Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Soms kan het wel erg verraderlijk zijn zulle. Zo gingen we ooit eens naar Gent op een avond. Op de N42 heb je op de viervaksbaan een viaduct (je ziet eigenlijk niet dat dit een viaduct is, is maar een lichte glooiing). Kom afgereden en zie in de verte 2 auto's met hun 4 pinkers op. Als eerste reaktie wil ik afremmen en bij het minste dat ik remde blokkeerden de wielen (tijd zonder abs nog).
Koppeling ingeduwd, weinig gestuurd en me laten uitbollen voorbij die wagens (stonde gelukkig deels op de pechstrook).
Ik dacht bij mezelf, als het zo gevaarlijk is, keer ik terug naar huis en ga de problemen niet zoeken. Dus ik draai me aan de lichten, en rijd tegen 50 over de viaduct. Komt een zware Mercedes af die me voorbij gaat aan hoge snelheid en die vliegt de middenberm in.
Ik heb mijn auto toen geparkeerd en ben te voet weer gegaan om da anderen te verwittigen met een zaklamp. Man, wat ik toen gezien heb.. Zonder overdrijven alleen al langs mijne kant een 15-tal accidenten en aan de overkant hoorde je ook de ene slag na de andere. Herinner me nog goed iemand met een nieuwe 3-serie die rechtsvoor de vangrail geraakt had maar dwars over de weg stond. Had amper schade. Die man stapt uit en roept 'mijnen auto'. Hij kon nog net opzij springen want toen vlamde er enen aan hoge snelheid in zijn flank. Dienen kerel kreeg bijna een beroerte. Dan was er een oud madammeke met ne Ford Taunus, die remt, en haar auto draait zich volledig om zodat ze achteruit slipt. Dat beeld, die madam zat half gedraaid in haren auto, net alsof ze achteruit aan het rijden was en bleef blijkbaar heel rustig. Ze reed achterwaarts in op een auto waarvan het koppel net uitstapte. Die wilden hun deur dicht smijten en plots schoven de twee auto's voorbij hun vlak naast hun tenen.
Allé na een hele tijd kwam een grootmacht aan politie brandweer en ambulances toe. Geen gewonden en de baan werd afgesloten. Is me altijd bijgebleven en bij temperaturen rond het vriespunt denk ik er regelmatig aan terug. Viaducten kunnen ronduit gevaarlijk zijn. De hele weg droog en plots (ik weet niet hoe dat kan) een ijsbaan op een viaduct. Vraag me af van waar dat vocht dan wel kan komen...
Mijn winterbanden hebben zich gisterenavond terugverdiend.
Ik moest een noodstop uitvoeren toen een vader met zijne kleine op de slee plots de weg opliep, donkere weg en donkere kleding en op mij roepen dat ik ne zot ben.
In de Ardennen daarstraks hielden 2 koppigaards al t verkeer op door met een Tuscon en een astra op zomerbanden tot boven (proberen) te geraken.
Half uur file door die twee op zomerbanden en een beetje ijs
Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Mijn winterbanden hebben zich gisterenavond terugverdiend.
Ik moest een noodstop uitvoeren toen een vader met zijne kleine op de slee plots de weg opliep, donkere weg en donkere kleding en op mij roepen dat ik ne zot ben.
Op uw zomerbanden had je misschien trager gereden en ook kunnen stoppen.
In de Ardennen daarstraks hielden 2 koppigaards al t verkeer op door met een Tuscon en een astra op zomerbanden tot boven (proberen) te geraken.
Dat is pas erg, zeker met Tucson
Ik heb nooit verkeer opgehouden met mijn zomerbanden, wel al zelf opgehouden geweest door mensen met slechte winterbanden ...
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Dat is pas erg, zeker met Tucson
Ik heb nooit verkeer opgehouden met mijn zomerbanden, wel al zelf opgehouden geweest door mensen met slechte winterbanden ...
Ik kon vroeger in de oostkantons overal weg in 30cm sneeuw met mijn Golfke II en de zomerbanden ... had 155'erkes... Mijn Benzen nu hebben vanaf november tot april sneeuwbanden
Zo een auto met tweewielaandrijving vind ik echt belachelijk.
En veel eigenaars weten het soms zelf niet eens.
Kleinzoon van de mensen hier tegenover had ook zo eene met 2WD, nu heeft hij er eentje met 4WD gekocht, na een ongeval met de andere.
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Zo een auto met tweewielaandrijving vind ik echt belachelijk.
En veel eigenaars weten het soms zelf niet eens.
Kleinzoon van de mensen hier tegenover had ook zo eene met 2WD, nu heeft hij er eentje met 4WD gekocht, na een ongeval met de andere.
Wat is daar mis mee dat ie maar op twee wielen trekt??
Komt niet door de banden, maar door de bestuurders, dat ze eens beginnen met hun ESP af te zetten als ze zo staan te sukkelen.
In de sneeuw heb je best ofwel een 4x4 ofwel een lichte wagen, want daarmee geraak je ook overal op of door. (eventueel al dan niet met winterbanden)
Komt niet door de banden, maar door de bestuurders, dat ze eens beginnen met hun ESP af te zetten als ze zo staan te sukkelen.
In de sneeuw heb je best ofwel een 4x4 ofwel een lichte wagen, want daarmee geraak je ook overal op of door. (eventueel al dan niet met winterbanden)
Als 't echt ellende is dan helpt ESP afzetten enzomeer geen bal meer. In winterse omstandigheden zijn de banden de belangrijkste factor om wel of niet van uw plaats te geraken.
Wat is daar mis mee dat ie maar op twee wielen trekt??
Niks, in normale (Belgische) omstandigheden heb je niet meer nodig.
Comment