Alle testen zijn toch heel duidelijk, verschil is groot. Qua optrekken interesseert me dat totaal niet, qua remmen wel.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk merk dat niet. En ik rij toch ook met degelijke winterbanden (Continental RFT 225/45 17).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenHangt er precies af van welk merk imo.
Mijn continentals waren echt een hel onder de 5 graden (patineren tot in 3e enz), mijn michelin's daarentegen konden er veel beter mee overweg.
De Michelins nu doen dit véél beter, heb nog niet het gevoel nood te hebben aan winterbanden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenOf winterbanden nu een voordeel hebben of niet (en ze hebben wel degelijk een voordeel in de winter) speelt gene rol. Ik heb ze gekocht en ga ze gebruiken ook. Punt ander lijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten't wordt kouder volgende week. Deze morgen al de eerste witte daken.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten't wordt kouder volgende week. Deze morgen al de eerste witte daken.
Mensen waarvan de auto buiten staat ook al verschillende dagen zien krabben.
Nu gaat het tweede deel van de week weer wat warmer worden en dan volgende week weer ietsje kouder met minima die rond het vriespunt zitten, echt koud gaat het dus nog niet worden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenAlle testen zijn toch heel duidelijk, verschil is groot. Qua optrekken interesseert me dat totaal niet, qua remmen wel.
Het probleem is dat velen winterbanden opleggen, niet voor de veiligheid, maar om even vlot en snel als gewoonlijk te kunnen rijden, of althans dat gevoel te hebben. Veel kan helpen als men ook in het hoofdje de mentaliteit naar de omstandigheden schikt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenToyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenIn winterse omstandigheden kan men natuurlijk ook zijn rijgedrag aanpassen: trager rijden, veel meer afstand houden. Daar kan in veel gevallen geen esp of winterband niet op.
Het probleem is dat velen winterbanden opleggen, niet voor de veiligheid, maar om even vlot en snel als gewoonlijk te kunnen rijden, of althans dat gevoel te hebben. Veel kan helpen als men ook in het hoofdje de mentaliteit naar de omstandigheden schikt.
Daar kan ik wel deels in volgen, veel mensen denken inderdaad dat ze met winterbanden immuun zijn voor alles. Dat is uiteraard ook niet waar, je moet je rijgedrag aanpassen naar de omstandigheden. Maar als je iets voorkrijgt (bijvoorbeeld hard moeten remmen of je begint een beetje te glijden) dan is de kans groter dat je het er goed vanaf brengt met winterbanden dan met hard zomerrubber
Comment
-
M'n Goodyear Ultragrips waren opgereden.
Nieuw setje besteld, het zijn 4 (gelukkig maar) Uniroyals Plus 77 geworden. Prijs dik in orde en komen goed uit de tests.
Volgende week eronder.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
Comment