Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenTalrijke studies hebben trouwens aangetoond dat er niet minder ongevallen gebeuren wanneer er op winterbanden gereden wordt.
Vandaag sneeuw in midden Zweden (eindelijk), gisteren gewisseld op mijn andere daily. Daar zijn winterbanden toch echt een must als je zonder schade op ijs wilt kunnen doorrijden:
ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenJa banden zoals de Primacy's en Energy Saver's zijn inderdaad voorzien als meer een touring band, en niet echt een performance band. Zal inderdaad iets minder snel slijten
Zelfde bij gelijk welke band, een ContiEcoContact zal ook minder snel slijten dan een ContiSportContact...'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichtenik rij nu 70k met mijn Primacy`s, waarvan ook 12 Ringrondjes.
Niet slecht, mijn gedacht!
Sent from my V370 using TapatalkLast edited by Audidriver; 10/01/2014, 14:12.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenDas waar. Er wordt langzamer gereden of thuis gebleven. Ook een optie maar niet voor mij....
Vandaag sneeuw in midden Zweden (eindelijk), gisteren gewisseld op mijn andere daily. Daar zijn winterbanden toch echt een must als je zonder schade op ijs wilt kunnen doorrijden:
Comment
-
als je deze winter vanaf november bv al je winterbanden zou gestoken hebben is dit toch pure verspilling. het is vandaag nog steeds boven de 7 gradenKlik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenDit jaar is ook wat speciaal, een van de warmste winters ooit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenSchaf dan ook meteen alle banden van C en B-merken af en verbied auto's die geen ABS hebben nog langer de baan op te komen. Pas gewoon uw rijgedrag aan de omstandigheden aan, dat voorkomt het meeste leed. Talrijke studies hebben trouwens aangetoond dat er niet minder ongevallen gebeuren wanneer er op winterbanden gereden wordt.
Dat heb ik de afgelopen winters ook altijd gedaan (altijd op zomerbanden blijven rijden).Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
De winterbanden blijven massaal liggen bij veel bandencentrales:
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
Na vorige winter hebben ze misschien gegokt dat het terug zo ging zijn? Het is precies het tegenovergestelde.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenDe winterbanden blijven massaal liggen bij veel bandencentrales:
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
Na vorige winter hebben ze misschien gegokt dat het terug zo ging zijn? Het is precies het tegenovergestelde.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDat is toch een heel ander bericht dan wat ik te horen krijg bij verschillende bandencentrales.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDat is toch een heel ander bericht dan wat ik te horen krijg bij verschillende bandencentrales.
Wat zeggen ze dan? Ik ken ook iemand die een bandencentrale heeft en hij klaagt ook niet, hij doet vooral leasings.
Comment
-
Dat ze van verschillende banden geen voorraden meer hebben en ze ook niet meer kunnen krijgen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Dat ze dan maar gelijk zoals in DE doen : winterse omstandigheden = winterbanden , en de verkoop gaat zo de hoogte in.......ja toch ?
Als er koopjes te doen zijn wil ik er wel eens aan denken om ook op mijn 2e auto wintersloffen te zetten. ( al vind ik het wel leuker om met kettingen te rijden )
Comment
Comment