Niet letten op kefkie, da's een geval apart op vlak van banden
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenDan ben je daar redelijk alleen in. Sport Contact 3. Zeer goede normale sportband op mijn twee vorige wagens. En Winnaar van de EVO magazine sportbandtest van 2010 én 2012...
Spijtig dat ik nieuwe velgen heb gekocht met zo goed als nieuwe B-merk banden, ik mis die Sport Contact 3 echt wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichtenik heb tot nu toe ook nog niet echt voordeel gehaald uit mijn winterbanden, dus verslijt ik ze liever niet.
moest het plots toch weer hardnekkig beginnen vriezen, zal ik wel weer wisselen.
maar zelf voor -1 (ocharme) doe ik de moeite niet.
een wisseltje duurt max 20 min, dus dat is rap gedaan.
Vorig jaar: de ergste sneeuw-ochtend sinds jaren: ik stond nog op zomer-rubber (wegens, oh, 't is al bijna maart, ik ga geen wissel meer laten doen), dit jaar: eerste ochtendgladheid: nog altijd op zomer-rubber... en sinds ik winterbanden liggen heb, alleen positieve temperaturen...2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenNog niemand de SportContact 5 al geprobeerd?
12.000km en de draad kwam erdoor. Weinig grip bij nattigheid ook imo.
ps2 en pss zijn een pak beter!Last edited by kefkie; 09/01/2014, 21:47.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenAh de die heb ik gehad. Had het filmpje gezien zonder geluid en die profielen lijken wat op elkaar .
12.000km en de draad kwam erdoor. Weinig grip bij nattigheid ook imo.
ps2 en pss zijn een pak beter!
Denk dat ik op m'n zomerset eerst eens Hankook ga proberen, want die Michelins zijn wel zeer goed maar kosten ook een pak meer. Maar ze slijten dan ook weer enorm.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenBwa jawel. Derna ps2's gehad. Heb ik meer dan 30.000km mee gedaan en ze waren nog niet versleten. Met de bridgestones in het begin heb ik 40k km gereden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenDenk dat ik op m'n zomerset eerst eens Hankook ga proberen, want die Michelins zijn wel zeer goed maar kosten ook een pak meer. Maar ze slijten dan ook weer enorm.
Volgens mij zijn er zelfs statistieken van banden/merken en het aantal km's dat je (gemiddeld) doet met zo'n band.
Michelin komt er volgens mij aan het einde van de rit als 1 van de goedkoopste uit.......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenBij mijn weten zijn Michelin banden zeker duurder dan gemiddeld maar daar staat tegenover dat ze (in principe) veel meer km's aankunnen. Duurkoop wordt dan goedkoop , op het einde van de rit kom je dus goedkoper uit per gereden km .
Volgens mij zijn er zelfs statistieken van banden/merken en het aantal km's dat je (gemiddeld) doet met zo'n band.
Michelin komt er volgens mij aan het einde van de rit als 1 van de goedkoopste uit.......
Je moet eens aan de hielen van een Michelin tov een Bridgestone voelen, da's een kussentje tov beton.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenBij mijn weten zijn Michelin banden zeker duurder dan gemiddeld maar daar staat tegenover dat ze (in principe) veel meer km's aankunnen. Duurkoop wordt dan goedkoop , op het einde van de rit kom je dus goedkoper uit per gereden km .
Michelin komt er volgens mij aan het einde van de rit als 1 van de goedkoopste uit.......2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichtenhmm, ik heb toch ook deze ervaring. Afhankelijk wss van het type band. Op onze E46 altijd Michelin HP Primacy gereden, en die deden toch serieus hun kilometers (de vorige eigenaar had er Conti's onder gestoken, en die sleten een pak sneller). De Contisports die als zomerband onder mijn V60 liggen waren al goed geschoven toen ik de wissel naar winterrubber deed (rond de 27k op dat moment)
Zelfde bij gelijk welke band, een ContiEcoContact zal ook minder snel slijten dan een ContiSportContact...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk dacht geen winterbanden kan, maar als je betrokken bent bij een ongeval op zomerbanden in een bepaalde periode, komt de verzekering niet tussenbeide. Dacht ik.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDie 7 m extra bij 80 km/h valt nog redelijk mee vind ik.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichtenik rij nu 70k met mijn Primacy`s, waarvan ook 12 Ringrondjes.
Niet slecht, mijn gedacht!
Sent from my V370 using Tapatalk
Ik heb 45k met mijn Michelin Energy Savers gedaan, en de voorste zitten d'r bijna door.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Dat zou wel kunnen ja.
De staat van de wegen waar je op rijd maakt ook al heel veel uit.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
Comment