Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Rest vooral ook de vraag of je geloof hecht aan de marketingpraatjes rond winderbanden. Dat van kouder dan 5 of 7 graden is iets wat al lang achterhaald is maar toch hardnekkig blijft hangen bij de meeste mensen.
    Dan ben ik maar 'de meeste mensen'. De marketingpraatjes hoeven geen verschillen te kreeren waar er geen zijn. Er zijn reele verschillen ,maar marketing kan het belang ervan wel wat opblazen.
    30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Een winterband is zachter van rubber, waardoor ik vind dat het net is of de auto meer gaat dansen in bochten op deze banden. Ik rijd nog steeds het liefste met een zomerband, ook al is het koud weer. De winterbanden die ik nu op mijn 5 heb, dat zijn Pirelli Sottozero RFT banden in dezelfde breedte als mijn zomerbanden, rijden toch wel heel goed. Aangezien ze 18" zijn ipv 20" bieden ze ook net wat meer ophangingscomfort. Aangezien in veel kilometers doe ga ik over een paar weken toch wisselen. Ik heb mijn winterwielen eens laten herlakken in een donkergrijze kleur, en ben dus ook heel benieuwd naar het resultaat.
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
        Hier is een vergelijkende test op ijs.

Als er een filmpje op het internet is dat het nut van winterbanden bewijst, dan is het dit wel.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Een winterband is zachter van rubber, waardoor ik vind dat het net is of de auto meer gaat dansen in bochten op deze banden. Ik rijd nog steeds het liefste met een zomerband, ook al is het koud weer. De winterbanden die ik nu op mijn 5 heb, dat zijn Pirelli Sottozero RFT banden in dezelfde breedte als mijn zomerbanden, rijden toch wel heel goed. Aangezien ze 18" zijn ipv 20" bieden ze ook net wat meer ophangingscomfort. Aangezien in veel kilometers doe ga ik over een paar weken toch wisselen. Ik heb mijn winterwielen eens laten herlakken in een donkergrijze kleur, en ben dus ook heel benieuwd naar het resultaat.
          Zou dat "dansen" niet meer veroorzaakt worden door de hogere zijkant van de band, dan door het zachtere rubber?
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
            Vorige week afspraak gemaakt via de leasing, vanmorgen al geplaatst.. veel te vroeg naar mijn zin, maar ja..

Het zijn blijkbaar Uniroyal MS Plus 77 geworden. Volgens wat ik al gelezen heb van die band blijkt het geen slechte band te zijn
            Die heb ik ook onder de
            Volvo , maar ze hebben bij mij nog geen echte wintertoestanden gezien.
            Woensdag gaan ze er weer onder.

Meteen een setje bestellen voor de MINI.
            Ik twijfel om een maatje kleiner te gaan (175/65/15 ipv 195/55/16).
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Het dansen of minder 'vast' rijden is te wijten aan de lamellen-structuur van een winterband
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Vorige vrijdag zijn de winterbanden geplaatst bij bmw , binnen 2 weken kan het goed vriezen, mensen staan er niet bij stil, de zomerbanden zijn daar gebleven, handig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door heidfeld Bekijk Berichten
                  Vorige vrijdag zijn de winterbanden geplaatst bij bmw , binnen 2 weken kan het goed vriezen, mensen staan er niet bij stil, de zomerbanden zijn daar gebleven, handig

Bij mijn weten is het zover ze kunnen zien binnen twee weken nog steeds 10 graden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    Bij mijn weten is het zover ze kunnen zien binnen twee weken nog steeds 10 graden.
                    Dat kan vlug veranderen, en ik heb zomaar geen tijd om per direct naar de garage te gaan, dus het zoals het is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door heidfeld Bekijk Berichten
                      Dat kan vlug veranderen, en ik heb zomaar geen tijd om per direct naar de garage te gaan, dus het zoals het is
                      Dat is iets anders, das ook de reden dat ik dat zelf erop leg.

Comment

• Ze liggen eronder, Falken Eurowinter HS449

Comment

• Die heb ik ook op staal, was ik tevreden van in sneeuw en overall prestaties.

Maar ik heb zonet zomerbanden besteld. Nog even op de 19' ers blijven doorrijden... Ik steek de krik er pas onder als het echt koud gaat worden.
                          sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                            Als ik op reifentrends ga kijken worden de Nokians consequent in alle tests door de laatste generatie winterbanden voorbijgestoken.
                            Vergleichen Sie alle Testergebnisse für Winterreifen des Jahres 2014. Prüfen Sie, welche Reifen für Sie da beste Preis-Leistungs-Verhältnis hat.

Hier komen de Nokian's weer serieus naar voren :

Ik heb nog even om te bestellen ... misschien volgen er nog wat tests die de knoop eindelijk definitief gaan doen doorhakken.
                            Wat me wel opvalt is dat de befaamde tijdschriften zwaar gesponsord moeten worden door de bandenfabrikanten.
                            Zo gaf Autoexpress in 2012 de Nokians slechte punten voor hun gedrag op de sneeuw : http://www.autoexpress.co.uk/wheels-...6/nokian-wr-d3
                            Om het jaar daarna dezelfde band de eerste plaats toe te kennen en te prijzen voor zijn uitzonderlijke gedrag op sneeuw : http://www.autoexpress.co.uk/accesso...6/nokian-wr-d3
                            Ik ben ook nog steeds aan het twijfelen tussen TS850 (P bestaat niet, wel TS830P) en de WR D3? Prijs speelt geen rol.

Die Nokian's bestaan blijkbaar al vanaf 9/2011 t.o.v de Continental's van 9/2012. Michelin's zijn afgevallen, Goodyear Ultragrip 9 ook.

Comment

Dat is iets anders, das ook de reden dat ik dat zelf erop leg.

Hier ook, bandjes liggen in het tuinkot te wachten tot het echt nodig is..
                              BMW X5 45e

Comment

• Moet juist nog een deftige krik hebben, gezien ik heel de familie hun winterbanden er mag opleggen

Comment

Moet juist nog een deftige krik hebben, gezien ik heel de familie hun winterbanden er mag opleggen
                                  U weet mij wonen, sir!

Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                                  Ik ben ook nog steeds aan het twijfelen tussen TS850 (P bestaat niet, wel TS830P) en de WR D3? Prijs speelt geen rol.

Die Nokian's bestaan blijkbaar al vanaf 9/2011 t.o.v de Continental's van 9/2012. Michelin's zijn afgevallen, Goodyear Ultragrip 9 ook.
                                  Als prijs geen rol speelt, Conti dan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                    U weet mij wonen, sir!

.
                                    U hoort nog van mij!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten

Nokian WR D3 in maat 205/55R16 ? ik verkoop de mijne net, over de prijs kan altijd gepraat worden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                                        Nokian WR D3 in maat 205/55R16 ? ik verkoop de mijne net, over de prijs kan altijd gepraat worden

http://www.autoforum.be/showthread.p...R-D3-205-55R16
                                        Ik heb het gezien, maar het is voor de auto van de vrouw en ze moet nog wat kosten maken voor haar boekhouding (zelfstandige).
                                        Anders had ik die wel gekocht (enkel de banden). Uw prijs is wel hoog, voor 360 heb ik een set nieuwe banden ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                                          Ik heb het gezien, maar het is voor de auto van de vrouw en ze moet nog wat kosten maken voor haar boekhouding (zelfstandige).
                                          Anders had ik die wel gekocht (enkel de banden). Uw prijs is wel hoog, voor 360 heb ik een set nieuwe banden ...
                                          Is dan ook prijs met de velgen denk ik?

Comment

Working...
                                          X