Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nokian WR A3's besteld voor mijn Astra, hopelijk zijn ze wa deftig (zo te lezen wel)!
    Tzal nodig zijn voor al da volk da nie deftig kan rijden op den N42 naar Zottegem

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nightfox Bekijk Berichten
      Helemaal niet. Geldverspilling als je maar 20 km per week moet rijden.
      Dan misschien wel, maar waarom heb je dan een wagen eigenlijk ?

Bij 'n BMW maakt het er anders wel 'n andere wagen van....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Superplastik Bekijk Berichten
        Nokian WR A3's besteld voor mijn Astra, hopelijk zijn ze wa deftig (zo te lezen wel)!
        Tzal nodig zijn voor al da volk da nie deftig kan rijden op den N42 naar Zottegem

Als het daar vast zit hebde ook wel dikke miserie he

Comment

• Jep... Grootste probleem is wel kruispunt aan McDo Wetteren. Gisteren een uur (anders 20 minuten) onderweg geweest omda et daar weer file was tot en me
          Last edited by ; 19/11/2014, 09:29. Reden: verduidelijking

Comment

• Ik kan mij hier bij ijs en lichte sneeuw altijd een breuk lachen met de mensen die op zomerbandjes een bergske van ocharme een stijgingsgraad van 1-2% niet opgeraken. Ziet ge ze allemaal sukkelen met hun 4 pinkers op :p (en als ge dan achter zo ene vaststeekt omdat er een tegenligger is, is het al helemaal hopen dat die niet achteruit schuift).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Ik ga het nog eens zeggen.

ER IS IN DUITSLAND GEEN VERPLICHTING OM WINTERBANDEN TE MONTEREN.

Men moet alleen banden monteren die gepast zijn aan de omstandigheden.
              Toch even nuanceren... Ik ben ervan op de hoogte, maar kan nooit op voorhand voorspellen of het al dan niet winters weer zal worden. Vandaar leg ik ze er toch op. Het is niet zo dat je even langs de kant kunt gaan staan om te wisselen wanneer het moment er is. Moest ik ze zelf kunnen opleggen dan deed ik het de dag voordien als de voorspellingen er naar waren.

Dat neemt trouwens niet weg dat je bijna iedereen daar sowieso met winterbanden ziet rond tuffen.

Comment

• Bij mij zal het medio december worden. Volgens het KMI zal het de komende 14 dagen niet echt koud worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BenEN Bekijk Berichten
                  Ik zit momenteel hard te twijfelen tussen de Continental 850p of de Goodyear ultragrip 8 performance in de maat 215/50/17
                  Ik heb zelf goede ervaringen met de ultragrips, maar de continentals blijken in alle tests wel hoger te scoren....
                  Van mijn Continental zomerbanden ben ik echter niet zo tevreden....
                  Nog meningen hierover ?

Comment

• IK vind dit eerlijk gezegd een beetje een zinloze kost (voor mij althans). Voor die paar dagen dat het hier vriest of sneeuwt. En aan de kust is het al een stuk minder erg dan in de Ardennen.
                    Daarnaast als rolstoelgebruiker is het niet echt ideaal als het ge-ijzeld of gesneeuwd heeft om buiten te komen.
                    Anticiperen op de weersomstandigheden is volgens mij veel belangrijker dan de soort winterband dat erop ligt, als de groef nog diep genoeg is.
                    Wij gaan in de winterperiode eenmaal richting Ardennen om de feestdagen te vieren met familie en vrienden. Op de auto ligt iets van 4 seizoensbanden ofzo (fabriek af).
                    Nog nooit geen farces tegen gekomen en hoop het zo te houden.
                    Er zijn veel chauffeurs die op hun wintersloefkes staan, die denken dat ze koning Winter zullen verslaan en dan maar vlammen op de autosnelweg en een paar 10tal km verder in de vangrail hangen.
                    Winterbanden zijn ook niet heiligmakend.
                    Anticiperen op de omstandigheden is en blijft het belangrijkst.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                      Ik kan mij hier bij ijs en lichte sneeuw altijd een breuk lachen met de mensen die op zomerbandjes een bergske van ocharme een stijgingsgraad van 1-2% niet opgeraken. Ziet ge ze allemaal sukkelen met hun 4 pinkers op :p (en als ge dan achter zo ene vaststeekt omdat er een tegenligger is, is het al helemaal hopen dat die niet achteruit schuift).
                      Dat zijn er dan toch met achterwielaandrijving?
                      Of mensen die totaal geen verstand hebben van autorijden.
                      Ze voelen de auto schuiven en geven dan gas bij waardoor ze volledig zot beginnen draaien en zich vast zetten, in plaats van op die moment hun gas zo te gaan doseren dat ze rustig de helling omhoog kunnen rijden.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                        Zelfde gevoel met die ECO Continentals, maar de voorste zijn er na 14.000KM wel al goed door
                        Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                        Idem hier, 12k met mijn continental sportcontact's 5 ofzoiets. De mini heeft ook continental eco dingen. Gaan toch al zeker 15k mee, maar zijn nu ook wel bekan versleten.
                        wtf
                        De C4 heeft nu bijna 60.000km en de voorbanden (Michelin Energy's) zijn er nu bijna door.
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Nog meningen hierover ?
                          Ik heb voor hetzelfde dilemma gezeten maar dan met de conti's 830 (ouder model), uiteindelijk voor de Ultragrip 8 gekozen... Prijsverschil was miniem en de bandencentrale had ze beide op stock... Geen specifieke reden waarom goodyear et niet conti's... 2 weken terug erop laten monteren, tot nu toe geen speciale ervaring mee maar de omstandigheden zijn dan ook nog vrij zomers (voor banden dan)

