Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenIk rij tot mijn tevredenheid nog steeds op zomerbanden rond. Vandaag wel een setje Nokian's gehaald om er onder te smijten als het nodig is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenDe winterkousen aangetrokken vandaag. Vanuit BMW zelf kwam de kit met Pirelli SottoZero in 225/45/18 rondom. Als velg heb ik de Styling 397 genomen om het leed wat te verzachten.
Bom van een wagen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenIk ook nog hoor. Morgen 10 graden. Zelfs bij 0 graden ga ik nog schoon met zomerbanden rondrijden. Eens het echt vriest, sneeuwt dan denk ik niet meer.
Moet wel zeggen dat ik zo 's morgens vroeg bij 1-2gr tractieproblemen had met de zomerbanden.
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenBom van een wagen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenVolgens het kmi zou het eind volgende week wel eens (licht) kunnen sneeuwen. Heb het ook lang uitgesteld. De eerste helft van november was het nog te warm voor winterbanden. Nu kan het wel snel omslaan.
Moet wel zeggen dat ik zo 's morgens vroeg bij 1-2gr tractieproblemen had met de zomerbanden.
'S morgens rij ik altijd rustig ook al is de motor warm, dus geen tractieproblemen. Maar nu heb je toch dezelfde maat eronder gestoken en dat raden ze je tock ook niet aan of wel? Bij mij zijn het 18'' zomerbanden en 16'' winterbanden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenThx! Komende van een forumlegende doet dat extra deugd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenToch? Tjah, we zullen zien eh!
'S morgens rij ik altijd rustig ook al is de motor warm, dus geen tractieproblemen. Maar nu heb je toch dezelfde maat eronder gestoken en dat raden ze je tock ook niet aan of wel? Bij mij zijn het 18'' zomerbanden en 16'' winterbanden.
Bij de nieuwe F reeksen zijn de wangen van de banden vrij hoog vind ik. Een 17 inch heeft al serieus wat rubber. Daarom gekozen voor 18 inch.
Dat ze nu achteraan 225 ipv 255 zijn, zou een voordeel geven bij sneeuw. Plus dat een winterband in 19inch en 255 breed belachelijk duur kan zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenDe zomerbanden (zie avatar) zijn 19 inch in 225 vooraan en 255 achteraan. Dat zijn de Styling 403M.
Bij de nieuwe F reeksen zijn de wangen van de banden vrij hoog vind ik. Een 17 inch heeft al serieus wat rubber. Daarom gekozen voor 18 inch.
Dat ze nu achteraan 225 ipv 255 zijn, zou een voordeel geven bij sneeuw. Plus dat een winterband in 19inch en 255 breed belachelijk duur kan zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenAh ja, ok. Nu heb ik een beetje spijt dat ik niet voor 17 inch met mooie velgen heb gekozen... Nu, kheb de auto sinds Februari 2011 dus maar snel winterbanden gekocht zonder echt op styling te letten
Comment
-
hmmm, toch ook eens gaan wisselen dit weekend. Binnen twee weken zitten er al een paar ijsdagen bij met gevoelstemperaturen tot -15°C...
Nu dus best wisselen, nog niet te koud buiten.
Comment
-
Met een andere maat van banden (velgen) dan?
Want ik dacht dat het verbruik op winterbanden meestal juist hoger was?Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
daarnet de winterwielen gestoken bij de oudere schoonzuster en dat ging zonder problemen. Daarna hetzelfde geprobeerd op de auto van de jongere schoonzus en het linker achterwiel kwam gewoon niet los. Met de bouten los gaan rijden, hard geremd, handrem gebruikt, ... niets hielp waardoor die loskwam. Ze kan dus met haar golf naar de garage. En da's met die auto al vanaf het begin zo, als ge een wiel wilt wisselen dan komt ge gewoon bescheten uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtendaarnet de winterwielen gestoken bij de oudere schoonzuster en dat ging zonder problemen. Daarna hetzelfde geprobeerd op de auto van de jongere schoonzus en het linker achterwiel kwam gewoon niet los. Met de bouten los gaan rijden, hard geremd, handrem gebruikt, ... niets hielp waardoor die loskwam. Ze kan dus met haar golf naar de garage. En da's met die auto al vanaf het begin zo, als ge een wiel wilt wisselen dan komt ge gewoon bescheten uit.
Comment
-
gvd he, zo geraak ik niet aan winterbanden.
Zit nu van gisteren vast met mijne rugOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
euhm, de moeren zijn los hé gasten. Met nen hamer begin ik te kloppen als ik er deftig langs onder aan geraak en al zeker niet als de auto alleen maar op een krik staat. Kopervet kan de garage eraan smeren, kunnen ze ineens ook eens de naaf proper maken want aan het eerste wiel dat er wel afging hing er daar meer roest aan als iets anders.
Haar auto is dit jaar al een paar keer binnen geweest voor problemen met de remmen (de manier waarop ze rijdt verklaart veel) en sommige bouten waren veel te vast gevezen, andere kon ik quasi zonder moeite losdraaien. Die van het linkerachterwiel zaten dus heeeeeeel vast.
Comment
Comment