Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Niks, in normale (Belgische) omstandigheden heb je niet meer nodig.
    Waarom vind je dan zo'n tucson die op twee wielen trekt belachelijk??

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
      Ik snap het ook niet meer goed. Moet het nu awd, fwd, winterbanden, zomerbanden zijn?
      Ik heb fwd en zomerbanden, daar is niks mis mee.
      Moet straks trouwens nog de baan, eens zien ho het op de weg gaat zijn.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
        Ik kon vroeger in de oostkantons overal weg in 30cm sneeuw met mijn Golfke II en de zomerbanden ... had 155'erkes... Mijn Benzen nu hebben vanaf november tot april sneeuwbanden
        Smallere banden hebben meer grip in de sneeuw, de tucson had brede banden (en fwd )
        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
          Komt niet door de banden, maar door de bestuurders, dat ze eens beginnen met hun ESP af te zetten als ze zo staan te sukkelen.
          Veel mensen weten niet eens wat esp is, laat staan dat ze weten dat ze dat hebben en waar dat knopje dan staat.
          In de sneeuw heb je best ofwel een 4x4 ofwel een lichte wagen, want daarmee geraak je ook overal op of door. (eventueel al dan niet met winterbanden)
          In de sneeuw kan 4x4 inderdaad heel handig zijn.
          En een lichte wagen, ik geraakte met mijn Saxoke idd overal door, maar met de C4 die toch al een stuk zwaarder is geraak ik. Nog steeds overal door.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • Deze ochtend om 4u ook op ijsbanen gereden met fwd en zomerbanden. Op traject van 12km 0,0 keer geslipt. Gisteren met 4x4 in sneeuw met met zomerbanden met hoge km-stand ook 0,0 problemen. Het is nu niet dat we hier in alaska wonen he. En je gaat met niet horen beweren dat winterbanden niet nuttig zijn, maar ik heb er het geld niet voor over.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Als 't echt ellende is dan helpt ESP afzetten enzomeer geen bal meer. In winterse omstandigheden zijn de banden de belangrijkste factor om wel of niet van uw plaats te geraken.
              Fout, de chauffeur is op elke moment de belangrijkste factor, de banden zijn enkel een goed hulpmiddel.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Fout, de chauffeur is op elke moment de belangrijkste factor, de banden zijn enkel een goed hulpmiddel.
                NIET fout.
                Als ik nu, op deze besneeuwde wegen met zomerbanden het gaspedaal op dezelfde manier bedien als nu met mijn winterbanden, dan gaat mijn auto net iets anders reageren.

                Nu, waarom is een tucson met 2WD belachelijk m'n beste?

                Comment


                • E40 tussen Gent en Brussel mag het linkervak toch ook eens gestrooid worden. Overal dikke ijsplekken.
                  Ben vandaag tot in de Hoge Venen geweest met 20 cm sneeuw maar hier is het nog het gevaarlijkste.
                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                    Deze ochtend om 4u ook op ijsbanen gereden met fwd en zomerbanden. Op traject van 12km 0,0 keer geslipt. Gisteren met 4x4 in sneeuw met met zomerbanden met hoge km-stand ook 0,0 problemen. Het is nu niet dat we hier in alaska wonen he. En je gaat met niet horen beweren dat winterbanden niet nuttig zijn, maar ik heb er het geld niet voor over.
                    Dat argument over geld wordt zachtjes aan toch wel dun. Zomerbanden kosten ook geld. Soms in een grotere maat zelfs veel meer. Ik blijf maar denken dat sommigen het echt een heldendaad vinden om toch maar op zomers te blijven rijden. Zie mij eens driften naar de Delhaize . Nu, ik heb daar totaal geen probleem mee.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                      Dat argument over geld wordt zachtjes aan toch wel dun. Zomerbanden kosten ook geld. Soms in een grotere maat zelfs veel meer. Ik blijf maar denken dat sommigen het echt een heldendaad vinden om toch maar op zomers te blijven rijden. Zie mij eens driften naar de Delhaize . Nu, ik heb daar totaal geen probleem mee.
                      Ik ben een ongelooflijke fan van winterbanden, bij echte winterse omstandigheden (sneeuw, smeltsneeuw, rijmplekken, ijsplekken,...), zowel op het vlak van grip als remweg. Gewoon omdat het een enorm verschil maakt in de praktijk.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                        Smallere banden hebben meer grip in de sneeuw, de tucson had brede banden (en fwd )
                        Tucson is 235/60/16

                        Schoonouders hadden zo een 2WD ding, reed bagger en zuipte 13liter. Uit miserie verkocht

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                          Dat argument over geld wordt zachtjes aan toch wel dun. Zomerbanden kosten ook geld. Soms in een grotere maat zelfs veel meer. Ik blijf maar denken dat sommigen het echt een heldendaad vinden om toch maar op zomers te blijven rijden. Zie mij eens driften naar de Delhaize . Nu, ik heb daar totaal geen probleem mee.
                          Driften? Gaat niet daarvoor heb ik teveel grip en te weinig vermogen Vroeger noemde men dit gewoon banden, maar sedert de uitvinding van de winterband zijn het ineens zomerbanden. Iedereen doet van mijn part wat hij wil. En als er iets voorvalt is dat dan maar ieders eigen schuld. Maar uw remweg is ook langer hoor als je bij 15graden met uw zachte wintersloefen gaat rondtuffen (in belgie wisselt het weer continu)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            NIET fout.
                            Als ik nu, op deze besneeuwde wegen met zomerbanden het gaspedaal op dezelfde manier bedien als nu met mijn winterbanden, dan gaat mijn auto net iets anders reageren.

