is dit meer een vergissing en we zijn allemaal mensen hé )
                Ik veronderstel dat die online-firma zoiets wel "regelt" , slechte reclame kost meer dan dit euvel oplossen.
                Thx, ik zal eens horen wat ze ervan gaan zeggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                  Zolang die velgen niet buiten uw wielkassen komen, is er geen probleem.
                  Mogelijks wordt er een tuning-rapportopgemaakt voor je voertuig. Kost -+ €7,50
                  Buiten de wielkassen komen ze niet, maar ik denk dat ik beter op zeker speel en tegen dan de zomerwielen even er op zet.
                  Geen goesting om €7,50 extra te betalen voor niks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kuik22 Bekijk Berichten
                    Buiten de wielkassen komen ze niet, maar ik denk dat ik beter op zeker speel en tegen dan de zomerwielen even er op zet.
                    Geen goesting om €7,50 extra te betalen voor niks.
                    Neem 1 ander wiel mee( van de niet -originele ) ...........en vraag het ter plaatse .

Comment

• Wintertemperaturen of niet, mijn Pilot Alpin's hebben zóveel meer grip dan mijn Primacy's! Het is een compleet andere auto geworden.

Met mijn zomerbanden bedenk ik altijd dat mijn auto toch eigenlijk veel te zwaar is om leuk te zijn (onderstuur op rotondes) maar dat blijkt eigenlijk gewoon aan de banden te liggen.

Concusie is volgens mij dat ik te weinig rijd om met Primacy's te rijden waardoor ze hard worden en bijgevolg waardeloos. Vreemde genoeg zitten ze ook compleet onder de haarscheurtjes na 4 jaar alsof ze twintig jaar oud zijn.
                      Volgende keer een zachtere band kiezen als zomerband: Pilot Sport of Continental Sportcontact.
                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                        Wintertemperaturen of niet, mijn Pilot Alpin's hebben zóveel meer grip dan mijn Primacy's! Het is een compleet andere auto geworden.

Met mijn zomerbanden bedenk ik altijd dat mijn auto toch eigenlijk veel te zwaar is om leuk te zijn (onderstuur op rotondes) maar dat blijkt eigenlijk gewoon aan de banden te liggen.

Concusie is volgens mij dat ik te weinig rijd om met Primacy's te rijden waardoor ze hard worden en bijgevolg waardeloos. Vreemde genoeg zitten ze ook compleet onder de haarscheurtjes na 4 jaar alsof ze twintig jaar oud zijn.
                        Volgende keer een zachtere band kiezen als zomerband: Pilot Sport of Continental Sportcontact.
                        Grappig, onze zomer- & winterbanden zijn identiek.
                        Ook hier nu al een duidelijk verschil met de zomerbanden.
                        Zomerbanden zijn ook 4j oud, bieden nog genoeg grip, maar maken enorm lawaai.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                          Grappig, onze zomer- & winterbanden zijn identiek.
                          Ook hier nu al een duidelijk verschil met de zomerbanden.
                          Zomerbanden zijn ook 4j oud, bieden nog genoeg grip, maar maken enorm lawaai.
                          Raar. Cupping? Een V50 is zwaar genoeg om dat te voorkomen.

Ik hoor de winterbanden hun profiel bij het remmen, wat de zomerbanden niet hebben. Maar zo hoort het denk ik.
                          Mijn Primacy's hebben wel 70.000 km, da's gewoon teveel denk ik.
                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Ik hoor mijn Alpin's bijna niet. Moet er echt al op gaan letten. (zegt veel over de Primacy's.)
                            De Primacy's hebben er bij mij ook ergens tussen de 70-80k op zitten.

Comment

• De winterkousen aangetrokken vandaag. Vanuit BMW zelf kwam de kit met Pirelli SottoZero in 225/45/18 rondom. Als velg heb ik de Styling 397 genomen om het leed wat te verzachten.

Comment

• zeer nice....

Comment

• erg netjes !!

Ik moet de mijne ook nog eens erop leggen, maar vind de tijd niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                    Wintertemperaturen of niet, mijn Pilot Alpin's hebben zóveel meer grip dan mijn Primacy's! Het is een compleet andere auto geworden.

ik heb ook jarenlang primacy's gereden, daar deed ik met gemak 70 a 80.000kms mee. Op mijn huidige wagen heb ik pilotsports liggen...man wat een verschil is me dat... Wegligging en grip ook bij nat weer zijn ongelooflijk veel beter dan die primacy banden ... Keerzijde aan de medaille is dan weer dat ze veel harder slijten...ik ga blij zijn als ik de helft ga halen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kuik22 Bekijk Berichten
                                      Ik heb deze week andere wielen voor de winter gekocht. Het zijn Audi tt velgen met volgende maten: 18" x 9j et 52, banden 245/40/18.
                                      Zomer wielen zijn 18" x 8j et 48, banden 245/40/18. Deze maat staat op het gelijkvormigheidsattest.
                                      Ik zou in januari naar de keuring moeten, kan ik dit op mijn winterset doen? Et waarde wijkt af en de velg breedte is breder, waardoor de banden iets getrokken staan.
                                      Iemand hier een idee van?
                                      Extra kosten ivm "tuning"?
                                      Hier nog vlug een foto gemaakt na het wassen juist.

Comment

• Als ze echt moeilijk doen, dan zal je afgekeurd worden. Spoorversmalling (hogere ET waarde dan origineel) is niet toegelaten.
                                        Dan moeten ze wel echt kijken naar de velgen welke ET ze hebben, maar meestal doen ze dit niet en checken ze gewoon of de maat toegelaten is en ze niet buiten de wielkast steken.

Comment

• Ik rij tot mijn tevredenheid nog steeds op zomerbanden rond. Vandaag wel een setje Nokian's gehaald om er onder te smijten als het nodig is.

Comment

Working...
                                          X