België heeft een milder klimaat dan Duitsland. Laat het maar uit die verplichtingen, ze verzinnen hier de laatste jaren al genoeg regeltjes.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenVoor de geïnteresseerden:
2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk BerichtenWordt Nokian aanschouwt als een B-merk? Want hij komt er hier maar eventjes uit als de beste van de hoop!
Comment
-
Banden op de firmawagen waren volledig weg en aan vervanging toe dus gisteren eindelijk de nieuwe banden er laten opzetten. Terug gewone zomerbanden van michelin zoals ze er af-fabriek ook op zitten. Dag en nacht verschil, terug een goed profiel i.p.v. een ijzerdraad op de binnen kant
Ik geloof trouwens niet in het principe winterbanden. Zeker niet voor die enkele dagen per jaar dat ze in België misschien echt dienst doen. In mijn ogen niets meer om de kassa van bandencentrales te doen rinkelen. Dat bandencentrales zonder werk zitten of toch minder werk hebben is wel een feit. Ik hoor niets anders (en zie foto's van lege werkplaatsen op de smoelenboek van werknemers in bandencentrales). Gisteren bij het laten monteren van de banden was ik trouwens de enige klant daar.
En als het echt begint te sneeuwen dan neem ik wel de skoda met zijn vierseizoenbanden. Meer dan goed genoeg om op een rustige manier op besneeuwde wegen te rijden. En anders > blijven we gewoon thuis We zullen dan van thuis uit wel mails gaan versturen en het papierwerk doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenMoet zijn dat ze te veel volk hebben dan.
Tot 10j. terug reed bijna niemand op winterbanden. Hadden ze toen ook geen werk?
Comment
-
Ik stond ook redelijk sceptisch tegenover winterbanden.
Verleden jaar tijdens de zomer Michelin Pilot Sport geplaast. (Deze bleken goedkoper te zijn dan de Excalto die ik eigelijk verkies.) Superband tot het kwik onder 10° zakte en de grip ver te zoeken was.
Nog leuker werd het toen het sneeuwde of ijzelde. De wagen ging zelfs op vlak wegdek geen centimeter vooruit.
Dus dit jaar toch eens gaan zoeken naar degelijk winterschoeisel en er de Continental Contiwintercontact 850 ondergelegd.
Zeer soepele compound en toch enorm verbaast in de toename van tractie nu dan voorheen dan met de (zomer)banden. (onder de 6°C). De wagen gedraagt zich ook stukken beter bij regenweer.
Toch wel een aanrader als je wat km rijdt vind ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten.......... als een B-merk? Want hij komt er hier maar eventjes uit als de beste van de hoop!
Comment
-
Amai, ook met winterbanden was het glijden vanmorgen..
Ik reed over een brug (sowieso al wel gladder) en de auto moet toch even tonen dat hij hiermee niet akkoord was!
Nadien telkens rustig de lange bochten genomen (goed geraden ~> gatplakkers...)
Ik moet toch wel zeggen dat er een pak verschil is tussen FWD en RWD.. zeker bij de bochten. FWD vind ik veel voorspelbaarder dan RWD als hij begint te schuiven.2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk BerichtenFWD vind ik veel voorspelbaarder dan RWD als hij begint te schuiven.
FWD = zeker in de gracht
RWD = nog een kans om te corrigeren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmwtt Bekijk BerichtenBedoel je:
FWD = zeker in de gracht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmwtt Bekijk BerichtenBedoel je:
FWD = zeker in de gracht