Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nu op 18" Vredestein Ultrac Vorti, in de winter 18" Dunlop 3D. Ik vind die Dunlops absoluut geen straf om mee te rijden. Ze hebben wel nog niet veel sneeuw gezien . Deze keer wacht ik zo lang mogelijk om te wisselen.

Comment

• Dunlop gehad op twee achtertrekkers: zeer tevreden over ... Conti op een voortrekker: voldoet als winterband, dikke bagger als zomerband ... Michelin Alpin prima op voortrekker, collega heeft ze op 4-motion en is er eveneens vol lof over.

Comment

• Ik had onderstaande al gepost in het mijn voertuig forumonderdeel (met wat extra vragen), maar eigenlijk hoort het hier ook wel thuis en zal ik waarschijnlijk meer respons krijgen wat betreft de banden en velgen :

Ik ben al wat aan het uitkijken naar een setje winterbanden .. het lijkt misschien wat vroeg gezien het aanhoudende goede weer, maar we weten allemaal hoe snel het soms kan omslaan. Dan heb ik ze al liggen voor als het zover is.

Op de C4 Picasso mogen normaal volgende bandenmaten (uit de technische specificaties) :

205/60/R16
        205/55/R17
        225/45/R18

De BlueHDI is echter de enige motorisatie die niet beschikbaar is met de 16" velg. Ik heb eens ergens gelezen dat dit te wijten zou zijn aan de grootte van de schijfremmen vooraan en dat die bij een 16" velg niet zouden passen/onvoldoende koelen. Ik weet echter ook niet wat er van aan is.
        16" is zowieso de goedkoopste oplossing, met het grootste aanbod aan banden, maar als die niet kan/mag valt die sowieso af.
        17" is zeer weinig keuze in de A-merken : van Nokian enkel de A3 (niet de D3), Michelin is de A4 wel beschikbaar, de A5 is niet echt duidelijk. Op de site van Michelin zelf zou deze maat niet beschikbaar zijn maar reifen.com biedt ze wel aan ... vreemd.
        18" is niet veel duurder dan de 17", maar gaat wel een beetje breder en lager dan de 17", net 2 eigenschappen die je eigenlijk niet echt wil op een winterband. Hier vindt ik dan weer wel "betere" banden dan in de andere maten : de PA4 van Michelin, en de TS 850 P van Continental.

Wie kan me uitsluitsel geven wat betreft de 16" met de BlueHDI motor ?
        En wat zouden jullie doen als 16" afvalt : 17" of 18" ietjes breder maar betere banden ?
        Als velg had ik een Borbet XL op het oog, maar die staat op sommige sites enkel met een zomerlogo en zou bijgevolg minder geschikt zijn in de winter. Iemand ervaring mee ? Of volstaat een sporadische behandeling met een rimwax om de gepolierde delen te beschermen in de winter ?
        Last edited by MaXX99; 30/09/2014, 15:44.
        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
          Ik had onderstaande al gepost in het mijn voertuig forumonderdeel (met wat extra vragen), maar eigenlijk hoort het hier ook wel thuis en zal ik waarschijnlijk meer respons krijgen wat betreft de banden en velgen :

Als velg had ik een Borbet XL op het oog, maar die staat op sommige sites enkel met een zomerlogo en zou bijgevolg minder geschikt zijn in de winter. Iemand ervaring mee ? Of volstaat een sporadische behandeling met een rimwax om de gepolierde delen te beschermen in de winter ?
          doe gewoon test ivm 16", kijken of die er vooraan oppast of niet, anders zou k die toch niet bestellen, gelijk wat iemand zit te beweren,

in 16" velgen ga je ook verschil hebben in binnendiameter, maw ruimte vr je remmen, dus kan afh. v. welke 16 incher

Comment

• Mijn winterset volledig opgekuist en in orde gezet.staan klaar om te monteren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
              doe gewoon test ivm 16", kijken of die er vooraan oppast of niet, anders zou k die toch niet bestellen, gelijk wat iemand zit te beweren,

in 16" velgen ga je ook verschil hebben in binnendiameter, maw ruimte vr je remmen, dus kan afh. v. welke 16 incher
              Ik heb mijn antwoord gevonden in de homologatiedocumenten : 16 en 17" zijn gehomologeerd. 18" niet ivm hogere CO² uitstoot.
              Voor de winter wordt het dus een 16" velgje Nu nog wat rubber rond leggen ... keuzes , keuzes
              - Nokian D3
              - Michelin A5
              - Goodyear Ultragrip 9
              - Conti TS 830 P
              - Dunlop 4D
              Geen TS 850 in mijn maat helaas, anders was het een no-brainer. Nu twijfel ik wat tussen de D3 en de UG9 ...
              Last edited by MaXX99; 07/10/2014, 16:42.
              Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Dan zou ik de Nokian's pakken.

