Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
'k Ga ze vlak voor mijn verlof naar Oostenrijk leggen. Tenzij het eer begint te vriezen en er zout gestrooid wordt. Mijn velgen kunnen absoluut niet tegen zout (diamond cut).
De eerste jaren had ik dikke problemen bij het zelf verwisselen van velgen met winter/zomerbanden. Elk jaar moest ik alle moeite van de wereld doen om ze eraf te krijgen. De velgen bleven tegen de flens plakken. Het was zelfs zo dat ik van miserie naar de bandencentrale moest rijden om ze er af te laten halen. Daar moesten ze toen met twee man met twee hamers en meegeweld veel force gebruiken en tegen de band/velg kloppen om ze eraf te krijgen.
Heb toen geleerd om koperspray te gebruiken. Sindsdien nooit nog problemen gehad met het zelf verwisselen van velgen.
Het enige wat er niet gebeurd bij het zelf verwisselen is uitbalanceren he. maar zolang mijn stuur niet trilt doet ik het zelf (wielen verwisselen, niet balanceren).
alles gaat als vanzelf, banden krik en sleutel liggen op 2 meter van de auto...velgen vallen er zo af, ik markeer nix op de zomerbanden (die zijn 2 richtingen) en toch trilt er nix
Das het voordeel van een oprit te hebben. Daar kunt ge alles rustig overhoop zetten en laten liggen.
Enigste probleem dat ik nog altijd ondervind zijn de klinkers. De voegen ertussen zijn nogal deftig waardoor de wielekes van de krik in goed bollen. Krakt soms nogal als ik de auto terug laat zakken.
Misschien eens proberen met een dikke plank onder de krik.
Ik doen het normaal ook zelf maar omdat er 2 nieuw banden op moesten heb ik het maar ineens laten doen door den bandenboer. Was 247€ voor 2 nieuwe banden (205/60-16 92H Semperit) plaatsen van 4 bandenspanningssensoren, programmeren van de 4 sensoren, montage en balanceren. Factuur viel echt reuze mee vond ik! Banden Bart Boons in Balen is echt wel een aanrader! Was snel, zonder afspraak, goei prijzen, en vriendelijke service. Meer moet ne mens ni hebben
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Het enige wat er niet gebeurd bij het zelf verwisselen is uitbalanceren he. maar zolang mijn stuur niet trilt doet ik het zelf (wielen verwisselen, niet balanceren).
Als je de wielen wisselt is het volgens mij niet nodig om uit te balanceren.....
Bij het maken van een band ( gat door schroef bvb ) doen ze dit wel omdat de band dan van de velg is geweest en dan is het net alsof ze er terug een nieuwe opleggen...........en dan moeten ze terug uitbalanceren.
Zolang de band dus niet van de velg is geweest hoef je dus volgens mij nooit terug uit te balanceren.
Als je de wielen wisselt is het volgens mij niet nodig om uit te balanceren.....
Bij het maken van een band ( gat door schroef bvb ) doen ze dit wel omdat de band dan van de velg is geweest en dan is het net alsof ze er terug een nieuwe opleggen...........en dan moeten ze terug uitbalanceren.
Zolang de band dus niet van de velg is geweest hoef je dus volgens mij nooit terug uit te balanceren.
ik markeer nix op de zomerbanden (die zijn 2 richtingen) en toch trilt er nix
Ik wissel enkel linksvoor met linksachter en rechtsvoor met rechtsachter . Naar het schijnt zou het nadelig zijn voor het ijzer dat in je banden zit als deze in 2 richtingen bollen en alzo een breuk KUNNEN veroorzaken.
Als je de pijl, de richting dat ze moeten draaien, op de band volgt zou dat allemaal geen probleem mogen zijn.
Al eens over nagedacht dan ??
Als je dus 4 wielen hebt en er staat een pijl/richting op dan kan je volgens mij enkel linksvoor met linksachter omwisselen , anders staat de pijl niet goed.....
( en rechtsvoor met rechtsachter hé )
Zonder rijrichting kan je in principe linksvoor met rechtsachter wisselen en de andere 2 wielen dus ook .
Ben er niet zeker van maar volgens mij hebben winterbanden altijd een vaste draairichting , waar ik mee wil zeggen dat ze 2 linkse wielen en 2 rechtse wielen klaarmaken ....
Das het voordeel van een oprit te hebben. Daar kunt ge alles rustig overhoop zetten en laten liggen.
Enigste probleem dat ik nog altijd ondervind zijn de klinkers. De voegen ertussen zijn nogal deftig waardoor de wielekes van de krik in goed bollen. Krakt soms nogal als ik de auto terug laat zakken.
Misschien eens proberen met een dikke plank onder de krik.
mijn oprit is volledig gravé. ik leg een oude kastdeur, krik erop en gaan. geen problemen mee voor de moment. :-)
Al eens over nagedacht dan ??
Als je dus 4 wielen hebt en er staat een pijl/richting op dan kan je volgens mij enkel linksvoor met linksachter omwisselen , anders staat de pijl niet goed.....
( en rechtsvoor met rechtsachter hé )
Zonder rijrichting kan je in principe linksvoor met rechtsachter wisselen en de andere 2 wielen dus ook .
Ben er niet zeker van maar volgens mij hebben winterbanden altijd een vaste draairichting , waar ik mee wil zeggen dat ze 2 linkse wielen en 2 rechtse wielen klaarmaken ....
Mijn antwoord was geen reactie op uw bericht. Gewoon algemene informatie hoe ik het doe als ik de winterbanden van de zolder haal en de plakkerkes (waar ze het jaar van te voren lagen op de auto) eraf zijn. Dan ga ik gewoon op de pijlen van de rijrichting af om de banden niet verkeerd te leggen. Met de zomerbanden net hetzelfde.
Comment