                            Nu, waarom is een tucson met 2WD belachelijk m'n beste?
                            En wie is het dat er gas geeft? Inderdaad, de bestuurder.
                            Dus het ligt in de eerste plaats aan de bestuurder, de banden zijn een hulpmiddel om het makkelijker te maken.
                            Je bevestigd hier dus enkel mijn stelling.

                            Wat die Tucson betreft heb ik me verkeerd uitgedrukt, de 2WD op zich is niet belachelijk, maar in zo een situatie als daarnet maak je je wel belachelijk.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                              Tucson is 235/60/16

                              Schoonouders hadden zo een 2WD ding, reed bagger en zuipte 13liter. Uit miserie verkocht
                              Wel macho hé. Je kan letterlijk neerkijken op de rest, en daar is 't bij de meeste eignaars van die dingen om te doen hé.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                Tucson is 235/60/16

                                Schoonouders hadden zo een 2WD ding, reed bagger en zuipte 13liter. Uit miserie verkocht
                                Kan goed zijn, t lag echt aan de auto en natuurlijk de banden ook, voor hem vertrok een Daihatsu ...??? En die reed gewoon verder op zijn smalle zomerbanden.
                                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                                  Driften? Gaat niet daarvoor heb ik teveel grip en te weinig vermogen Vroeger noemde men dit gewoon banden, maar sedert de uitvinding van de winterband zijn het ineens zomerbanden. Iedereen doet van mijn part wat hij wil. En als er iets voorvalt is dat dan maar ieders eigen schuld. Maar uw remweg is ook langer hoor als je bij 15graden met uw zachte wintersloefen gaat rondtuffen (in belgie wisselt het weer continu)
                                  Dat is nog eens een idee, mijn zomer door rijden op winterbanden. Omgekeerd is alles ok blijkbaar, maar ik ga bij 15 graden minder snel kunnen stoppen? Empirisch onderzoek waard

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    En wie is het dat er gas geeft? Inderdaad, de bestuurder.
                                    Dus het ligt in de eerste plaats aan de bestuurder, de banden zijn een hulpmiddel om het makkelijker te maken.
                                    Je bevestigd hier dus enkel mijn stelling.
                                    Luister beste. Ik heb momenteel 13 jaar ervaring met een achterdrijver. Ik heb ooit in winterse situaties gezeten waar dat ding op z'n zomerbanden haast letterlijk niet meer van z'n plek kwam. Alle hulpmiddeltjes aan of uit, alle technieken om gas te geven, niet te geven, tevergeefs. Op m'n winterbanden heb ik ook al in gelijkaardige omstandigheden vertoeft. Da's een wereld van verschil. Dus... de banden zijn bij winterweer hier wel de belangrijkste factor!

                                    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Wat die Tucson betreft heb ik me verkeerd uitgedrukt, de 2WD op zich is niet belachelijk, maar in zo een situatie als daarnet maak je je wel belachelijk.
                                    Ik zou niet weten waarom. Een tucson is een gewone tweewiel aangedreven gezinswagen. Waarom maakt die zich dan belachelijk? Omdat ie er een beetje uitziet als een jeep? Da's gewoon de zoveelste fakejeep uit de hoop.

                                    Comment


                                    • Daarstraks met mijn versleten winterbanden op de dakparking van de Carrefour geparkeerd. Overal sneeuw en ijs. Heb eens getest wat versleten winterbanden waard zijn, awel dat viel nog goed mee. Beter iig dan onze andere auto op zomerbanden. Veel beter eigenlijk.
                                      Thuiskomen was slechter, oprit niet volledig sneeuwvrij en ijs. Toch boven geraakt met wat geduld. Rijden tot je stilstaat door doorslippende wielen met esp af Dan eens goed de banden laten spinnen zodat je beetje rubber ruikt. Beetje achteruit bollen en blijven staan. En dan voorzichtig weer vertrekken om zo telkens weer een meterke verder te komen. Duurt wel eventjes en is uiteraard slecht voor je banden, maar zoals ik zei ze zijn toch versleten. Door de wielen de laten doorspinnen worden de banden eventjes warm en smelt je even door het ijs. Als je dat doet met zo'n 30 cm heb je 30 cm aanloop om weer te vertrekken en kan je altijd weer beetje verder. Wel altijd even wachten natuurlijk en je stuur heen en weer draaien terwijl je stilstaat. Dan geraak je door de sneeuw of ijslaag (als die niet dik is tenminste). Flink he mijn oprit mijn steile oprit met kasseien tot helemaal boven gereden in nog geen 20 minuten lol.

                                      Comment


                                      • ik rij ook al lang rwd, nog nooit niet van m'n plek afgeraakt, maar ook nooit oversized gereden

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Wel macho hé. Je kan letterlijk neerkijken op de rest, en daar is 't bij de meeste eignaars van die dingen om te doen hé.

                                          Hun reden was de hogere zit, nu hebben ze een Golf 7 en hoor ik ze toch niet klagen.. nu ja, klagen, het zijn en blijven schoonouders he

                                          Comment

                                          Working...
                                          X