Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb wat hulp nodig. Wat zouden jullie kiezen?
    De twee laatste zijn runflats. Maar geen discussie omtrent runflats of niet :p
    Welke niet-runflats of welke runflats zouden jullie kiezen?

2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
    2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
    2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
    dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
    http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Michelin
      BMW X5 45e

Comment

• Conti,

Michelin is overpriced imo. Ik zou ook aanraden niet bij autobanden Janssens te gaan, die vind ik persoonlijk nogal duur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
          Conti,

Michelin is overpriced imo. Ik zou ook aanraden niet bij autobanden Janssens te gaan, die vind ik persoonlijk nogal duur.
          Alternatieven in het Leuvense?
          Q profil tyre?
          BMW zelf?
          Auto 5?
          2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
          2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
          2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
          dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
          http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• BMW zal wss wel duurder zijn. Voor wij onze banden online kochten en ze dan bij onze eigen garage erop lieten zetten (eigen garage = ford garage) gingen wij meestal hier: http://www.bandendupont.be/bd_nl

Die zit op de leuvense ring vlak naast die Midas garage. Je kan daar dus altijd eens proberen. Maar ik zou aanraden de banden online te kopen en dan ofwel via een van hun garages ze te laten monteren (autobandenmarkt heeft bvb garages die dat voor hun willen doen, reifen.com weet ik niet direct). Of te kijken of je BMW garage het wil doen voor een normale prijs (4 banden op velg zetten/balanceren etc zou niet meer dan 80 EUR mogen kosten, gemiddeld is het 65 EUR voor de 4 banden).

Comment

• Net terug van NL, om Pirelli Sottozero's in de maat 225/40/18 geweest. Banden met nog 6 & 7 mm, DOT midden 2012. Gekocht voor €250.
              één van deze dagen op de wintervelg laten draaien, en dan zelf monteren wanneer het nodig is

Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
              Ik heb wat hulp nodig. Wat zouden jullie kiezen?
              De twee laatste zijn runflats. Maar geen discussie omtrent runflats of niet :p
              Welke niet-runflats of welke runflats zouden jullie kiezen?
              Om te beginnen gewoon niet RFT.
              Indien ge met een budget zit, pakt dan gewoon de Nokian WR A3 of D3.
              Indien ge geld genoeg hebt, Conti.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                Net terug van NL, om Pirelli Sottozero's in de maat 225/40/18 geweest. Banden met nog 6 & 7 mm, DOT midden 2012. Gekocht voor €250.
                één van deze dagen op de wintervelg laten draaien, en dan zelf monteren wanneer het nodig is

Om te beginnen gewoon niet RFT.
                Indien ge met een budget zit, pakt dan gewoon de Nokian WR A3 of D3.
                Indien ge geld genoeg hebt, Conti.
                Verschrikkelijke banden. Ik heb ze zelf via kit met de F30 sportline velgen in 18inch. Ik haat ze. Veel te wollig gevoel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                  Verschrikkelijke banden. Ik heb ze zelf via kit met de F30 sportline velgen in 18inch. Ik haat ze. Veel te wollig gevoel.
                  Ik ben er ook geen voorstander van, heb liever Nokian's of Conti's.
                  Maar voor die prijs had ik cheap toch 'A-merk' winterbanden, die een winter of 2 meegaan.
                  En aangezien ik m'n geld nu even voor iets anders nodig heb...
                  Ik zal je laten weten binnen een paar maand wat ik er van vind

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                    Q profil tyre?
                    BMW zelf?
                    Auto 5?
                    Banden Lovania op de Mechelsesteenweg in Herent, vlak aan de afrit van de E314

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                      Dupont op de Diestsevest en Vulco (vroeger Bernaerts) op de Tiensesteenweg tussen De Mol en Carrefour.

Comment

• Heeft iemand ervaring met de Kumho KW27? Het is de goedkoopste winterband die ik vind van een bekend merk. Ik zou de maat 205/50R17 willen en een A-merk kost dan online al snel 120-150€ Zelfs die Nokian's zijn 'duur' te noemen. Onder het motto alles is beter dan half opgereden zomerbanden zal ik mijn broek wel niet schuren zeker? Ik wil met enige zekerheid de winter doorkomen en mijn Volvo niet plooien met naar het werk te rijden..

