Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWM5 Bekijk Berichten
    Heeft er iemand ervaring met banden online kopen?

Ik doe niet anders.

Autobandenmarkt.be

Of nu heb ik via Kapaza een set Michelin Primacy Alpins gekocht met 7mm voor 250EUR.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
      Ben in december 2010 al op mijne smoel gegaan. Ik reed de oprit af met mijne fiets (rechtse draai) en kwam met mijn voorste wiel op een bevroren spoor. Voorste wiel ging onderuit en ik kon gelukkig nog op tijd mijne rechter voet op de grond zetten. Spijtig genoeg zette ik mijne rechtse voet ook op een ijsplek en mijne rechtse voet werkte niet mee zoals ik had gehoopt en ging ook onderuit, met als gevolg dat ik met mijn klikken en klakken op de grond lag. Ik kwam op mijn rechtse elleboog terecht wat wreed zeer deed. Die kwetsuur is samen met een een overbelasting van krachtraining beginnen te ontsteken, niet willen stoppen en mijn elleboog niet laten rusten en lap, ik had een tenniselleboog, ook al tennis ik nooit.
      De oplossing hiervoor:

Of wat cooler met een mooi setje banden bij;

Zelf 1 keer op mijn gezicht gegaan omdat ik moest remmen omdat er een auto opdraaide zonder te kijken. Uit reflex vol in de remmen en voorwiel weg. Hersenschudding en mijn tanden door mijn lip Maar ik ben gelukkig nogal behendig op een fiets, dus sneeuwfietsen vind ik best tof

On topic: Ik ga mijn winterbanden volgende week eens bestellen denk ik. Ga het mij niet riskeren om 2 keer per week 150 km te doen op zomerbanden. Zeker niet aangezien het 85% autosnelweg is.

Comment

• Autostrade valt juist meestal mee. Tenzij het echt zot sneeuwt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
          Autostrade valt juist meestal mee. Tenzij het echt zot sneeuwt.
          Gaat mij vooral over de remafstanden, dat valt nooit mee En als ge dan aan 100 een noodstopke wilt doen dat 200m of langer duurt

Comment

• Bandenspanningssensoren voor de wintervelgen zijn juist bestellen. Deze volgende week monteren en gelijk 2 nieuwe winterbandjes eronder. Kunnen we weer bollen deze winter.
            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• In september 4 standaard zwarte stalen velgen + 4 winterbandjes gekocht voor m'n Fiat 500teke. Ik zal acht wielen moeten verwisselen ipv 4 deze winter. Moet wel lukken op 10 minuten. + =

Comment

Leuke vraag, waarom open je er geen nieuw topic over ?

Comment

• ik bestel mijn banden in engeland, laat ze opt werk leveren en mijn garagist legt ze er dan op

Comment

• Dat is ferm.

Comment

www.reifen-schreiber.de

Stap 1; Koop daar 4 nieuwe stalen velgen met 4 nieuwe winterbanden, levering montageklaar aan je deur na 2 dagen (2011; 4 x Michelin Alpin's = 600 EUR)

Stap 2; Rij 3/4 winters, tot je net boven de slijtageindicatoren zit.

Stap 3; Koop opnieuw 4 nieuwe stalen velgen met 4 nieuwe winterbanden. Leg deze op wanneer het gaat winteren.

Stap 4; Wacht tot Frank Deboosere het volgende zegt; "HET LAND GAAT ONTPLOFFEN MORGEN, ER GAAT 10 CENTIMETER SNEEUW VALLEN, ALLE WINTERBANDEN ZIJN VERKOCHT, OCHTENDSPITS VAN MIJN KLOTEN, OHWEE ENDE RAMPSPOED, RED ONS, JEZUS!!!"

