Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Mooi type velg precies.
    Dat zijn die 18 inch die normaal op de sport line liggen. Type 397 dacht ik.

Door de upgrade van de remmen vooraan (4 zuiger klauw icm power kit bmw) moest ik minimaal 18 inch rijden.

Comment

• Gaan 17" wielen op een F3x met de M sport remmen? Of is dat ook minimaal 18"?

Comment

• Hier vorige week donderdag de winterbandjes op het GTI'ke laten leggen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Gaan 17" wielen op een F3x met de M sport remmen? Of is dat ook minimaal 18"?
          Naar wat ik gelezen had is het voor de M Sport minimaal 17" en de M Performance 18".

Comment

• De mijne zijn niet de M Sports hé. Dus geen idee. Bij de stealer zeiden ze 18 inch en moet zeggen dat het nipt past.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
              De mijne zijn niet de M Sports hé.
              Heb ik ook niet gezegd. Is gewoon een algemene vraag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                Naar wat ik gelezen had is het voor de M Sport minimaal 17" en de M Performance 18".
                Oké, thx.

Comment

• Vandaag gewisseld, ik had ze er graag twee weken geleden opgelegd maar pas vandaag tijd gehad.
                  Kan de sneeuw komen en mijn minerva's hun werk doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk Berichten
                    Vandaag gewisseld, ik had ze er graag twee weken geleden opgelegd maar pas vandaag tijd gehad.
                    Kan de sneeuw komen en mijn minerva's hun werk doen.
                    Minerva's????

Heb die rotzooi ooit als zomerband gehad (lagen al op de wagen bij aankoop), heeft een week geduurd en ze dan eraf gesmeten. Levensgevaarlijk die dingen.

Comment

• Ik heb er nog geen last mee gehad, ze presteren goed genoeg voor mijn rijstijl.
                      Ik ben dan ook een kei-voorzichtige chauffeur.
                      Als ze versleten zijn komt er wel iets anders op(nokian's of michelin's) ik zou niet weten waar ze minerva's verkopen.

Comment

Ik heb er nog geen last mee gehad, ze presteren goed genoeg voor mijn rijstijl.
                        Als ze versleten zijn komt er wel iets anders op(nokian's of michelin's) ik zou niet weten waar ze minerva's verkopen.
                        Mijn allereerste mountainbike als klein kindje was een minerva.
                        Ding bestond uit puur gietijzer dacht ik lol. Zo zwaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                          Minerva's????

Heb die rotzooi ooit als zomerband gehad (lagen al op de wagen bij aankoop), heeft een week geduurd en ze dan eraf gesmeten. Levensgevaarlijk die dingen.
                          Straf, ik heb die nog op de E46 gehad destijds, ik vond dat heel goede banden. En zelfs vrij slijtvast.

Comment

Ik heb er nog geen last mee gehad, ze presteren goed genoeg voor mijn rijstijl.
                            Ik geloof niet meer dat die nog verkocht worden. Was een B-merk van Continental dacht ik.

Edit: wordt toch nog gemaakt blijkbaar: http://www.deldo.com/banden/minerva/

Comment

• Inderdaad, aanvankelijk door Continental gemaakt: http://www.banden-pneus-online.be/autoband/minerva/

Comment

• Wat is jullie ervaring met splinternieuwe banden?
                                Daarmee doel ik dan op een gebrek aan grip omdat ze nog ingereden moeten worden.
                                1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
                                2006 Ford Focus 1.8 TDCi Sport Clipper
                                2010 Opel Astra 1.3 CDTI Sports Tourer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bwlian Bekijk Berichten
                                  Wat is jullie ervaring met splinternieuwe banden?
                                  Daarmee doel ik dan op een gebrek aan grip omdat ze nog ingereden moeten worden.
                                  Twee keer hard optrekken en remmen, en is een paar bochten vlot nemen en ze zijn ingereden. Voilà, meer is dat niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Twee keer hard optrekken en remmen, en is een paar bochten vlot nemen en ze zijn ingereden. Voilà, meer is dat niet.
                                    Puh, da's nog niks. Bij mij eh, bij mijn garage zien ze plots een rookwolk waar ik net nog stond en dan zeggen ze tegen elkaar

'Ik kan het niet zien maar ik denk dat hij weg is'.
                                    'Ja, die banden zijn ook weer ingereden'.
                                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Haha, bedankt voor de input.

Ik vroeg het eigenlijk ook naar aanleiding van dit:
                                      Elke nieuwe band heeft een inrijperiode nodig.
                                      Voor het inrijden moet gedurende de eerste 200 tot 300 kilometer met matige snelheid worden gereden om de prestaties van de band te verbeteren voor de lange termijn.
                                      Het wordt aangeraden om niet te snel te accelereren noch plotseling te remmen in de eerste kilometers, de tijd om het rijgedrag aan te passen aan de nieuwe banden.
                                      1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
                                      2006 Ford Focus 1.8 TDCi Sport Clipper
                                      2010 Opel Astra 1.3 CDTI Sports Tourer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bwlian Bekijk Berichten
                                        Haha, bedankt voor de input.

Ik vroeg het eigenlijk ook naar aanleiding van dit:
                                        Da's advokatees denk ik. 'Als ge iets tegenkomt met nieuwe banden zullen ze ons alvast niets kunnen verwijten'. Maar er schijnt wel een antikleefstof in de moule gebruikt te worden die dan wat gladdigheid geeft in het begin. Eerst toch maar zien of het waar is .

[edit] deze heeft het over siliconenhttp://www.milestonesgarage.co.uk/motoring-blog/how-safely-run-your-new-tyres

[edit]
                                        en deze heeft het eens uitgevogeld

[edit] en tenslotte statements van bandenmakers over release agents. Michelin gebruikte ze in 2008 alvast nog wel . New tire "Mold Release" Fact or Fiction??? : Suzuki GSX-R Motorcycle Forums: Gixxer.com . Dus nu misschien ook niet meer.

Blijft het super effen oppervlak. Dat kan de band wat wispelturig maken.
                                        Last edited by Den Paarse Capri; 11/12/2014, 16:25.
                                        30 jaar Mr Yuge!

Comment

• 200 tot 300 km duurt dat echt niet.

Akkoord dat het beste van de band na die periode bovenkomt, maar na 30km vlot rijden hebt ge al 95% van de normale grip.

Comment

Working...
                                          X