Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heb er ook al aangedacht om terug te wisselen. Maar dan zal je juist zien dat het nog sneeuwt in maart. En het zijn de baas zijn bandjes he. Moet ze niet zelf betalen.

Comment

• Twijfel sterk om ze dit weekend te veranderen, maar zoals gezegd -> Maart kan het dan beginnen sneeuwen.

Comment

• Ik heb 2 weken geleden al terug gewisseld.
        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Ik ga ze dit weekend ook wisselen.....als het dan gaat sneeuwen in maart dan wissel ik wel weer.

Comment

• Vanmorgen op de radio gehoord dat het deze winter de 2e zachtste ooit zou zijn, en dat ze niet meer verwachten dat er nog een echte winterprik komt.
            Ik ga alleszins al op't gemak m'n velgen laten spuiten, zodat m'n zomerbanden erop kunnen.

Comment

• Ik ben blij dat ik ze bij dat super kleine winterprikje in december ze er niet opgelegd heb.

Comment

• en ik heb spijt dat ik de moeite heb gedaan pfff tis niet mijn favo bezigheid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                  (...)en dat ze niet meer verwachten dat er nog een echte winterprik komt.
                  Dat lijkt me de beste garantie dat er toch een winterprik komt
                  Verleden jaar heeft het gesneeuwd in maart.
                  Anderzijds, er bestaat zo een land waar het wel iets harder wintert dan hier, en waar men een verplichting(*) tot winterbanden heeft geintroduceerd omwille van de knullige buitenlandse wintersporters die met hun zomderbandjes de wegen komen onveilig maken. Welnu, het was zaterdag 23 graden in Munchen, topjes en korte rokjes op de terrasjes :-)

(*) ingeval van winterse weersomstandigheden.

Comment

• Tis erg.

Je wordt hier aangepord de auto iedere week te wassen - ieder zag dat het goed was, en wat ist, minstens twee keer per jaar waxen en polieren een hele dag of zelfs meerdere. Geen probleem.

Maar alleen al het gedacht van eventueel 2x 20-30min naar gepaste banden wisselen indien het weer terug omslaat, potverdrie, dat gaat blijkbaar té ver...
                    ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• die aanporring van wassen komt niet bij mij toe hoor, 2 keer per jaar eens door de wasstraat will do

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                        Tis erg.

Je wordt hier aangepord de auto iedere week te wassen - ieder zag dat het goed was, en wat ist, minstens twee keer per jaar waxen en polieren een hele dag of zelfs meerdere. Geen probleem.

Maar alleen al het gedacht van eventueel 2x 20-30min naar gepaste banden wisselen indien het weer terug omslaat, potverdrie, dat gaat blijkbaar té ver...

U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Ik ben ook blij dat ik dan uiteindelijk toch niet voor winterbanden ben gegaan.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• blijkbaar is de reden voor het zachte weer de straalstroom die op zijn plek blijft hangen ofzo, dus verwacht niet dat die opeens zo enorm gaat veranderen dat we nog sneeuw en dergelijke gaan krijgen.

Comment

• de straalstroom kan altijd van plaats veranderen. Da's een weerfenomeen en dat is dus net als de rest veranderlijk.
                              www.peugeotforum.be

Comment

• kan dat dan op een paar dagen tijd dan zo enorm veranderen?

Comment

• gij hebt nooit naar armand pien zijn weerberichten gekeken hé (te jong waarschijnlijk). Die zette op zijn weerkaarten altijd de straalstroom mee op. En die kon toch vrij grillig zijn hoor.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

• zal idd van voor mijn tijd zijn welja ik heb er geen idee van, ik dacht dat dat zo iets was dat gigantisch groot is en heel traag verandert ofzo :p

Comment

• zolang die ten noorden ligt van ons is er geen probleem. Vorig jaar lag die vrijwel heel de winter ten zuiden... met alle gevolgen van dien.
                                      www.peugeotforum.be

Comment

• Is er nu iemand hier de (?) straalstroom en dé golfstoom met elkaar aan het verwarren of ligt dat aan mij??
                                        ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• de golfstroom is vrij stabiel hé. Die loopt via het zuiden van the Uk zo door de noordzee naar de scandinavische landen. Daardoor hebben we vrij milde winters al je vergelijkt met de oostkust van de USA waar ze die mildering niet hebben.
                                          De straalstroom loopt op vrij grote hoogte en die dan dus wel van plaats veranderen waardoor wij er ten zuiden of ten noorden van liggen. Ten noorden geeft ons zuiderwind, ten zuiden krijgen wij koude noordoosten wind.
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X