Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• wat een gemelk en gedoe hier allemaal zeg, wel of niet en 't is toch jammer en dit en dat en 't is de moeite niet en bla bla bla'

zitten jullie te zeiken als jullie jarenlang autoverzekering betalen en geen accident tegenkomen van "oeie zo veel premie betaald en nog niet nodig gehad" ?

Nee toch ? wel da's toch hetzelfde met de "kost" en het "opleggen al dan niet" van winterbanden. Komt er een strenge winter, dan ben je goed gewapend, komt er geen strenge winter, dan heeft het minder nut gehad, maar dan nog, better safe than sorry... d'er is dan toch geen kind overboord ?
    Zo miereneuken over een millimeter méér slijtage omdat de temperaturen een paar weken hoger zijn dan anders jongens toch, get a life !

Comment

• Woensdag komen de mijne erop, de uren dat ik rondrij is het onder de 7 graden dus dat valt mee.
      2018 BMW X1 18d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
        Bij mij is winteren nu sneeuw.
        Moet nu wel zeggen dat mijn Suckozero's nu al betere grip geven dan de zomerbanden. Allez als ik 's morgens naar het werk rij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
          Moet nu wel zeggen dat mijn Suckozero's nu al betere grip geven dan de zomerbanden. Allez als ik 's morgens naar het werk rij.
          Bij mij niet.
          Op het droog kan ik niet klagen, maar als het wat vettig ligt...
          Vanmorgen toen ik naar het werk reed toch een serieus verschil ze, in het voordeel vd zomerbanden.
          Toen ik gisteren naar huis reed en het lag wat vettig was het weer van dat. Dat mijn tractiecontrole in 4e aanspringt op een atmo naft vind ik niet normaal ze. Bij een beul van een diesel zoals de jouwe ok, maar ik heb ocharme 300Nm.

Comment

Bij mij niet.
            Vanmorgen toen ik naar het werk reed toch een serieus verschil ze, in het voordeel vd zomerbanden.
            Toen ik gisteren naar huis reed en het lag wat vettig was het weer van dat. Dat mijn tractiecontrole in 4e aanspringt op een atmo naft vind ik niet normaal ze. Bij een beul van een diesel zoals de jouwe ok, maar ik heb ocharme 300Nm.

En vorige week was het 3 graden en hadde PSS ook geen grip, koopt u nokian!

Comment

• Donderdag verwachten ze 14gr.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Donderdag verwachten ze 14gr.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                Kunt u winterbanden dan zo zien smelten!

Comment

• Die dingen moeten toch ook ooit eens op geraken. Ik ben niet van plan meer dan drie seizoenen met dezelfde winterbanden te rijden. Ik vind de switch in rijgedrag trouwens leuk, ook van zomer naar winter.

Comment

Kunt u winterbanden dan zo zien smelten!

Niet overdrijven he Kevin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      Niet overdrijven he Kevin
                      Ja maar laat mij uitspreken, van de burnouts hé

Comment

Bij mij niet.
                        Toch maar raar, winterbanden zouden toch ook bij nat en vettig weer beter moeten presteren dan zomerbanden in dezelfde omstandigheden
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Toch maar raar, winterbanden zouden toch ook bij nat en vettig weer beter moeten presteren dan zomerbanden in dezelfde omstandigheden
                          Vind het ook raar. Ligt het aan de maat, de band zelf, de druk... I don't know.
                          Misschien aan m'n rijstijl, kan ook altijd.

Comment

• Slijtage valt mee he, banden hebben vandaag waterkoeling!

Comment

Vind het ook raar. Ligt het aan de maat, de band zelf, de druk... I don't know.
                              Misschien aan m'n rijstijl, kan ook altijd.
                              Schelen de wintervelgen +band tov de zomer veel in gewicht ? Hoe zit het met de staat van de schokdempers ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                Schelen de wintervelgen +band tov de zomer veel in gewicht ? Hoe zit het met de staat van de schokdempers ?
                                Schokdempers zijn rondom gloednieuw sinds een paar maand.
                                Zowel velgen als banden zijn een pak zwaarder (winter).

Comment

Schokdempers zijn rondom gloednieuw sinds een paar maand.
                                  Zowel velgen als banden zijn een pak zwaarder (winter).
                                  De oem schokdempers ?

Comment

De oem schokdempers ?
                                    Nee, KW V2.

Comment

Nee, KW V2.
                                      Variant 2 - Rebound adjustable dampening
                                      The KW Variant 2 is the system intended for the experienced driver who requires to not only determine the individual lowering of their vehicle, but adjust the damper setting to fine tune the system to their needs.

The adjustable rebound damper allows adjustment of the pitch and roll behavior of the vehicle, adapting it to one's own driving preferences.

Moet je ze niet aanpassen ? Zeker gezien de verschillen tussen de zomer en winterset.

Comment

Variant 2 - Rebound adjustable dampening
                                        The KW Variant 2 is the system intended for the experienced driver who requires to not only determine the individual lowering of their vehicle, but adjust the damper setting to fine tune the system to their needs.

The adjustable rebound damper allows adjustment of the pitch and roll behavior of the vehicle, adapting it to one's own driving preferences.

Moet je ze niet aanpassen ? Zeker gezien de verschillen tussen de zomer en winterset.
                                        Geloof mij, die ophanging wordt echt gebruikt qua aanpassing
                                        Zomerset staat die vooraan op 15, achteraan 13 (1 zachtst, 19 hardst).
                                        3 en 3 is bv niet te doen, bootgevoel dat het niet schoon is.
                                        Ook 10 en 10 geprobeert, beste compromis voor comfort / wegligging nog, blijft hetzelfde qua grip.
                                        Ophanging zelf ook al hoger geschroefd, nog altijd 't zelfde. De banden zullen gewoon niet goed zijn voor m'n rijstijl.

Comment

Geloof mij, die ophanging wordt echt gebruikt qua aanpassing
                                          Zomerset staat die vooraan op 15, achteraan 13 (1 zachtst, 19 hardst).
                                          3 en 3 is bv niet te doen, bootgevoel dat het niet schoon is.
                                          Ook 10 en 10 geprobeert, beste compromis voor comfort / wegligging nog, blijft hetzelfde qua grip.
                                          Ophanging zelf ook al hoger geschroefd, nog altijd 't zelfde. De banden zullen gewoon niet goed zijn voor m'n rijstijl.
                                          Ik zou het nog niet opgeven...

Comment

Working...
                                          X