Comment

Nog meningen hierover ?
                            Ik heb vorig jaar voor hetzelfde dilemma gestaan en uiteindelijk toch voor de TS850 gegaan (de contintentals waren denk ik maar paar euros duurder per band). Die kwamen in veel test voor als eerste, terwijl de ultragrip 2de of 3de was.
                            Ik had gezien dat de Ultragrip 9 al uit is ?
                            K heb mijn winterbanden er ook net opgezet. Kzie dat de vooruitzichten overdag een gemiddeld 10 graden is en savonds 5 graden. Dus binnen een week of 2 zit da zeker onder de 7 graden. Vorig jaar heeft het amper gesneeuwd, dus hopelijk kan ik nu eens het verschil merken.

Comment

• Het enige wat mij een beetje tegenhoud ivm de continentals zijn de minder goede ervaringen met mijn huidige continental zomerbanden.
                              En het feit dat ik zeer tevreden was over de ultargips 7 die ik heb gehad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                wtf
                                De C4 heeft nu bijna 60.000km en de voorbanden (Michelin Energy's) zijn er nu bijna door.

Ik denk dat u rijstijl en mijn rijstijl best ver uit elkaar liggen

Op mijn 5 lagen nieuwe banden bij aankoop, nu 7.000 km verder zijn ze ver versleten.

waren wel rommelbanden van atlas sport ofzoiets.
                                BMW X5 45e

Comment

Het enige wat mij een beetje tegenhoud ivm de continentals zijn de minder goede ervaringen met mijn huidige continental zomerbanden.
                                  Conti's winterbanden zijn wel ok, de zomerbanden zijn niet slecht maar ik heb er sinds dit jaar Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 opliggen, wel tevreden van.
                                  Conti zomerbanden slijten te snel naar mijn mening.
                                  Ik heb nu voor de winter Conti's 850 op de break, rijden super!

Comment

Het enige wat mij een beetje tegenhoud ivm de continentals zijn de minder goede ervaringen met mijn huidige continental zomerbanden.
                                    Die PremiumContact 5 komen ook al beste uit de test. Als je je niet goed voelt bij de Contintentals, dan maar voor de Ultragrip 8 of 9 gaan he. Of je nu de TS850, ultragrip 8/9, Alpin A4/A5 of WinterSport 4D neemt, da zijn de top4 waarmee je geen slechte keuze kunt maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                      Ik denk dat u rijstijl en mijn rijstijl best ver uit elkaar liggen
                                      Dat ga ik niet tegenspreken.

Maar blijft toch wel een heel groot verschil he, 15.000 km vs 60.000 km met eco banden.

Comment

• Das waar.

Nochtans mijn michelin pilot sport 2's hebben het toch een goei 30-35k km uitgehouden.
                                        BMW X5 45e

Comment

• Is het rubber bij Michelin dan zoveel beter?
                                          Of misschien anders omschrijven, harder, dat die minder snel slijten?

Comment

Working...
                                          X