Stap 5; Zet dezelfde avond de oude set op internet voor 300,00 EUR, "set van 4 stalen velgen voor winterbanden, banden kunnen eventueel nog 1 winter mee"

(Alleen ambetant om dezelfde avond 10-15 telefoontjes te moeten beantwoorden met "nee sorry ze zijn al verkocht en net opgehaald")

Stap 6; Schenk U nog een warme chocomelk in terwijl ge uw centen aan het tellen zijt, en bereken hoeveel je betaald hebt om 3/4 winters op winterbanden te rijden, en geniet van uw eigen intelligentie!
                      Last edited by TooTall; 21/11/2014, 08:54.
                      Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                        www.reifen-schreiber.de

Stap 1; Koop daar 4 nieuwe stalen velgen met 4 nieuwe winterbanden, levering montageklaar aan je deur na 2 dagen (2011; 4 x Michelin Alpin's = 600 EUR)

Stap 2; Rij 3/4 winters, tot je net boven de slijtageindicatoren zit.

Stap 3; Koop opnieuw 4 nieuwe stalen velgen met 4 nieuwe winterbanden. Leg deze op wanneer het gaat winteren.

Stap 4; Wacht tot Frank Deboosere het volgende zegt; "HET LAND GAAT ONTPLOFFEN MORGEN, ER GAAT 10 CENTIMETER SNEEUW VALLEN, ALLE WINTERBANDEN ZIJN VERKOCHT, OCHTENDSPITS VAN MIJN KLOTEN, OHWEE ENDE RAMPSPOED, RED ONS, JEZUS!!!"

Stap 5; Zet dezelfde avond de oude set op internet voor 300,00 EUR, "set van 4 stalen velgen voor winterbanden, banden kunnen eventueel nog 1 winter mee"

(Alleen ambetant om dezelfde avond 10-15 telefoontjes te moeten beantwoorden met "nee sorry ze zijn al verkocht en net opgehaald")

Stap 6; Schenk U nog een warme chocomelk in terwijl ge uw centen aan het tellen zijt, en bereken hoeveel je betaald hebt om 3/4 winters op winterbanden te rijden, en geniet van uw eigen intelligentie!
                        Snap ik niet.

Waarom 4 nieuwe stalen velgen kopen? Dat kost alleen maar meer geld en winterbanden kan je perfekt zonder stalen velgen verkopen. Ik heb het al gedaan en dat gaat zeer goed.

Plus de winterbanden met een courante velgmaat zijn gemakkelijker te verkopen dan staal velgen waarvan het aantal gaten, de steekmaat enz.... heel beperkt is van merk tot merk. Ik bedoel maar, winterbanden met de juiste velgmaat past op meerdere merken en velgen is heel specifieks per auto.

Velgen houden en 4 nieuwe winterbanden kopen vind ik persoonlijk logischer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                          Snap ik niet.
                          Het gemak en de prijs...

Velgen: marktplaats.nl 4 oude vuile gebruikte stalen velgen = 150,00 EUR
                          Banden: Na veel vergelijken 4 winterbanden bij mijn lokale bandenboer (4 x Bridgestone Blizzak LM-30) = 459,99 EUR
                          Montage: Hoe duur kan dat zijn als ik er ook banden heb gekocht... = 120,00 EUR
                          Totaal = 729,99 EUR

Na 3 winters;

Velgen: Behouden = 0EUR
                          Banden: 459,99 EUR
                          Montage: 120,00 EUR (alhoewel zal meer zijn nu wss, recyclagepremie voor de 4 oude he...)

Totaal = 1.309,98 EUR voor 2 sets
                          Ik koop via die website een volledige set van 4 velgen + vier banden, gemonteerd geleverd...629,99 EUR.

Na 3 winters;

Ik koop opnieuw via die website een volledige set = 629,99 EUR
                          Ik verkoop mijn oude set voor 250,00 EUR

Totaal = 1.009,98 EUR voor 2 sets
                          Dit zijn reële prijzen, heb de facturen hier liggen...dus niet alleen moet je niet naar een bandencentrale om ze te laten wisselen, maar je bent ook nog eens een pak goedkoper af...én je hebt na 2/3 winters weer nieuwe velgen voor op rond te rijden!

