Normaal krijg ik morgen prijs voor de Kumho's bij mijn garagist. Er zou promotie op zijn zei hem. Ik krijg ze waarschijnlijk wel goedkoper als op internet dus hoop ik ze eind deze week erop te kunnen trekken.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenMijn broer kwam vandaag zeggen dat hij wel verschil voelt in rijden, namelijk meer grip.
Zijn eerste keer op winterbanden en hij is enthousiast.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenWat vindt hij van het gevoel in de bochten? Voornamelijk bij sportief rijgedrag?
Mijn broer is totaal anders als ik, die rijdt totaal niet sportief en heeft ook niks met auto's.
Zijn auto is daar ook niet voor gemaakt -> Skoda Roomster.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk BerichtenIk blijf zoals altijd met zomerbanden rijden, hier aan de kust is alles vlak en voor 5 km/ dag naar het werk...
Comment
-
Efkes terug ingelogd om te zeggen dat ik vandaag 8 velgen verwisseld heb. Dus 4 winterbanden op staal velgen op twee auto's.
Eerst alle 8 velgen met winterbanden van de zolder halen, alles klaar zetten, 8 wielen verwisselen en de sportvelgen met zomerbanden de zolder op en alles opgerommeld. Om 13u15 begonnen en pas om 15u45 klaar. Da bleef maar duren.
Comment
-
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Doe ook altijd 4 wagens na elkaar.
Toch wel een beetje vermoeiend.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenZeker als je ook alle wielen binnen- en buitenkant wast en afdroogt ... daarvoor vond ik het vandaag net wat te koud, dus we wachten nog maar eventjes.
In de wax zetten zal voor een volgende keer zijn.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
verdikke de velgjes die ik besteld had, waren toegekomen. 5-bouts... Eéntje teveel voor de Mini. Foutje van de bandencentrale, stond nochtans duidelijk 4X100 in mijn mail.
Nu blijkt dat de zwarte velgen nergens meer op stock zijn, evenmin het andere model dat eventueel ging passen. Het setje was wel nog verkrijgbaar in antraciet. Heb maar gezegd dat het OK was.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichtenverdikke de velgjes die ik besteld had, waren toegekomen. 5-bouts... Eéntje teveel voor de Mini. Foutje van de bandencentrale, stond nochtans duidelijk 4X100 in mijn mail.
Nu blijkt dat de zwarte velgen nergens meer op stock zijn, evenmin het andere model dat eventueel ging passen. Het setje was wel nog verkrijgbaar in antraciet. Heb maar gezegd dat het OK was.
Comment
-
Heb de wissel deze namiddag gedaan.
Bij BMW een paar jaar geleden een set gekocht op velg (runflat)
Ook een krik, kruis- en momentsleutel aangeschaft plus een kleine compressor.
Geef er de voorkeur aan om het zelf te doen omdat je dan geen beroep moet doen op anderen (afspraak maken - verplaatsen - tijdstip etc.).
Kan ze ook opslaan in mijn garage. Maar eerst goed gepoetst met hoge drukspuit en spons.
De zomerbanden achteraan hebben nog maar een paar mm profiel. Dus na de winter nieuwe laten opleggen. Maar voorlopig weer genoeg profiel met de winterbanden.
Vorige vrijdag de switch laten doen op de lease van mijn echtgenote.
Banden blijven in de garage en moeten elk jaar op de velg getrokken.
Wel wat omslachtig maar waarschijnlijk goedkoper dan een set extra velgjes.Last edited by BELCAR; 03/12/2014, 20:43.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BELCAR Bekijk BerichtenHeb de wissel deze namiddag gedaan.
Bij BMW een paar jaar geleden een set gekocht op velg (runflat)
Ook een krik, kruis- en momentsleutel aangeschaft plus een kleine compressor.
Geef er de voorkeur aan om het zelf te doen omdat je dan geen beroep moet doen op anderen (afspraak maken - verplaatsen - tijdstip etc.).
Kan ze ook opslaan in mijn garage. Maar eerst goed gepoetst met hoge drukspuit en spons.
De zomerbanden achteraan hebben nog maar een paar mm profiel. Dus na de winter nieuwe laten opleggen. Maar voorlopig weer genoeg profiel met de winterbanden.
Vorige vrijdag de switch laten doen op de lease van mijn echtgenote.
Banden blijven in de garage en moeten elk jaar op de velg getrokken.
Wel wat omslachtig maar waarschijnlijk goedkoper dan een set extra velgjes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenOf dit goedkoper is weet ik toch niet. Voor de Scenic van mijn vrouw kost een velg 60 euro. Da's 240 in totaal. Voor de banden te herplaatsen en te balanceren moet je toch ook al wat betalen? En dat setje verkoop ik later wel weer, zo heeft het me max 120 euro gekost.
Comment
-
Ik heb pas volgende week woensdag m'n afspraak om de winterbanden te monteren. Nu het zo koud is, merk ik toch dat de zomerbanden aanzienlijk minder grip tonen. Zeker bij vol accelereren op een droog merk je dat je meer slipt.
Je kan ook een stoot meemaken zoals een kennis. Koopt 4 stalen velgen met winterbanden, bleek er geen sensor in te zitten en ze krijgen de software niet uitgeschakeld. Dus moet ze nog 4 sensoren kopen voor de prijs van die velgen.
Comment
Comment