Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Volgende woensdag komen mijn Pirelli Suckozero's er weer onder. Het tweede seizoen nu. Raar dat bmw die zelf in combinatie met een velg als Winterset aanbieden.
    Heb net nog wat 'research' gedaan en blijkbaar presteren die in nat echt niet goed, maar in sneeuw wel deftig. Ben benieuwd.
    Ik moet wel zeggen, ik heb zo geen zwevend gevoel dat typisch is voor een winterband. Rolgeluiden zijn wel aanwezig, luider dan m'n vorige Nokian's.
    Ben curieus wat die banden met het brandstofverbruik gaan doen.

Comment

• Ik beb op de A8 sottozero2 liggen sinds kort. En die zijn wel goed hoor. Misschien ook,wel omdat je met quattro niet snel doorslipt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
        Heb net nog wat 'research' gedaan en blijkbaar presteren die in nat echt niet goed, maar in sneeuw wel deftig. Ben benieuwd.
        Ik moet wel zeggen, ik heb zo geen zwevend gevoel dat typisch is voor een winterband. Rolgeluiden zijn wel aanwezig, luider dan m'n vorige Nokian's.
        Ben curieus wat die banden met het brandstofverbruik gaan doen.
        Welja, vorig jaar hebben die banden geen sneeuwvlok gezien.
        Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
        Ik beb op de A8 sottozero2 liggen sinds kort. En die zijn wel goed hoor. Misschien ook,wel omdat je met quattro niet snel doorslipt.
        Misschien waarschijnlijk wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
          Ik beb op de A8 sottozero2 liggen sinds kort. En die zijn wel goed hoor. Misschien ook,wel omdat je met quattro niet snel doorslipt.
          Ja, 4WD zal er ook wel veel aan doen denk ik. En een A8 is nu niet direct de wagen om zeer sportief mee te rijden natuurlijk
          Ofwel heb ik gewoon de lat te hoog gelegd.

Comment

• Klopt heel sportief rijden doe ik niet. Een bocht al eens wat sneller nemen als de baas er niet bij wel.

Denk dat je met rwd gewoon sneller wielspin hebt ook als je rustiger vertrekt bij nat weer.

wat wel opvalt tov de dunlop d3 die ervoor oplagen is dat de pirelli veel stiller is.

Comment

2 jaar is niet enkele generaties terug hé. Zoals ik al zei in het andere topic, m'n Nokian's vorig jaar hadden echt wel BAKKEN meer grip tov deze nu. Ik ga niet overdrijven als het niet waar is, maar dit is vrij belachelijk in mijn ogen. En ik zeg dit niet omdat het Pirelli is, echt waar.
              In mijn ogen kan het echt niet dat sportbanden met een minimum aan profiel zoals de PSS'en meer grip bieden dan winterbanden bij zo goed als vriestemperaturen en nat weer.

Hou u echt maar al vast ze, 't is niet normaal
              Then again, ze verliezen wel progressief hun grip, nl. van in het begin!
              Geloof me, ik rij al een paar winters met Nokians rond en die zijn voor mijn wagen toch zowat het beste waar ik al met gereden heb. Althans, wanneer je het zeilend gevoel on de eerste dagen kan gewoon worden en onder de knie hebt want "vies" is het in't begin wel maar nadien alleen maar rijplezier.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                Set nieuwe Nokians WR A3 kosten evenveel nu op autobandenmarkt. Staan in promotie, van 193 naar 125 per stuk.
                Ik ben het even gaan opzoeken want zit met dezelfde, we hebben vorig jaar in december € 110 + btw betaald = €133,10

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Ik ben het even gaan opzoeken want zit met dezelfde, we hebben vorig jaar in december € 110 + btw betaald = €133,10

Ik ging uit van de prijzen op die site, heb geen idee van de werkelijke prijs voor die maten. A3 en D3 voor de focus kosten 75 euro ofzo

Comment

• Voila, ze liggen eronder. Tijd voor iron-x!

En nu zijn we aant wachten tot ze droog zijn, om ze dan in de was zetten!

Last edited by TooTall; 06/12/2014, 15:17.
                    Mijn Skoda

Comment

• Mijn winterbanden ook net opgezet.

Van

Naar
                      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Iemand die weet waarom band nadat de auto bv 1 maand heeft stilgestaan spanning verliest is dit normaal?

Comment

• Wat is voor jou spanningverlies? van 2.2 naar 2.1? Of van 2.2 naar 1.6?

Een band is een poreus iets, zeker als je bij lange stilstand gaat kijken is het goed mogelijk dat je wat drukverlies hebt. Natuurlijk is een klein lek ook een mogelijkheid, maar in mijn ervaring zorgt zelfs het kleinste lek ervoor dat je na een nachtje stilstand op de velg staat.

Persoonlijk kijk ik elke maand 1x de bandenspanning na, en ik zie ook wel variatie. Komt of door het week, of door het gebruik/niet gebruik van de wagen, of een combinatie van beide.
                          Mijn Skoda

Comment

• van 2.2 naar1.6

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                              Voila, ze liggen eronder. Tijd voor iron-x!

En nu zijn we aant wachten tot ze droog zijn, om ze dan in de was zetten!

Hmmmm iron x. Ruikt heeeeeeerlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pollll Bekijk Berichten
                                van 2.2 naar1.6
                                Lijkt me redelijk veel...bij alle vier de banden? Zijn ze oud?

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                Hmmmm iron x. Ruikt heeeeeeerlijk
                                Amai nog nie
                                Mijn Skoda

Comment

• bij 2, ze zijn 7 jaar oud en hebben iets van 40.000 km maar nog zeker niet aan de slijtindicator

Comment

• Ventiel kan ook niet goed meer zijn.
                                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Ale ik zal wat nuanceren. Bij een zeer sportieve rijstijl proberen die banden mij op mijn wagen te vermoorden. Bij normale rijstijl zullen die wel voldoen.
                                      Ik had er gewoon meer van verwacht, zeker omdat Pirelli zich sportief opstelt.
                                      Ik heb wel geen vermogen zoals jij maar slijt mijn achterbanden sneller dan de voorste. Rijd geregeld op de limiet van mijn PS3's. Als je dan je winterbanden steekt, PA2 nog in mijn geval, dan verongeluk je inderdaad net niet in de eerste bocht. Zéér vervelend want nu durf ik voorlopig niet al te snel meer met die winterbanden.

Zeker dat je met die Nokians effectief zoveel sneller ging vorige winter? De grip van die PSS ben je snel gewend.
                                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Zou het nu geen goed moment zijn om zomerbanden te kopen? Iedereen koopt nu winterbanden.van hun stock moeten die waarschijnlijk ook vanaf.want tegen de zomer komen er waarschijnlijk nieuwe modellen uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                          Ik heb wel geen vermogen zoals jij maar slijt mijn achterbanden sneller dan de voorste. Rijd geregeld op de limiet van mijn PS3's. Als je dan je winterbanden steekt, PA2 nog in mijn geval, dan verongeluk je inderdaad net niet in de eerste bocht. Zéér vervelend want nu durf ik voorlopig niet al te snel meer met die winterbanden.

Zeker dat je met die Nokians effectief zoveel sneller ging vorige winter? De grip van die PSS ben je snel gewend.
                                          Nokian's zijn zeker beter! Volgende winter komen die erop.

Comment

Working...
                                          X