Mijn winterbanden worden maandag verwisseld
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk BerichtenMijn wintersloefkes liggen er sinds gisteren ook op, volgende week naar Duitsland voor een weekje dusja, moeten het niet zoeken ook hé. En de zomerset kan terwijl eens netjes worden gepoetst.
In Duitsland zijn de temperaturen nog steeds het zelfde als hier.
Enige waar het s'nachts al vriest is Oostenrijk/Zwitserland, maar ook daar is het overdag nog +-9 graden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenIn Duitsland zijn de temperaturen nog steeds het zelfde als hier.
Enige waar het s'nachts al vriest is Oostenrijk/Zwitserland, maar ook daar is het overdag nog +-9 graden
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk BerichtenIk wee het, maar van de week hoorde ik op de radio (Topradio, dus mss met korrel zout nemen), dat het eind oktober zou sneeuwen, dus moest ik in Duitsland met mijn zomerbanden staan, terwijl het sneeuwt en dan weten dat er thuis winterbanden liggen, zou ook te stom voor woorden zijn.
Topradio is nu idd geen referentie.
Comment
-
Afspraak begin oktober genomen voor 4/11; misschien iets te vroeg, maar zo is het ook gedaan, en moet ik niet wachten als het plots kouder wordt en iedereen naar de garage loopt
deze winterbanden moeten ook een beetje slijten, anders zijn ze droog voor ze op zijn. ��
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Devildriver Bekijk BerichtenSchakel nooit over op winterbanden,geen behoefte aan.
Maar met de kilometers die ik tegenwoordig doe lijkt het mij met winterbanden toch wel veiliger als het ook daadwerkelijk fatsoenlijk zou gaan winteren.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Feit is dat je nooit weet of je winterbanden zal kunnen gebruiken of niet. Wanneer je eens op tweedehandssites kijkt staat het vol met nauwelijks gebruikte winterbanden van particulieren die er niks meer mee zijn. Dat zijn mensen die dachten dat ze winterbanden nodig hadden maar uiteindelijk beseften dat ze er niks mee waren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenFeit is dat je nooit weet of je winterbanden zal kunnen gebruiken of niet. Wanneer je eens op tweedehandssites kijkt staat het vol met nauwelijks gebruikte winterbanden van particulieren die er niks meer mee zijn. Dat zijn mensen die dachten dat ze winterbanden nodig hadden maar uiteindelijk beseften dat ze er niks mee waren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenDat hangt er van af wat ge bedoelt met 'kunnen gebruiken'. We hebben 3 maand met gemiddelde maximumtemperaturen van onder 5 graden, en in die maanden werken winterbanden beter dan zomerbanden. Bovendien zijn ze bij ijzel veel beter. Het hoeft echt niet te sneeuwen om voordeel te halen bij winterbanden. Rest de vraag of ge dat voordeel de moeite waard vindt.
Rest vooral ook de vraag of je geloof hecht aan de marketingpraatjes rond winderbanden. Dat van kouder dan 5 of 7 graden is iets wat al lang achterhaald is maar toch hardnekkig blijft hangen bij de meeste mensen.
Comment
-
Dus vanaf die temperatuur merk jij geen voelbaar verschil met zomer/ winter band? Zomers rijden dan harder dan de winterband, ik voel toch een verschil. En bij hevige neerslag dan toch liever op winterband dan zomerband maar bon, iedereen zijn goesting.
Comment
Comment