Comment

• Begin december

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                    Conti, heb het u al gezegd!

Toch niet de nieuwe Conti's hoop 'k

Comment

Dan zou ik de Nokian's pakken.
                      Als ik op reifentrends ga kijken worden de Nokians consequent in alle tests door de laatste generatie winterbanden voorbijgestoken.
                      Vergleichen Sie alle Testergebnisse für Winterreifen des Jahres 2014. Prüfen Sie, welche Reifen für Sie da beste Preis-Leistungs-Verhältnis hat.

Hier komen de Nokian's weer serieus naar voren :

Ik heb nog even om te bestellen ... misschien volgen er nog wat tests die de knoop eindelijk definitief gaan doen doorhakken.
                      Wat me wel opvalt is dat de befaamde tijdschriften zwaar gesponsord moeten worden door de bandenfabrikanten.
                      Zo gaf Autoexpress in 2012 de Nokians slechte punten voor hun gedrag op de sneeuw : http://www.autoexpress.co.uk/wheels-...6/nokian-wr-d3
                      Om het jaar daarna dezelfde band de eerste plaats toe te kennen en te prijzen voor zijn uitzonderlijke gedrag op sneeuw : http://www.autoexpress.co.uk/accesso...6/nokian-wr-d3
                      Last edited by MaXX99; 07/10/2014, 16:41.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gregory.declercq Bekijk Berichten
                        Toch niet de nieuwe Conti's hoop 'k
                        Welke? TS850P?

Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                        Als ik op reifentrends ga kijken worden de Nokians consequent in alle tests door de laatste generatie winterbanden voorbijgestoken.
                        http://www.reifentrends.de/winterreifentests-2014.html
                        Ik spreek puur uit eigen ervaring ze, dus het kan perfect dat tests iets anders uitwijzen

Comment

• Met al,die banden ga je mooi vooruit geraken in onze winters.

Comment

• Onze winterbanden gaan afhalen bij de dealer (moesten op de nieuwe wintervelgen gezet worden) volgende maand zal het wss wel zover zijn. Dan mogen ze eronder

Verstuurd vanaf mijn Galaxy S4 met Tapatalk

Comment

• Mijn set winterbanden ligt op stock bij de BMW concessie. Ze zeiden me dat die velgen perfect gereinigd gingen worden. Ben uitermate benieuwd... De montage zal pas zijn als het echt een week of meer is beginnen vriezen. Ik ga niet zoals verleden jaar m'n winterbanden zien smelten de gehele winter door.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                Mijn set winterbanden ligt op stock bij de BMW concessie. Ze zeiden me dat die velgen perfect gereinigd gingen worden. Ben uitermate benieuwd... De montage zal pas zijn als het echt een week of meer is beginnen vriezen. Ik ga niet zoals verleden jaar m'n winterbanden zien smelten de gehele winter door.
                                Ja da's normaal in een machine dat ze die steken, die dan in een 'bad' met een speciaal heet product wordt gedompeld. Echt een vettig boeltje, maar het macheert wel goed!

Comment

Ja da's normaal in een machine dat ze die steken, die dan in een 'bad' met een speciaal heet product wordt gedompeld. Echt een vettig boeltje, maar het macheert wel goed!
                                  Zou die van ons dat erg vinden moest ik de zomervelgen in ons bad doen?

Comment

stript alle aanwezige bescherming wellicht, ideaal voor in een zoutperiode...
                                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Bij onze andere wagen vliegen ze er volgende week al op met het jaarlijks onderhoud. Zomerbanden vanvoor zijn op hun einde aan het lopen en dus wou onze pa ze er iets vroeger op. Hij hoopt natuurlijk enkel dat de temperatuur binnenkort zakt zodat de winterbanden niet teveel sleiten

Verstuurd vanaf mijn Galaxy S4 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                        Zou die van ons dat erg vinden moest ik de zomervelgen in ons bad doen?
                                        Probeert eens en laat ons het resultaat weten?

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                                        stript alle aanwezige bescherming wellicht, ideaal voor in een zoutperiode...
                                        Nee, er komt een soort van vetlaag op. Echter is dit bijlange niet te vergelijken met een deftige wax. Ik zou die machine enkel gebruiken voor enorm verontreinigde velgen, en daarna terug zelf een waxlaag opleggen.

Comment

Working...
                                        X