Comment

• Zomerband zijn de meeste van Kumho wel goed.
                          Maar zo'n winterband zal wel beter zijn dan een zomer, scoren ook niet zo slecht; http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Kumho/IZen-KW27.htm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                            BMW zal wss wel duurder zijn. Voor wij onze banden online kochten en ze dan bij onze eigen garage erop lieten zetten (eigen garage = ford garage) gingen wij meestal hier: http://www.bandendupont.be/bd_nl

Die zit op de leuvense ring vlak naast die Midas garage. Je kan daar dus altijd eens proberen. Maar ik zou aanraden de banden online te kopen en dan ofwel via een van hun garages ze te laten monteren (autobandenmarkt heeft bvb garages die dat voor hun willen doen, reifen.com weet ik niet direct). Of te kijken of je BMW garage het wil doen voor een normale prijs (4 banden op velg zetten/balanceren etc zou niet meer dan 80 EUR mogen kosten, gemiddeld is het 65 EUR voor de 4 banden).

BMW is inderdaad duurder, maar er is ook 2 jaar uitgebreide garantie bij (stoeprandschade, vandalisme, schade door puntig voorwerp)

Comment

Zomerband zijn de meeste van Kumho wel goed.
                              Maar zo'n winterband zal wel beter zijn dan een zomer, scoren ook niet zo slecht; http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Kumho/IZen-KW27.htm
                              Het zijn wel praticulieren. Eens zoeken naar een echte test van een magazine of dergelijke. Op ebay slechts 336€ voor de 4 zonder verzending. me like

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                Het zijn wel praticulieren. Eens zoeken naar een echte test van een magazine of dergelijke. Op ebay slechts 336€ voor de 4 zonder verzending. me like
                                Particulieren kan soms nog de beste test zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                  en wat er een mindervalide aankomt die die nodig heeft?
                                  plek was van m'n overleden buurman, ik woon in een woonstraat, geen winkelgedoe...er staat nooit iemand

moest er toch een gehandicapte komen aanrijden verzet ik me natuurlijk dadelijk

Comment

Particulieren kan soms nog de beste test zijn
                                    Ja? Met dergelijke goedkope banden heb je particulieren die er liefst niet teveel geld willen aan uitgeven. Dus krijgt je 5 sterren van bejaarde Paultje met z'n 1.2 polo.

Comment

Ja? Met dergelijke goedkope banden heb je particulieren die er liefst niet teveel geld willen aan uitgeven. Dus krijgt je 5 sterren van bejaarde Paultje met z'n 1.2 polo.
                                      Euh Kumho is voor mij een midrange band ze, heeft zichzelf al bewezen... Als ge met Auto5 banden afkomt, dat zijn pas mensen die geen geld willen uitgeven.

Comment

Euh Kumho is voor mij een midrange band ze, heeft zichzelf al bewezen... Als ge met Auto5 banden afkomt, dat zijn pas mensen die geen geld willen uitgeven.
                                        Nog nooit van gehoord eerlijk gezegd. Cumbo? Ofzo?

Je kan ook van die banden kopen waar ze opnieuw wat profiel in getrokken hebben. Zo van een jaar of 10 oud.

Gaan we dan onze snert Pirelli Sottozero samen oproken eind van de winter?

Comment

Nog nooit van gehoord eerlijk gezegd. Cumbo? Ofzo?

Je kan ook van die banden kopen waar ze opnieuw wat profiel in getrokken hebben. Zo van een jaar of 10 oud.

Gaan we dan onze snert Pirelli Sottozero samen oproken eind van de winter?
                                          Nu zijde er mee aan't lachen dat ge nog nooit gehoord hebt van Kumho ze
                                          Mij goed, als die Pirelli's al nog niet voor het eind vd winter zijn opgerookt!

Comment

Working...
                                          X