Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
    Precies weer een paar die winterbanden lezen als: sneeuwbanden.

Het het beste wat ik al gelezen heb in dit topic

Comment

"Winterse omstandigheden" betekent meer dan sneeuwbuien.

Bij mijn weten sneeuwt het niet als het 7° graden is?

Comment

Een winterband is idd geen sneeuwband, maar toen ik enkele jaren terug een helling opreed, met voor mij een BMW op zomerbanden, dan geraakte ik als enige wel omhoog. Vlotjes zelfs.

Dus zelfs al is het geen sneeuwband, dan nog presteren ze beter op sneeuw dan een zomerband.

Ik merk verschil vanals het zo onder de 3 graden gaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
          Een winterband is idd geen sneeuwband, maar toen ik enkele jaren terug een helling opreed, met voor mij een BMW op zomerbanden, dan geraakte ik als enige wel omhoog. Vlotjes zelfs.

Dus zelfs al is het geen sneeuwband, dan nog presteren ze beter op sneeuw dan een zomerband.

Ik merk verschil vanals het zo onder de 3 graden gaat.
          Ik denk dat je niet mee bent...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
            Ik denk dat je niet mee bent...
            Ben ik niet mee dan? Het gebeurt iedereen wel eens. Enlighten me.

Comment

• Heb juist mijn wintervelgen opgelegd, met die Pirelli Sottozero's. Wtf is dat, kan beter met slicks rijden
              Nu was het volgens de BC 5 graden buiten en nat, maar damn, ik drift bij wijze van spreke in 1e de helft van m'n straat door voordat ik iet of wat grip heb. Als ik voluit ga schiet elke keer de tractiecontrole aan tem 3e versnelling als ik schakel.
              Bandjes deze winter oproken dus, en volgend jaar Conti's of Nokian's ze!
              Hopelijk presteren ze iet of wat in de sneeuw, anders ben ik gescheten.

Sfeerfotoke;

Comment

• Je moet ook geen supersports gaan vergelijken met een gewone winterband van enkele generaties terug.
                BMW X5 45e

Comment

• Dat beloofd voor zondag dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    Je moet ook geen supersports gaan vergelijken met een gewone winterband van enkele generaties terug.
                    2 jaar is niet enkele generaties terug hé. Zoals ik al zei in het andere topic, m'n Nokian's vorig jaar hadden echt wel BAKKEN meer grip tov deze nu. Ik ga niet overdrijven als het niet waar is, maar dit is vrij belachelijk in mijn ogen. En ik zeg dit niet omdat het Pirelli is, echt waar.
                    In mijn ogen kan het echt niet dat sportbanden met een minimum aan profiel zoals de PSS'en meer grip bieden dan winterbanden bij zo goed als vriestemperaturen en nat weer.

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    Dat beloofd voor zondag dus
                    Hou u echt maar al vast ze, 't is niet normaal
                    Then again, ze verliezen wel progressief hun grip, nl. van in het begin!

Comment

• Zal ik der eens mee rijden en men mening geven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                        Zal ik der eens mee rijden en men mening geven
                        Ben hier daarjuist op de vliegbaan geweest en in m'n straat, 't is echt niet te doen ze
                        Zonder tractiecontrole ben ik binnen de 2 dagen morsdood.

Comment

• Ze staan toch weer in de top 5 op geen al te grote achterstand als je al in zo een klassementen gelooft.
                          Heb deze nu ook liggen en vandaag eens getest en goed bevonden.
                          In mijn maat en op mijn wagen wel te verstaan.

Sent from here
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                            Ben hier daarjuist op de vliegbaan geweest en in m'n straat, 't is echt niet te doen ze
                            Zonder tractiecontrole ben ik binnen de 2 dagen morsdood.
                            Smijt die er dan af he kerel, zal zoeken achter andere

Comment

• Alle hup!!

Tweedehands of nieuwe Auto Banden en Velgen kopen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                Set nieuwe Nokians WR A3 kosten evenveel nu op autobandenmarkt. Staan in promotie, van 193 naar 125 per stuk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                                  Set nieuwe Nokians WR A3 kosten evenveel nu op autobandenmarkt. Staan in promotie, van 193 naar 125 per stuk.
                                  Niet twijfelen dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    Ben ik niet mee dan? Het gebeurt iedereen wel eens. Enlighten me.
                                    Om het samen te vatten: volgens sommigen zijn winterbanden alleen goed als het sneeuwt. En jij dacht, winterbanden zijn geen sneeuwbanden...

Comment

• Dan rijden wij hier blijkbaar niet hard genoeg op onze pirelli's.

Dat ze niet zoveel grip geven tot daar aan toe. Maar een winterband is nooit bedoeld voor sportief te rijden en dan moet je eens met bridgestones rijden. Das pas

En die nokians zullen wss beter zijn maar je kan toch niet vergelijken? Van een 1 serie naar een 3 met meer vermogen.

Soit, ik vind het gewoon raar dat het zo'n slechte band zou zijn. Ook al zijn ze 2 generaties oud.
                                      BMW X5 45e

Comment

• Ale ik zal wat nuanceren. Bij een zeer sportieve rijstijl proberen die banden mij op mijn wagen te vermoorden. Bij normale rijstijl zullen die wel voldoen.
                                        Ik had er gewoon meer van verwacht, zeker omdat Pirelli zich sportief opstelt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                          Ale ik zal wat nuanceren. Bij een zeer sportieve rijstijl proberen die banden mij op mijn wagen te vermoorden. Bij normale rijstijl zullen die wel voldoen.
                                          Ik had er gewoon meer van verwacht, zeker omdat Pirelli zich sportief opstelt.
                                          Volgende woensdag komen mijn Pirelli Suckozero's er weer onder. Het tweede seizoen nu. Raar dat bmw die zelf in combinatie met een velg als Winterset aanbieden.

Comment

Working...
                                          X