Oorspronkelijk geplaatst door sliderke
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
Wissels worden bij de meeste mensen bepaald door de agenda van de bandencentrale en niet zozeer door wat ze zelf zouden willen
waarom zou je niet op een andere datum kunnen gaan? 'k Kreeg eind september een mailtje vd bandencentrale om de eerste week v oktober m'n winterbanden-wissel te laten uitvoeren.
Gezien de zachte temperaturen rij ik momenteel nog altijd met m'n zomerbanden.
Met de vele kms (6000/maand) die ik rij en de snellere slijtage vd wintersloffen, wacht ook ik tot het echt winter wordt vooraleer te wisselen.
Comment
-
Zoals guyguy al zegt moet het niet enkel koud zijn om voordeel te halen uit winterbanden. Bij een nat wegdek heb je ook al voordeel.
Heeft een tijdje geleden al eens goed gevroren voor een paar dagen, en ik vertrouwde m'n zomerbanden niet meer.
Met iemand anders lachen omdat die liever goed voorbereid is, zegt genoeg over de persoon zelf
En je kan wachten zoals bepaalde personen hier, maar dan moet je niet zagen dat je 2 uur moet wachten aan de bandencentrale, omdat er nog zo mensen van dat gedacht zijn. Bij ons op't werk zijn alle wissels erdoor sinds 2 weken geleden, dus dat wil toch iets zeggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk BerichtenElk jaar terug die welles-nietes discussie over winterbanden
Een veel interessantere discussie zou zijn: "ik heb m'n winter/zomerbanden er al/nog opliggen, en daardoor heb ik nu een schuiver of ongeval gehad.
Al wordt het dan een zeer korte topic, want voor velen is dat toegeven dat je een foute beslissing gemaakt hebt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk BerichtenWinterbanden zijn toch totaal nutteloos? Als je u gewoon aanpast is dat hetzelfde als een zomerband!
Uiterst vervelend als m'n ingestelde snelheidsverklikker weer eens 'biept' bij 190 op een ondergesneeuwde E40
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk BerichtenElk jaar terug die welles-nietes discussie over winterbanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenZoals guyguy al zegt moet het niet enkel koud zijn om voordeel te halen uit winterbanden. Bij een nat wegdek heb je ook al voordeel.
Heeft een tijdje geleden al eens goed gevroren voor een paar dagen, en ik vertrouwde m'n zomerbanden niet meer.
Met iemand anders lachen omdat die liever goed voorbereid is, zegt genoeg over de persoon zelf
En je kan wachten zoals bepaalde personen hier, maar dan moet je niet zagen dat je 2 uur moet wachten aan de bandencentrale, omdat er nog zo mensen van dat gedacht zijn. Bij ons op't werk zijn alle wissels erdoor sinds 2 weken geleden, dus dat wil toch iets zeggen.
Comment
-
De mijne hadden er op moeten liggen maar helaas . Een set besteld een maand terug en afspraak laten vastleggen den 23 ste om 8 u smorgens te monteren . Rij de garage binnen op afgesproken uur , ze maken de fiche klaar lezen je sleuteltje uit en na 300 seconden vertellen ze je doodleuk dat de set nog in backorder staat en je terug mag ophoepelen . Ze hebben je tel nummers , email adressen enz om je 1 of ander onderhoudscontract enz aan te smeren maar maken hier geen gebruik van om je mede te delen dat je afspraak niet doorgaat . Het ergste vind ik nog dat ze je zouden durven uitlachen vanuit hun glazen kooi als je wegrijd . Swa ik mis enkel winterbanden in de sneeuw en dit zit er nu toch de eerst komende dagen niet aan te komen .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk BerichtenDe mijne hadden er op moeten liggen maar helaas . Een set besteld een maand terug en afspraak laten vastleggen den 23 ste om 8 u smorgens te monteren . Rij de garage binnen op afgesproken uur , ze maken de fiche klaar lezen je sleuteltje uit en na 300 seconden vertellen ze je doodleuk dat de set nog in backorder staat en je terug mag ophoepelen . Ze hebben je tel nummers , email adressen enz om je 1 of ander onderhoudscontract enz aan te smeren maar maken hier geen gebruik van om je mede te delen dat je afspraak niet doorgaat . Het ergste vind ik nog dat ze je zouden durven uitlachen vanuit hun glazen kooi als je wegrijd . Swa ik mis enkel winterbanden in de sneeuw en dit zit er nu toch de eerst komende dagen niet aan te komen .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door deuce Bekijk Berichten???
waarom zou je niet op een andere datum kunnen gaan? 'k Kreeg eind september een mailtje vd bandencentrale om de eerste week v oktober m'n winterbanden-wissel te laten uitvoeren.
Gezien de zachte temperaturen rij ik momenteel nog altijd met m'n zomerbanden.
Met de vele kms (6000/maand) die ik rij en de snellere slijtage vd wintersloffen, wacht ook ik tot het echt winter wordt vooraleer te wisselen.Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenZoals guyguy al zegt moet het niet enkel koud zijn om voordeel te halen uit winterbanden. Bij een nat wegdek heb je ook al voordeel.