Natuurlijk kan je ook zeggen ik verkoop mijn oude winterbanden zelf, maar je krijgt er toch een pak minder voor dan mét velg. Laten we zeggen ik verkoop mijn 4 oude winterbanden zonder velg voor 150,00 EUR los in situatie 1, dan is het verschil geen 300 EUR meer maar 150 EUR. Kan je al nog altijd iets leuks mee doen...

Maar ieder zijn ding, je moet doen wat je zelf verkiest! En als je aan goedkopere tarieven kan geraken dan ik toen, neem ik aan dat het prijsverschil verwaarloosbaar kan worden.
                          Last edited by TooTall; 21/11/2014, 12:23.
                          Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                            Het gemak. Ze komen van die website gemonteerd en gebalanceerd aan, Je krijgt voor je oude set véél meer voor terug als ze montageklaar zijn (zeker als je ze vlak voor een winterprik verkoopt). En voor de VAG groep zijn velgmaten redelijk universeel, dus nooit problemen om ze kwijt te geraken. En dan heb ik 4 gloednieuwe velgen, na enkele winters zie je toch aan een set stalen velgen dat ze hebben afgezien.

En nieuwe banden op oude velgen laten leggen, daar ben ik niet zo voor...Waarom?

Ah, dat wist in niet. Ik dacht 4 nieuwe velgen apart kopen en daar nog eens 4 nieuwe winterbanden bij kopen.

Nieuwe banden leggen op oudere velgen is toch geen probleem. Als je zomerbanden op dure sportvelgen laat vervangen omdat de banden versleten zij, dan koop je toch ook geen nieuwe sportvelgen, enkel de banden. En in dit geval zijn de sportvelgen ook "oude" velgen met nieuwe banden.

Ook omdat, zoals ik al zei, het een veel beperkter publiek is die je velgen + banden kan kopen. Gewoon om de reden dat je "oude" velgen belangeaan niet op alle auto's passen > ET waarde, steekmaat, naafdiameter en aantal bouten om de velgen vast te zetten.

Mijn stalen velgen zijn al 12 jaar oud en zien er eigenlijk nog meer dan redelijk goed uit. En daarbij, het zijn maar stalen velgen, die moeten er voor mij in de winter niet perfekt zijn. Als ik me daar zorgen om zou maken, dan koop ik me een set goedkope sportvelgen die tegen zout kunnen en leg de winterbanden daar op. Maar ik geef er totaal niks om om een half jaar met zwarte stalen velgen rond te rijden.
                            Last edited by ; 21/11/2014, 12:14.

Comment

• Zo de winterbanden zitten erop en moet zeggen dat deze veeeel stiller zijn dan de zomersloffen. Het sturen gaat nog makkelijker 205 ipv 225 en de 16" zijn ook stukken comfortabeler dan de 17" maat.
                              17" mag dan wel mooier zijn maar ze geven minder comfort.
                              www.skodaforum.eu

Comment

• zondag als de tijd ervoor vind toch eens monteren.
                                Deze afgelopen 2 ochtenden naar het werk was het 3 graden, deze avond 6graden bij naar huis komen.
                                Het begint de moment te worden dus!
                                2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Hier steken ze er sinds daarstraks onder. weer op zwart staal :p

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                                    Hier steken ze er sinds daarstraks onder. weer op zwart staal :p

Welke maat heb je?

Bij de mijne is het volgende week. van 215/60/16 -> 205/55/16

Comment

• 205/60-16 92 H, ik heb er terug Semperit onder laten zwieren. Die lagen er van te voren ook op en daar was ik best tevreden van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                        Welke maat heb je?

Bij de mijne is het volgende week. van 215/60/16 -> 205/55/16
                                        Bij de mijne van 225/50/17 naar 205/60/16. Ik heb de indruk dat m wat vlotter is, maar minder comfortabel. Veel meer rolgeluiden.
                                        2012 Opel Astra ST Ecoflex
                                        2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• idd ik kom ook van die maten en zwalpen dat die nu doe :p

Comment

Working...
                                          X