Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hier aan de kust zal het wel weer niks zijn

Comment

• Dit weekend kans op winterse neerslag maar daarna komt een noordoost-circulatie op gang. Dit is typisch koude maar droge landlucht.

Het gaat dus wel vriezen (vooral 's nachts, overdag wordt een randgeval) maar het gaat voorlopig niet sneeuwen. Daarvoor zou de wind naar het noordwesten moeten draaien maar dat zit er op dit moment niet aan te komen
      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
        Hier aan de kust zal het wel weer niks zijn
        Klopt, enkel regen en veel wind dit weekend. Volgende week paar graden boven nul maar wel droog en (veel) minder wind
        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Mijn cupra met nieuwe zomerbanden met max profiel en sperdif zal het wel overleven

Comment

• Noodweer.be voorspelt andere dingen, in het verleden waren zij wel altijd correct. Iets wat ik van het KMI niet kan zeggen.

Comment

• Hmmm, ik zou hier veel kunnen zeggen maar ik ga het niet doen...

edit: never mind
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                Ze spreken van een paar extremen. De Ardennen heeft in ieder geval prijs dit weekend, in de loop van volgende week volgt de rest.
                Afwachten. Hoe langer ze iets op voorhand voorspellen, hoe minder betrouwbaar de voorspellingen zijn.

Comment

• Er zijn verschillende weermodellen waarvan die van de ECMWF, DWD (Duitsland) en GFS (VS) de belangrijkste zijn.
                  Die modellen draaien constant nieuwe runs en hoe meer deze runs van de verschillende modellen met elkaar in overeenstemming zijn, hoe betrouwbaarder de voorspelling.
                  Elk model brengt naast hun standaardrun ook afwijkende runs (naargelang de parameters en probabiliteiten). Maar 'bepaalde' commerciële aanbieders van weerinfo pikken daar dan steevast de meest spectaculaire voorspelling uit die bijvoorbeeld maar in 1 run voorkomt.

Indien interesse volg dan eens mee op weerwoord.be of het forum van de VWK (http://www.vwkweb.nl/index.php?page=Forum). Je zult al snel merken dat het weer niet zo simpel in elkaar zit...
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                    Er zijn verschillende weermodellen waarvan die van de ECMWF, DWD (Duitsland) en GFS (VS) de belangrijkste zijn.
                    Die modellen draaien constant nieuwe runs en hoe meer deze runs van de verschillende modellen met elkaar in overeenstemming zijn, hoe betrouwbaarder de voorspelling.
                    Elk model brengt naast een standaardrun en afwijkende runs (naargelang de parameters en probabiliteiten). Maar 'bepaalde' commerciële aanbieders van weerinfo pikken daar dan steevast de meest spectaculaire voorspelling uit die bijvoorbeeld maar in 1 run voorkomt.

Indien interesse volg dan eens mee op weerwoord.be of het forum van de VWK (http://www.vwkweb.nl/index.php?page=Forum). Je zult al snel merken dat het weer niet zo simpel in elkaar zit...

Thx voor de link, straks een bekijken.

Comment

• We zullen moeten afwachten en zien wat het gaat doen he.
                      Voorspellingen zijn maar voorspellingen, zekerheid hebben we pas als we het effectief zien.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        We zullen moeten afwachten en zien wat het gaat doen he.
                        Voorspellingen zijn maar voorspellingen, zekerheid hebben we pas als we het effectief zien.
                        En dan mag je nog niet teveel gedronken hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                          Ze spreken van een paar extremen. De Ardennen heeft in ieder geval prijs dit weekend, in de loop van volgende week volgt de rest.
                          Haha, net nu de scenic op versleten winterbanden staat. Die leken nog goed toen ik ze liet monteren een tijdje terug en onlangs zag ik dat ze op de slijtindicator staan. Verkeerd ingeschat dus... Komen pas de woensdag na de kerstvakantie nieuwe op.
                          Vraag me nu af wat het beste is als er sneeuw ligt, de winterbanden van de scenic of de bijna nieuwe zomerbanden op mijn Espace. Welke auto zou ik nemen als er sneeuw ligt?

Comment

• Vraag me nu af wat het beste is als er sneeuw ligt, de winterbanden van de scenic of de bijna nieuwe zomerbanden op mijn Espace. Welke auto zou ik nemen als er sneeuw ligt?
                            Van elk een paar dan heb je 4seasons.
                            Polo 6n 1.4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Haha, net nu de scenic op versleten winterbanden staat. Die leken nog goed toen ik ze liet monteren een tijdje terug en onlangs zag ik dat ze op de slijtindicator staan. Verkeerd ingeschat dus... Komen pas de woensdag na de kerstvakantie nieuwe op.
                              Vraag me nu af wat het beste is als er sneeuw ligt, de winterbanden van de scenic of de bijna nieuwe zomerbanden op mijn Espace. Welke auto zou ik nemen als er sneeuw ligt?
                              de nieuwe zomerbanden. Versleten winterbanden zijn hopeloos.
                              BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                                Van elk een paar dan heb je 4seasons.
                                Da's een idee lol...

Zal maar de Espace nemen dan he. Natuurlijk als je altijd zorgt dat je winterbanden hebt op een auto en je er dan in slaagt om net als de winter begint rond te rijden met versleten winterbanden dan ben je wel een kieken eigenlijk he

Comment

• in de sneeuw (en zeker op ijs) zou k denken dat versleten winterbanden beter zijn dan nieuwe zomers, maar ja zelf nog niet knn. vgl.en

Of het nu vriest of sneeuwt, zes op de tien Belgen vinden het helemaal niet erg om dat winterweer te trotseren met de auto. En Walen (63 procent) zijn daarbij blijkbaar iets avontuurlijker ingesteld dan Vlamingen (52 procent).
                                  http://www.hln.be/hln/nl/2654/Extreme-Aarde/article/detail/2163764/2014/12/26/Zes-op-de-tien-Belgen-rijden-wel-graag-in-de-sneeuw.dhtml

daar zijn ze ook iets meer gewoon! proberen dit weekend testritje te doen in de Ardennen!

nog naar wat WRC beelden aan het kijken, maat banden voor sneeuw en gravel is 205/65/15
                                  en asfalt 235/40/18
                                  Last edited by ; 27/12/2014, 01:00.

Comment

• Waar zitten de zomerbandjes nu hé?

Comment

• Hier 6 graden geen sneeuw hier ben ik

Comment

• Sneeuw? Half gesmolten natte smos noem ik dat. Lekker gezellig om degene met zomerbanden het moeilijk te maken.

Comment

• Hier aan de kust zelfs niks van pap ofzo gewoon natte baan vd regen

Comment

Working...
                                          X