Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nog in de verste verte geen wintervooruitzichten. Winterbandjes blijven mooi in de doos.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Nog in de verste verte geen wintervooruitzichten. Winterbandjes blijven mooi in de doos.
      Hier normaal ook zolang wachten tot het echt nodig is.

Maar ik ga ze er dit weekend onder laten steken om mijn zomervelgen te laten herspuiten.
      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
        Mijn zomers hebben nog veel teveel grip op 8 graden deze morgen, dus ze blijven er voorlopig nog op!
        Mijn eco rommel begint last te krijgen met regen + koude. Bochten beginnen nipt te worden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
          Mijn eco rommel begint last te krijgen met regen + koude. Bochten beginnen nipt te worden
          Ik merk echt niets, verschiet er van. Ik kan nog altijd de oprit in Lokeren tegen 120km/u nemen

Comment

Ik merk echt niets, verschiet er van. Ik kan nog altijd de oprit in Lokeren tegen 120km/u nemen
            Gisteren nog gedacht aan den afrit in Wetteren. 70 lukt normaal zeker. Gisteren kwam ik toch dicht bij de lijn uit aan het einde.

Comment

Gisteren nog gedacht aan den afrit in Wetteren. 70 lukt normaal zeker. Gisteren kwam ik toch dicht bij de lijn uit aan het einde.
              Ja met eco bandjes zou me 120 ook niet lukken denk ik

Comment

• Ik zit momenteel hard te twijfelen tussen de Continental 850p of de Goodyear ultragrip 8 performance in de maat 215/50/17
                Ik heb zelf goede ervaringen met de ultragrips, maar de continentals blijken in alle tests wel hoger te scoren....
                Van mijn Continental zomerbanden ben ik echter niet zo tevreden....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BenEN Bekijk Berichten
                  Ik zit momenteel hard te twijfelen tussen de Continental 850p of de Goodyear ultragrip 8 performance in de maat 215/50/17
                  Ik heb zelf goede ervaringen met de ultragrips, maar de continentals blijken in alle tests wel hoger te scoren....
                  Van mijn Continental zomerbanden ben ik echter niet zo tevreden....
                  Ik zou Conti's nemen. Alleszins, met beide doet ge geen slechte zaak.

Comment

• Als je in Duitsland woont, hoef je je de vraag niet te stellen, daar is een verplichting om met winterbanden te rijden vanaf oktober tot het eerste weekend na pasen ! Let op, geldt blijkbaar ook voor buitenlanders!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jamies Bekijk Berichten
                      Als je in Duitsland woont, hoef je je de vraag niet te stellen, daar is een verplichting om met winterbanden te rijden vanaf ....
                      Ik dacht dat dit enkel was als er "winterse omstandigheden" waren op de baan ?????

Comment

• Ik ga het nog eens zeggen.

ER IS IN DUITSLAND GEEN VERPLICHTING OM WINTERBANDEN TE MONTEREN.

Men moet alleen banden monteren die gepast zijn aan de omstandigheden.

Comment

• Die is duidelijk (en correct !) ...

Comment

• Amen.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                              Ik ga het nog eens zeggen.

ER IS IN DUITSLAND GEEN VERPLICHTING OM WINTERBANDEN TE MONTEREN.

Men moet alleen banden monteren die gepast zijn aan de omstandigheden.
                              ff quoten!

heb het zelf ondervonden, tripje naar de nurburgring midden januari op mijn zomerwielen. nergens tegengehouden geweest, noch mensen opgehouden.
                              BMW X5 45e

Comment

• Was eens in Duitsland bij redelijk wat sneeuwval en die winterbandenregel kon mij gestolen worden. Grotere wegen werden gestrooid maar op kleinere werd niets ondernomen. Dat vormde voor niemand een probleem want iedereen had winterbanden. Ikzelf kon echter amper op de baan blijven laat staan enige helling oprijden (zoals dat hier gaat als het sneeuwt). Megagênant als je de enige bent.

Inmiddels heb ik er wel maar ik ga toch wachten tot het 's nachts vriest. Vooral omdat het vorig jaar zo zacht was bijna zonder vorst, en tot nu toe is het opnieuw heel zacht.
                                Kan met mijn Pilot Alpin's 225/45R16 absoluuuut niet hetzelfde rijden als met mijn Sport Pilot's 245/45R17, ookal is het maar 5°C.
                                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• ik ga proberen van er nu tijdens mijn vrije dagen werk van te maken

Comment

Zelfde gevoel met die ECO Continentals, maar de voorste zijn er na 14.000KM wel al goed door

Comment

• Zijn die der al door? Wtf gast, ik wil niet weten wat ge met mijn 330i zou uitsteken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                        Zelfde gevoel met die ECO Continentals, maar de voorste zijn er na 14.000KM wel al goed door
                                        Idem hier, 12k met mijn continental sportcontact's 5 ofzoiets. De mini heeft ook continental eco dingen. Gaan toch al zeker 15k mee, maar zijn nu ook wel bekan versleten.
                                        BMW X5 45e

Comment

Zijn die der al door? Wtf gast, ik wil niet weten wat ge met mijn 330i zou uitsteken

Niks abnormaals!

Comment

Working...
                                          X