Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    7 meter lijkt dan misschien niet veel, maar het kan het verschil zijn tussen leven of dood.
    Schaf dan ook meteen alle banden van C en B-merken af en verbied auto's die geen ABS hebben nog langer de baan op te komen. Pas gewoon uw rijgedrag aan de omstandigheden aan, dat voorkomt het meeste leed. Talrijke studies hebben trouwens aangetoond dat er niet minder ongevallen gebeuren wanneer er op winterbanden gereden wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Talrijke studies hebben trouwens aangetoond dat er niet minder ongevallen gebeuren wanneer er op winterbanden gereden wordt.
      Das waar. Er wordt langzamer gereden of thuis gebleven. Ook een optie maar niet voor mij....

Vandaag sneeuw in midden Zweden (eindelijk), gisteren gewisseld op mijn andere daily. Daar zijn winterbanden toch echt een must als je zonder schade op ijs wilt kunnen doorrijden:
      ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
        Ja banden zoals de Primacy's en Energy Saver's zijn inderdaad voorzien als meer een touring band, en niet echt een performance band. Zal inderdaad iets minder snel slijten
        Zelfde bij gelijk welke band, een ContiEcoContact zal ook minder snel slijten dan een ContiSportContact...
        Mijn Touran is geleverd op SportContact, na 1 zomer zaten die er en zijn ze vervangen door EcoContacts, die doen het een pak beter qua slijtage. Maar zelfs bij 10 graden rijden de WinterContacts beter dan die EcoContacts ...
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
          ik rij nu 70k met mijn Primacy`s, waarvan ook 12 Ringrondjes.
          Niet slecht, mijn gedacht!

Sent from my V370 using Tapatalk
          Primacy's zijn idd niet slecht qua levensduur, 70 a 80dzd km's rijden is vrij realistisch met deze banden, ik heb de laatste 5 jaar steeds met deze gereden, ik ben nu eens overgeschakeld naar Pilot Sports... die zullen met moeite de helft halen vrees ik... de grip is wel zowel op droog als nat wegdek ongeloolijk beter als met die Primacy's ! Ik weet wel nog niet of ik ze de volgende keer terug ga nemen aangezien ze ook nog eens in 255-40 19" niet direct goedkope jongens zijn, veilig zijn ze wel, da's zeker.
          Last edited by Audidriver; 10/01/2014, 14:12.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
            Das waar. Er wordt langzamer gereden of thuis gebleven. Ook een optie maar niet voor mij....

Vandaag sneeuw in midden Zweden (eindelijk), gisteren gewisseld op mijn andere daily. Daar zijn winterbanden toch echt een must als je zonder schade op ijs wilt kunnen doorrijden:
            Cool! Moest het hier wat meer sneeuwen, 'k smeet ze ook op mijne velo!

Comment

• als je deze winter vanaf november bv al je winterbanden zou gestoken hebben is dit toch pure verspilling. het is vandaag nog steeds boven de 7 graden
              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Dit jaar is ook wat speciaal, een van de warmste winters ooit... (edit: deze kant van de Atlantische oceaan)
                ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                  Dit jaar is ook wat speciaal, een van de warmste winters ooit...
                  Winter is trouwens ook nog niet gedaan, in maart heeft het vorig jaar nog gesneeuwd en is het lang koud gebleven in het voorjaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Schaf dan ook meteen alle banden van C en B-merken af en verbied auto's die geen ABS hebben nog langer de baan op te komen. Pas gewoon uw rijgedrag aan de omstandigheden aan, dat voorkomt het meeste leed. Talrijke studies hebben trouwens aangetoond dat er niet minder ongevallen gebeuren wanneer er op winterbanden gereden wordt.
                    Je rijgedrag aanpassen is inderdaad het beste wat je kunt doen.
                    Dat heb ik de afgelopen winters ook altijd gedaan (altijd op zomerbanden blijven rijden).
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ja kan idd anticiperend rijden, maar de kortere remweg is een bewezen feit. In die ene noodsituatie kan dit het verschil uitmaken tussen een ongeval of niet.

Comment

• De winterbanden blijven massaal liggen bij veel bandencentrales:

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Na vorige winter hebben ze misschien gegokt dat het terug zo ging zijn? Het is precies het tegenovergestelde.

Comment

• binnekort solden, en dan wordt het hebbedingen-gedoe minder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                            De winterbanden blijven massaal liggen bij veel bandencentrales:

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Na vorige winter hebben ze misschien gegokt dat het terug zo ging zijn? Het is precies het tegenovergestelde.
                            Dat is toch een heel ander bericht dan wat ik te horen krijg bij verschillende bandencentrales.
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Dat is toch een heel ander bericht dan wat ik te horen krijg bij verschillende bandencentrales.
                              Inderdaad, then again, HLN...

Comment

Wat zeggen ze dan? Ik ken ook iemand die een bandencentrale heeft en hij klaagt ook niet, hij doet vooral leasings.

Comment

• Dat ze van verschillende banden geen voorraden meer hebben en ze ook niet meer kunnen krijgen.

Comment

• Ik heb nog een set liggen voor een e90 enz 4000 km gebold .

Comment

• Misschien dat de verkoop weer wat kan stijgen als ze die 7°C grens optrekken naar 15°C. Er gaan er wel een hoop intrappen.

Comment

• ga ons wintersetje straks onder de A- klasse leggen , moet donderdag te ver rijden naar DE , better be safe ...
                                        TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

• Dat ze dan maar gelijk zoals in DE doen : winterse omstandigheden = winterbanden , en de verkoop gaat zo de hoogte in.......ja toch ?

Als er koopjes te doen zijn wil ik er wel eens aan denken om ook op mijn 2e auto wintersloffen te zetten. ( al vind ik het wel leuker om met kettingen te rijden )

Comment

Working...
                                          X