Oorspronkelijk geplaatst door guyugy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmwtt Bekijk BerichtenBedoel je:
FWD = zeker in de gracht
RWD = nog een kans om te corrigeren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenVandaag 5 doden met slippartijen op de belgische banen
Dan beweren nog mensen dat winterbanden niet helpen...
Of zijn dat soms allemaal overmoedige winterbandengebruikers ??
Comment
-
Ik vond het deze morgend goed meevallen op de baan.
Wat me wel opviel was dat de N80 bijna leeg was, zo weinig auto's op die weg heb ik nog maar zelden gezien op dat uur.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Een ongeval is snel gebeurd natuurlijk , maar dat die pipo's van het leger het advies van het KMI in de wind slaan dan krijg je natuurlijk deze toestanden.....wij ( het belgisch leger ) weten het wel beter...........niet dus !
Feit is dat vele bestuurders hun rijstijl niet of amper aanpassen omdat het "toch geen winterweer" is .
Zodra de t° onder de 4° zakt let ik er altijd op om mijn snelheid in bochten te verminderen met minstens 25%
( 80km/uur wordt dan +- 55 per uur )
Soms word je wat zelfzeker en dat is dan nog het gevaarlijkst : door een schuivertje sta je terug met beide benen op de grond en dan bouw je automatisch meer zekerheid in .
Jammer voor diegenen die nu het leven hebben gelaten omdat er wat licht is gegaan over de waarschuwing van het KMI .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenVandaag 5 doden met slippartijen op de belgische banen
Dan beweren nog mensen dat winterbanden niet helpen...
Of zijn dat soms allemaal overmoedige winterbandengebruikers ??
Dat is wel héél kort door de bocht.
Trouwens als het echt spiegelglad op de weg is, dan ga je er met een winterband ook onderuit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenEen ongeval is snel gebeurd natuurlijk , maar dat die pipo's van het leger het advies van het KMI in de wind slaan dan krijg je natuurlijk deze toestanden.....wij ( het belgisch leger ) weten het wel beter...........niet dus !
Jammer voor diegenen die nu het leven hebben gelaten omdat er wat licht is gegaan over de waarschuwing van het KMI .
Comment
-
Van iemand met veel ervaring met (spiegel) ijs/ijzel: met winterbanden heb je doorgaans nog net genoeg grip om de auto te sturen en zacht bij te remmen. Op zomerbanden kun je quasi niks doen, bambi op ijs. Maar je moet zeer zeker u snelheid sterk aanpassen als er risico is voor ijzel ook met winterbanden. Aan 50km/h vallen doorgaans geen doden, om 80km/h+ te rijden als er een werkelijk risico is voor ijzel, dan ben je niet goed bezig en dan zit het risico er ook in dat je aan zo goed als die volle snelheid een ongeval hebt met alle gevolgen vandien. Al die menselijke miserie om 10 seconder eerder aan het rood licht te staan...ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichtenwas het niet net andersom. Dat de weersdienst van het leger wel waarschuwing heeft gestuurd. En dat de strooidiensten dit genegeerd hebben?
Die gasten van het leger berekenen op hun beurt ( met hun pc's zeker ? ) of dat het nu gaat vriezen op de weg of.........niet .
Feit is : ze zaten ernaast !
Missen is menselijk zeggen ze dan , maar wel met fatale gevolgen , jammer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenNee , wij kijken soms naar het nieuws op VTM en David heeft het daar netjes uitgelegd. Hij heeft gezegd dat er GEEN gevolg is gegeven aan die "waarschuwing" .
Die gasten van het leger berekenen op hun beurt ( met hun pc's zeker ? ) of dat het nu gaat vriezen op de weg of.........niet .
Feit is : ze zaten ernaast !
Missen is menselijk zeggen ze dan , maar wel met fatale gevolgen , jammer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEn 'winterbandenrijders', bandjes bijna op de draad gereden ondertussen?U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichtenalsof het zo warm is dat ze opeens extreem zouden slijten
Comment
-
Slijten doen ze niet maar echt nodig zijn ze ook niet.
Verwachting: Sneeuw in april, maartse buien in mei/juni.
Aprilse grillen in juli/augustus.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Mijn zomervelgen laat ik de eerste week van maart plasti dippen en dan gaan ze er op. Vandaag 11 graden. Is toch op het randje voor winterbanden.
Derbij m'n winterbanden zijn nefast voor de baanvastheid van m'n auto. Hij lijkt te zwalpen en snel tractie te verliezen. Onveilig gevoel.
Comment
Comment