Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenDa is. ik ben een a-typische bmw-rijder.
- geen diesel
- geen M-pack
- pinkers gebruiken
- aan de snelheid houden (alleja gok ik toch )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenDan rijdt gij heel zachtjes. Toen ik nog in de BC werkte verkochten we eigenlijk geen Pirelli's, gewoon omdat die zo hard slijten. De baas raadde dat gewoon af aan klanten.
terloops, mijn zomer-Michelins lijken mij niet merkelijk duurzamer te zullen zijn dat de Pirellis's
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenDat laatste, keep telling yourself that
ik rij op coyote snelheid dusjaBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
ivm. Pirelli, op Mini Cooper 2005 had ik Pirelli's (dunne 175's!) gestoken (zat nieuw op Continentals 175) en daardoor had die Cooper zo mogelijk nog iets betere handling en vooral meer fun en feedback, was echt sublieme combinatie...
valt me te binnen dat ik ook op de Alfa 147 2.0 o.a. met Pirelli's gereden heb, daar was het verschil minder groot dan met de andere banden maar Pirelli's waren ook mijn favoriet geloof k, kan wel zijn dat ze sneller slijten trouwens, het het zo niet bijgehouden
heb het hier telkens over Pirelli zomerbanden trouwens
1 jaar met Cooper op winterbanden gereden (en nog maar 2 jaar in totaal eigenlijk), en dat viel me toch tegen, die paar dagen dat het toen gesneeuwd had waren wel sublieme winterpret!
paar jaar geleden een 1-reeks bij Dockx gehuurd toen het sneeuwde, waren natuurlijk nogal verbaasd dat ik net op de dag dat het sneeuwde een RWD op zomerbanden ging huren! was redelijk tof, één keer gewoon op de baan zat ik wel vast, gelukkig liepen daar paar jonge gasten, zij zijn op de kofferklep gaan zitten en mij erzo gemakkelijk kunnen uitrijden... bmw in de sneeuw met winterbanden moet wel echt s leuk zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichtenstandaardmaat is voor mijn zomerset
(excuse me voor de gedeeltelijke offtopic! kben daar te goed in naar t schijnt
225/45/17 91W of 205/50/17 93W (extra load)
wat ik niet versta is dat laadindex hoger moet zijn voor die 205s? laadindex hangt toch enkel af van gewicht vooras/achteras?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenAls je na dat filmpje gezien te hebben nog steeds het nut van winterbanden (zelfs op FWD) niet wil inzien, dan ben je gewoon een gierige fool.
tuurlijk maken winterbanden gigantisch verschil als het vriest... alleen nog niet uitgemaakt of ik 1 of 2 auto's op winterbanden ga leggen!
Comment
-
T is godverdekke midden zomer en gijle bent al over winterbanden bezig
Ik kijk er naar uit, ik heb wel 2de hands winterbanden gekocht (200€ met velgen) , 4 jaar oud, verschil zal er zijn in vergelijking met nieuwe.
Beter dan geen winterbanden imhoToyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Als er nog voldoende profiel op zit ga je dat verschil zeker voelen. Zonder winterbanden geraak ik hier ook de berg niet op. Met winterbanden is het een fluitje van een cent... Is leuk om te zien hoeveel auto(s er dan achtergelaten worden naast de baan. Die kunnen gewoon niet omhoog en naar beneden rijden is nog gevaarlijker.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
Al gaat het niet enkel om sneeuw, maar ook om ijs onder de sneeuw.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenAls je na dat filmpje gezien te hebben nog steeds het nut van winterbanden (zelfs op FWD) niet wil inzien, dan ben je gewoon een gierige fool.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Serieuze hellingen die volledig besneeuwd zijn geraak ik niet op zonder winterbanden. En ik zie hier duidelijk in de streek dat ik bijlange niet de enige ben. Juist mijnen oprit, dat lukt niet zelfs met winterbanden. Zijn kasseien en vrij steil. Klotewerkske om alle keren die oprit sneeuwvrij te maken. Zou moeten een systeem bestaan met warmwaterbuizen onder de oprit Geef mij maar een winter zoals verleden jaar...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenSerieuze hellingen die volledig besneeuwd zijn geraak ik niet op zonder winterbanden. En ik zie hier duidelijk in de streek dat ik bijlange niet de enige ben. Juist mijnen oprit, dat lukt niet zelfs met winterbanden. Zijn kasseien en vrij steil. Klotewerkske om alle keren die oprit sneeuwvrij te maken. Zou moeten een systeem bestaan met warmwaterbuizen onder de oprit Geef mij maar een winter zoals verleden jaar...
Alleen vertelde me die eigenaar dat het redelijk kostelijk is en dat het al redelijk veel kapot is geweest.
(na een paar winters waar het toch goed van pas is gekomen)
Is een appartement met ondergrondse garages.
Comment
-
Ja, bestaat zeker, maar of het zijn geld waard isOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWinterbanden zijn super dingen op alle soorten sneeuw. Voor de rest vind ik ze vrij nutteloos, en bij koud droog weer vind ik ze zelfs slechter presteren dan m'n zomerbanden.
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk ga het nut van winterbanden zeker niet tegenspreken, maar ik heb in die winter toen het strooizout op was heel veel in de sneeuw gereden met zomerbanden, en nooit (echt nooit) in de problemen gezeten, ook niet bij serieuze hellingen.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk BerichtenIn september een nieuw setje bestellen voor mijn break. Ik denk van eens geen premium-merk te nemen maar bijv. Fulda Kristall of Nokian WR. Iemand hier ervaring mee of andere suggesties?
Comment
Comment