Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    Ik zou het nog niet opgeven...
    Voorstel qua setup misschien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
      Voorstel qua setup misschien?
      Bij het stoppen gaat je kont omhoog, en bij het vertrekken trekt de kont naar beneden. Ik zou achteraan harder zetten. En vooraan iets zachter ? Tot ze goed staat. Vraag je leverancier ook eens naar zijn ervaringen.

Comment

• Hier 12 graden vanmorgen om 6.30 no need for winter tyre

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
          Hier 12 graden vanmorgen om 6.30 no need for winter tyre
          Semi slicks is the way to go!

Comment

• denk dat ik er mijn zomerwielen weer ga ondersteken , pff 14 graden in december ...

Comment

• Ik ben even aan't twijfelen geweest maar zolang het zo'n vuil weer is blijven ze liggen.
              Het zal toch nog gaan winteren zeker?

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk Berichten
                Ik ben even aan't twijfelen geweest maar zolang het zo'n vuil weer is blijven ze liggen.
                Het zal toch nog gaan winteren zeker?

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
                Dacht ik vorig jaar in december ook. Geen sneeuwvlokje gezien gans de winter.

Comment

• Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Ze verwachten tegen het einde van het jaar (29-31 december) wel opnieuw wat koudere temperaturen.

Comment

• Dan laat ik ze liggen.
                    Bespaar ik me de moeite van te wisselen.

verstuurd vanaf mijn smartfoon met Tapatalk.

Comment

• Januari en februari kunnen wel nog wreed koude maanden worden.

Comment

• Vanaf 26 december zou het terug beginnen kouder worden met in de nacht onder nul.
                        Ga ze toch ook laten zitten.

Comment

• Vandaag op Ring Lier,om 7u. Regende wat. Deed kickdown en de auto schakelde rond de 100km/h en ging sideways. Bedankt tractie controle.

Comment

• Ik heb gisteren met een M4 op winterbanden gereden. Geen zak mee aan te vangen met dit weer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                              Vandaag op Ring Lier,om 7u. Regende wat. Deed kickdown en de auto schakelde rond de 100km/h en ging sideways. Bedankt tractie controle.
                              Welke idioot doet er ook kickdown bij dit weer met een 330d

Comment

Ik zou echt eens een Guide willen over hoe het maximale uit een RWD met automaat halen bij slechte weersomstandigheden. En dan bedoel ik niet volledig sideways gaan, maar maximaal accelereren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  Ik zou echt eens een Guide willen over hoe het maximale uit een RWD met automaat halen bij slechte weersomstandigheden. En dan bedoel ik niet volledig sideways gaan, maar maximaal accelereren.
                                  U gaat naar BMW, koopt een 316i, et voila!

Nee serieus, ik denk dat gewoon uw bandenkeuze de meest doorslaggevende factor zal zijn hoor, en hoe bruut ge schakelt.
                                  Ik merk dat bij de mijne ook, als ik wat rustiger en soepeler schakel ondanks ik planché geef, niet echt een probleem. Als ik echter bruut schakel, ja dan hebde prijs. Vooral hoe dat koppel wordt vrijgegeven natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Ik heb gisteren met een M4 op winterbanden gereden. Geen zak mee aan te vangen met dit weer.
                                    Hebt gij die van u al steken? ik weet dat jij graag wacht tot het echt nodig is.

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten

hoi!

(weliswaar 335d)
                                    BMW X5 45e

Comment

U gaat naar BMW, koopt een 316i, et voila!

Nee serieus, ik denk dat gewoon uw bandenkeuze de meest doorslaggevende factor zal zijn hoor, en hoe bruut ge schakelt.
                                      Ik merk dat bij de mijne ook, als ik wat rustiger en soepeler schakel ondanks ik planché geef, niet echt een probleem. Als ik echter bruut schakel, ja dan hebde prijs. Vooral hoe dat koppel wordt vrijgegeven natuurlijk.
                                      Toen ik een test rit deed met de 435i GC, gaf die vanaf stilstand met kickdown minder wheelspin dan mijn 330d. Minder koppel en ook minder vroeg. Misschien moet ik em manueel schakelen en opschakelen rond 3500rpm? Dunno. Volgend jaar komen er Micheline PSS op. Enfin, eerst die Eagle F1's oprijden.

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                      Hebt gij die van u al steken? ik weet dat jij graag wacht tot het echt nodig is.

hoi!

(weliswaar 335d)
                                      Kefkie, jij rijdt toch ook met een belachelijke hoop koppel rond? Hoe geraak jij snel van je plaats bij regenweer? Tips? Met m'n vroeger 120d'tje had ik ook wel last, maar totaal niet van deze orde

Comment

• DTC op half zelf en gas geven, kar gaat wel een klein beetje scheef maar wat tegensturen en weg is ie.

Ofwel in manueel zetten, in 2e vertrekken en net voor 2,5 toeren doorschakelen naar 3e

Ofwel alles afzetten en gas geven en hopen dat ie niet té scheef gaat .

De 5 heeft 0 vermogen en 0 koppel dus das gewoon gas geven en da ist

De mini heeft ook wel last van wielspin, das meestal direct doorschakelen naar 2e.

En de porsche heeft veel grip achteraan dus die kan er wel hoe mee overweg .
                                        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                          DTC op half zelf en gas geven, kar gaat wel een klein beetje scheef maar wat tegensturen en weg is ie.

Ofwel in manueel zetten, in 2e vertrekken en net voor 2,5 toeren doorschakelen naar 3e

Ofwel alles afzetten en gas geven en hopen dat ie niet té scheef gaat .

De 5 heeft 0 vermogen en 0 koppel dus das gewoon gas geven en da ist

De mini heeft ook wel last van wielspin, das meestal direct doorschakelen naar 2e.

En de porsche heeft veel grip achteraan dus die kan er wel hoe mee overweg .
                                          Dat is het hem net idd. Met tractie controle op nijpt hij echt wel veel te veel vermogen af. Ik zal eens een standje hoger testen en hopen dat ik niet in het plantsoen beland

Comment

Working...
                                          X