Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ben niet buitengeweest de laatste drie dagen.
Maar ik vraag me af waarom jullie zeggen dat winterbanden mensen op kosten jagen is. Je kan toch maar 1 set banden tegelijk verslijten? En de prijs van een setje stalen velgen is ook niet veel. Desnoods een setje op Kapaza of zo zoeken. En als je je wagen wegdoet zal je wel iets weer krijgen van je wintersetje, of je verkoopt ze afzonderlijk.
Ik heb het 1 keer voor gehad enkele jaren geleden hier op de berg. Heeft een uur geduurd om 1 km ver te geraken. En ik had dan nog het geluk erop te geraken. Elke winter als het een beetje sneeuwt is't prijs hier. Geen winterbanden is stilstaan en wagen achterlaten. Want als je op de strooiwagen moet wachten... En dan nog ne keer mijnen oprit, redelijk steil omhoog ongeveer 40 meter op kasseien en 2 bochten erin. Die veeg je niet gauw gauw 's morgens als je weg moet. Met sneeuwbanden kan je er (voorzichtig) afrijden. Omhoog rijden lukt ook niet altijd met sneeuwbanden dat niet. En vermits mijn vrouw elke morgen weg moet vind ik dat bijlange geen luxe. Ook om de berg af te rijden helpen die sneeuwbanden echt wel hoor. (vind bergaf gevaarlijker dan omhoog eigenlijk). Het gebeurt inderdaad niet veel in Belgie maar zelfs zonder sneeuw is een winterband veiliger bij koude. Allez, iedereen doet wat hij wil he, maar zeggen dat het veel kost vind ik echt niet juist.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten4 millimeter dacht ik, voor de hoogste slijtageindicatoren bij winterbanden ?
@DHL: die laatste 2 mm gaat sneller omdat een band dan ook minder warmte kan afvoeren met minder profiel.
Ik zou die conti niet meer nemen alleen al omwille van geluid.
Denk dat de ultragrip en michelin geen verkeerde keuzes zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenBen niet buitengeweest de laatste drie dagen.
Maar ik vraag me af waarom jullie zeggen dat winterbanden mensen op kosten jagen is.
2. Omdat vele mensen niet bij machte zijn ze zelf te verwisselen moeten ze daarvoor naar een bandencentrale = centen.
Tuurlijk zijn winterbanden nuttig. Ik heb er ook (ook al liggen ze momenteel nog steeds in de doos). Maar er zijn in Vlaanderen te weinig winterdagen dat ze echt hun nut hebben. Vorige winter heb ik gans gereden zonder winterbanden omdat er gewoon geen winter was. Tot op heden is er trouwens nog geen enkel bewijs geleverd dat er minder ongevallen gebeuren in Vlaanderen door het gebruik van winterbanden. Zomerbandrijders rijden in de winter ook doorgaans defensiever en voorzichtiger dan menig winterbandrijder die zich onoverwinnelijk waant in winters weer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenEen weerman geeft voor binnenkort een hevige winterprik aan. Dan zal de verkoop van winterbanden wel op gang komen.
vorig jaar was er ook iemand (uit GB) die een "gruwelijke" winter aankondigde voor West-Europa in de maanden januari, februari... amaai
De vooruitzichten voor de komende twee weken is dat het inderdaad iets kouder zal worden (4 - 5 - 6 graden overdag) ... dat is normaal voor de tijd van het jaar maar toch helemaal geen winter hé. -10 's nachts en onder de nul overdag: dat is winter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten-10 's nachts en onder de nul overdag: dat is winter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenIk kijk altijd op deze voorspeller... die zitten er meestal het kortste bij ;-)
http://www.meteovista.be/Europa/Belg...nderlo/4055748
Deze zitten er meestal ook goed op.
Bericht van zojuist:
De samenvatting na de runs deze ochtend: het lijkt stilaan goed te komen met de winterse episode. Herinnert u zich nog onze post op 18 december toen we gewag maakten van een (structurele) winterprik? Nu blijkt het GFS, UKMO en het ECMWF (alle 3 weermodellen) met sneeuw te komen eerstvolgend weekend. Als daarna de wolken verdwijnen kan het in de nachtperiode wel eens serieus koud worden. Mogelijk met verlenging van de winterse episode. Iets voor de middag een nieuwe update bij ons.Database error.
The database has encountered a problem.
Comment
-
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenIk wacht af, maar als het zaterdag hier bij ons sneeuw vrij is ga ik een dagje naar de Ardennen.
Dochter loves the snow.
Sent from hereden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEen overgang van zuidwestelijke (warme) naar noordwestelijke (koudere) winden gaat meestal gepaard met wat winterse neerslag. Maar eens de koude er is gaat het zonnetje meestal schijnen. Hoop ik toch.
Ze spreken van een paar extremen. De Ardennen heeft in ieder geval prijs dit weekend, in de loop van volgende week volgt de rest.
Comment
Comment