Een maand geleden plat gereden en ze konden mij zelfs geen afspraak geven voor de volgende dag omdat alles vol zat ...
Ik heb bewust lang gewacht omdat ik wist dat ik ze voor nieuwjaar niet nodig ging hebben, maar anders is het heus geen lachertje om met een leasewagen zelf te bepalen wanneer je voor je banden gaat. Ik heb een goed contact met de bandencentrale waar ik al jaren ga, maar veel kunnen ze niet doen bij een leasewagen, de maatschappijen bepalen alles.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichtenmaar anders is het heus geen lachertje om met een leasewagen zelf te bepalen wanneer je voor je banden gaat. Ik heb een goed contact met de bandencentrale waar ik al jaren ga, maar veel kunnen ze niet doen bij een leasewagen, de maatschappijen bepalen alles.
Ik heb zelfs vorige winter (met leasewagen) in oktober m'n winterbanden laten opleggen, voor een trip naar Oostenrijk. Half oktober ze er terug laten afhalen, en opnieuw derop ergens eind januari dacht ik. Ze vroegen hiervoor wel 25€ (cash ) bijdrage.
Maar ik begrijp dat sommige bedrijven niet de ganse heisa op hun nek willen met 'te vroeg-te warm-te koud' en er daarom een strikte regeling op na houden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door deuce Bekijk Berichtentiens, rij ook met een leasewagen en die(KBC-lease) hebben inderdaad ook een schrijven toegezonden wanneer we de banden moe(s)ten laten wisselen, maar om hier dan gehoor aan te geven is bij ons op het bedrijf je eigen keuze.
Ik heb zelfs vorige winter (met leasewagen) in oktober m'n winterbanden laten opleggen, voor een trip naar Oostenrijk. Half oktober ze er terug laten afhalen, en opnieuw derop ergens eind januari dacht ik. Ze vroegen hiervoor wel 25€ (cash ) bijdrage.
Maar ik begrijp dat sommige bedrijven niet de ganse heisa op hun nek willen met 'te vroeg-te warm-te koud' en er daarom een strikte regeling op na houden.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenBij de bandencentrale waar ik ga was ik vrijdag bij de laatste wissels.
Een maand geleden plat gereden en ze konden mij zelfs geen afspraak geven voor de volgende dag omdat alles vol zat ...
Als je weet dat wij gemiddeld 12 min doen over een volledig wissel (en dan heb ik het over banden wisselen op dezelfde velgen), dan duurt een herstelling niet zo lang.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door deuce Bekijk Berichtenidd
Een veel interessantere discussie zou zijn: "ik heb m'n winter/zomerbanden er al/nog opliggen, en daardoor heb ik nu een schuiver of ongeval gehad.
Al wordt het dan een zeer korte topic, want voor velen is dat toegeven dat je een foute beslissing gemaakt hebt...
Een winterband heeft toch altijd meer grip? Het enige nadeel bij te hoge temperaturen is dat ze heel snel slijten.
Tenzij de winterbanden volledig versleten zijn natuurlijk.
Dat is allersinds wat ik mij altijd heb laten wijsmaken.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten"Slechte" centrale dan als ze er jou niet kunnen tussen nemen, duurt hoop en al 10 minutjes. Wij hebben 2 straten, eentje voor de afspraken, de andere zonder. Kunnen in totaal aan 7 wagens tegelijk werken.
Als je weet dat wij gemiddeld 12 min doen over een volledig wissel (en dan heb ik het over banden wisselen op dezelfde velgen), dan duurt een herstelling niet zo lang.
Van binnen rijden tot buiten rijden van de auto heeft toen net geen 20 minuten geduurd.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenEen ongeval hebben door winterbanden lijkt me toch sterk
Een winterband heeft toch altijd meer grip? Het enige nadeel bij te hoge temperaturen is dat ze heel snel slijten.
Tenzij de winterbanden volledig versleten zijn natuurlijk.
Dat is allersinds wat ik mij altijd heb laten wijsmaken.
Was er een tweetal jaar geleden geen zwaar ongeval met Pools busje op de E34 richting Turnhout, met als oorzaak gesprongen winterbanden op een hoogzomerse dag.
naast de sterk verminderde grip in bochten en de langere afstand bij remmen bij zomerse temperaturen is de slijtage idd een niet te onderschatten nadeel v winterbanden in de zomer.
morgen eens een paar voorbeelden opzoeken ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk BerichtenEuroAutoBand in Hoeselt. Meestal de goedkoopste (in mijn bandenmaat toch).
Beide inclusief montage, balanceren, nieuw ventiel en btw.
(bandenmaat 205/55-16 91H)Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door deuce Bekijk Berichten(...)
Was er een tweetal jaar geleden geen zwaar ongeval met Pools busje op de E34 richting Turnhout, met als oorzaak gesprongen winterbanden op een hoogzomerse dag.
Comment
Comment