Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
    Morgen geven ze 14°C en woensdag 13°C.
    Volgens mij nog té vroeg om nu al te switchen. Ik ga ze veranderen als de temperatuur rond de 5°C schommelt.
    Is idd nog vroeg, heb ook gezien dat ze nog even vrij hoge temperaturen geven, maar ik zou toch ook graag mijn winterbanden op gebruiken en niet voor 1 maand per jaar onder de auto zetten, en overdag hoge temperaturen kan betekenen dat het 's nachts en bij gevolg dus ook 's morgens wel is fris kan zijn
    1988 renault super 5 baccara (weekend oldie)
    1987 volvo 340 GL (daily oldie)
    2006 seat altea (daily)

Comment

• Ik denk er zo wat hetzelfde over. Ik heb die banden liggen, ze moeten op ook. Vorige winter 15k op winters gereden, geen vlokje gezien. De winter daarvoor was het net even anders. Tegen begin december gaan ze op de wagen en dan rij ik ze gewoon op.

Comment

• Vanaf 10C heb je al profijt van winterbanden normaalgezien, vanaf 8C zeker. Het hoeft niet te sneeuwen om profijt te hebben van winterbanden he

Comment

• Ik weet het nog niet.
          Heb al enkele intressante setjes (banden op stalen velgen) te koop zien staan, maar de stalen velgen heb ik al...
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• De mijne gaan er 26 november onder. De week erna zit ik in Duitsland en aangezien ik geen glazen bol heb en niet voor verrassing wil komen te staan... Ze hebben hier wel een winter gelegen gezien vorige winter het imo echt de moeite niet was. Als het deze winter nu wel of niet de moeite is, ze moeten ook opgereden worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
              Vanaf 10C heb je al profijt van winterbanden normaalgezien, vanaf 8C zeker. Het hoeft niet te sneeuwen om profijt te hebben van winterbanden he
              Da klopt, het hoeft niet te sneeuwen om voordeel te hebben van winterbanden. Het woord zegt het zelf, "winterbanden" en niet "sneeuwbanden" want die bestaan ook maar zijn hier, geloof ik, niet wettelijk.
              Het gaat gewoon om de temperatuur. Als die te laag is om met zomerrubber veilig te rijden, dan legt met winterbanden. Omdat de temperatuur in de winter een pak kouder is, noemen ze dat winterbanden.

Ik leg ze meestal half december wanneer de temperatuur overdag gemiddeld niet meer boven de, ongeveer, 7° komt.

Comment

• hier gaan de banden ook van de velgen, twee keer per jaar. Meer dan twee keer per set zal dat waarschijnlijk niet zijn.
                De velgen noch de banden hebben hier veel deugd van, vrees ik. Maar de leasing-mama's en -papa's dicteren het zo.

Voor de MINI komt er een velg+band-set, die ik dan op zolder (of bij een kameraad in zijn stockageruimte) zal opslaan. Ik zou het niet kunnen aanzien om 4 of 5 van de twaalf maanden op lelijke steelies rond te rijden. Het is al met pijn aan mijn ogen dat we gaan afzakken van 16" naar 15".
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Ik geef er eigenlijk niet veel om om in de winter op zwarte staal velgen te rijden. Bij zilvergrijs metallic staat dat nog redelijk goed.

Comment

• Morgen maar eens wisselen op de bmw. Staat een roadtrip op de planning naar italië. Better safe than sorry
                    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                      Da klopt, het hoeft niet te sneeuwen om voordeel te hebben van winterbanden. Het woord zegt het zelf, "winterbanden" en niet "sneeuwbanden" want die bestaan ook maar zijn hier, geloof ik, niet wettelijk.
                      Het gaat gewoon om de temperatuur. Als die te laag is om met zomerrubber veilig te rijden, dan legt met winterbanden. Omdat de temperatuur in de winter een pak kouder is, noemen ze dat winterbanden.

Ik leg ze meestal half december wanneer de temperatuur overdag gemiddeld niet meer boven de, ongeveer, 7° komt.
                      Ja mij moet ge die uitleg niet geven he haha :p, wel die frisse die denkt dat winterbanden enkel in sneeuwcondities van nut zijn. :p

Volgende week ist hier ook van dat, sinds dit jaar staan de winterbanden op eigen (zwarte) alu velgen van Dezent (moet niet duur zijn om vuil te worden imo). 25 EUR voor de wissel en in de zomer betaal ik niets. (we nemen ze wel zelf mee naar huis. Anders komt het op 50 EUR per jaar wat ook niet overdreven is). Leve mijn Ford garage (bij de volvo vragen ze wat meer, premium service enzo :p)

Comment

• Ik rij al meer dan 2 jaar met zomerbanden op m'n Alfa... bij sneeuw is er nog altijd de handrem :p
                        Ford Focus RS 2010 Mountune MP350
                        Online automagazine: AutoJunior.be
                        Personal website: Louisvdv.com

Comment

• Ja das de discussie hier niet. Ga die maar voeren bij: hebben winterbanden zin, en dan zeg ik ja, en jij zegt nee. En dan zeg ik ja, en jij zegt nee, om dan weer ja te zeggen enz enz.

Comment

• Ik ga deze week wisselen op mijn ( firma)wagen. Volgend weekend denk ik op mijn vrouw haar auto, wordt blijkbaar toch stilaan wat kouder komende weken. Die auto wissel ik zelf, banden op velgen liggen in mn kelder.

Comment

• Het blijft nog wel effe zacht. Denk da ik toch maar wa ga wachten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                Het blijft nog wel effe zacht. Denk da ik toch maar wa ga wachten

Idem hier!

Comment

• Het probleem in Belgie is: volgende week koud met sneeuw de week erachter 10graden en 3 weken later terug sneeuw en.kouder.
                                  Ik kijk er niet naar.
                                  November erop, maart er terug af.
                                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Mijn zomers hebben nog veel teveel grip op 8 graden deze morgen, dus ze blijven er voorlopig nog op!

Comment

• Deze week zwier ik ze onder madam hare stofzuiger ,zomersloefen zitten achteraan toch bijna op de indicator

Comment

• winterbanden worden 26-11 gemonteerd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                                          Vanaf 10C heb je al profijt van winterbanden normaalgezien, vanaf 8C zeker. Het hoeft niet te sneeuwen om profijt te hebben van winterbanden he
                                          LOL..is het nu al 10 graden om voordeel te hebben?.

Vanaf 7° graden lees ik toch overal.

Ook bij 7° zullen de weersomstandigheden mee een bepalende factor zijn.

Comment

Working...
                                          X