Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ja, hier was het deze morgend ook serieus klote.
    Meerdere kilometers zitten schuiven, die lamzakken van de stad hebben weer veel te lang gewacht om te strooien.
    Op de N80 richting Hasselt was het dan weer heel goed te doen.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
      vanmorgen was het inderdaad verraderlijk glad, zelfs met winterbanden enkele keren verrast geweest
      idem
      de brug over de autostrade was een spiegel
      Voor de strooidiensten in Brecht wakker worden is het al terug Pasen

Comment

• toch wel een mooie vierwielslip gemaakt deze morgen. Zat plots een meter verder dan gedacht in een lange bocht.
        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Ja, hier was het deze morgend ook serieus klote.
          Meerdere kilometers zitten schuiven, die lamzakken van de stad hebben weer veel te lang gewacht om te strooien.
          Op de N80 richting Hasselt was het dan weer heel goed te doen.
          Ik woon in een boerengat op een redelijke helling, hier strooien ze nog nie al ligt er ne meter sneeuw. Beetje voorzichtig met uwe rechtervoet doet wonderen.
          Al zat ik bij de eerste bocht tussen 2 dorpen plots ook wa aan de verkeerde kant van t midden van de weg.

Comment

• Ook ik woon in een boerengat, en hier strooien ze ook zo goed als nooit.
            Daar heb ik ook geen probleem mee.

Maar op een drukke verbindingsweg mogen ze echt wel strooien.
            Ik heb verschillende auto's langs de kant van de weg zien staan, mensen die niet meer verder durfde rijden, ook enkele die lichte blikschade hadden.

Ik reed niet sneller dan 30 max, de meeste stukken amper de helft en ik schoof nog van de eene kant van de weg naar de andere.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• De mijne zitten er ondertussen ook op. Sommige zaten wel wat vast en moest ik losschoppen, heb dan wat keramisch vet op die naaf gedaan waar er roest was. K had wel de indruk dat de winterbanden groter waren dan de zomerbanden. Ik kreeg de zomerbanden ervan, maar toen ik de winterbanden erop deed, moest ik iedere keer de wagen wat opkrikken omdat de band de grond raakte. Ik merk niet direct een verschil in grip, hopelijk over een maand (of 2) wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door psychodweep Bekijk Berichten
                De mijne zitten er ondertussen ook op. Sommige zaten wel wat vast en moest ik losschoppen, heb dan wat keramisch vet op die naaf gedaan waar er roest was. K had wel de indruk dat de winterbanden groter waren dan de zomerbanden. Ik kreeg de zomerbanden ervan, maar toen ik de winterbanden erop deed, moest ik iedere keer de wagen wat opkrikken omdat de band de grond raakte. Ik merk niet direct een verschil in grip, hopelijk over een maand (of 2) wel.
                uw krik die een beetje zakt zeker!

Comment

• Dan moet ie wel heel snel zakken.

Comment

• Heb ik ook.
                    Gewoon wat meer profiel nog op de winterbanden.
                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Hummm heb de Pirelli SottoZero als winterband liggen (had geen keus bij de BMW set) en ik heb er wat weinig vertrouwen in...

De banden waren nieuw, dus altijd wel wat glibberig, maar op de R4 Gent in die lange bocht (komende van E40 richting E17 Antwerpen) had ik een Astra achter me aan duwen en ik voelde de achterkant grip verliezen... Wat een verschil met m'n Eagle F1 zomerbanden...

Ik weet dat je een nieuwe band moet inrijden, maar het vertrouwen is er wel niet voor de volle 100%.

Comment

• Dienen bocht is ook op het randje he, daar moet niet veel tegen zitten of je gaat al scheef.
                        Nam die vroeger elke dag 3-4 keer, de ene keer al "toffer" dan den andere

Comment

• Vandaag ook Pirelli SottoZero gelegd. Van breedset 18" naar 17" zelfde breedte rondom.
                          Op eerste gevoel lijkt het dat het minder grip heeft, maar tis ook nog wel nog boven 7 graden..

Comment

• Die banden zijn gewoon niet veel waard.

Comment

• Pirelli in winterband zou ik sowieso niet kopen..

Comment

• Pirelli is idd als winterband niet goed.
                                Zelfs niet als SUV band.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten

De banden waren nieuw, dus altijd wel wat glibberig, maar op de R4 Gent in die lange bocht (komende van E40 richting E17 Antwerpen) had ik een Astra achter me aan duwen en ik voelde de achterkant grip verliezen... Wat een verschil met m'n Eagle F1 zomerbanden...
                                  Daarom rij ik pas met winterbanden als het winter is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                                    Pirelli in winterband zou ik sowieso niet kopen..
                                    Had precies geen keuze met die set... Nu ja, oprijden en ultragrip 8 erop.

Comment

• Recent m'n winterbanden opgelegd, maat 205/50/17 rondom.
                                      Nokian WR A3. Enorm tevreden van. Kost €125 per band voor de geïnteresseerden. En wat een verschil met de RFT's van Bridgestone die ik had opliggen. Nokian's zijn een pak comfortabeler (vrij logisch), stiller en zuiniger.

Comment

• Moet zeggen, zelfs zonder winterbanden valt de grip goed mee in de sneeuw

bron
                                        ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Denk dat veel van je huidige zomerband afhangt. Die Bridgestone Potenza's van mij waren nog een 60% goed, maar grip was echt ver te zoeken nadat het gevroren had.

Comment

Working...
                                          X