in de Ardennen strooien ze meer dan ik dacht, wel enkele zeer fijne baantjes ontdekt, waar je wat marge hebt en waar de zoutkar nog niet gepasseerd was
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door hitachi Bekijk BerichtenGisteren een rit gedaan op de snelweg van 160km tegen 100 a' 110 kmh met winterbanden kan u zeggen dat er geen één wagen achter mij is gebleven. Ik schatte de snelheid van die bestuurders tussen de 120a' 140 in.
Nu lees ik dit in een artikel en daar zit veel waarheid in.
VAB waarschuwt automobilisten voor gladde wegen en vraagt dat iedereen zijn rijstijl aanpast, ook wiens wagen uitgerust is met winterbanden. Uit onderzoek blijkt immers dat het effect van winterbanden vooral bij mannelijke bestuurders teniet gedaan door risicocompensatie: doordat je een ‘veiliger’ gevoel hebt met winterbanden, ga je sneller rijden. Vooral mannen met winterbanden voelen zich veiliger bij moeilijk berijdbare wegen.
Kan zijn dat er mensen zijn die zich dan beter voelen.
Maar ik heb afgelopen weekend veel autostrade gedaan en wat mij vooral opviel is dat mensen tegen 60 op het rechtste baanvak rijden op 5 a 10mtr van elkaar. Dan rij ik liever links 120-130 en dan wordt ik maar bestempeld als zot met zijn bmw. Maar dien eerste moet maar eens bruusk stoppen, dan zit de rest er mooi op.
En dan in de media maar zeggen dat het zo gevaarlijk was en iedereen z'n snelheid moet aanpassen. Mss de mensen ook er eens op attent maken dat ze niet zo snel kunnen stoppen ipv het puur op snelheid te steken imo.BMW X5 45e
Comment
-
Het gaat er nu vooral om (omdat de wegen er, toch in vl-br, niet zo slecht bijlagen). Dat mensen zich aanpassen aan de situatie op de weg. Als de linkerrijstrook goed vrij is kun je gerust 120/130 rijden. Ligt dat daar echter vol met een laagje sneeuw is dat minder verstandig. Zie mijn vorige reactie van een man of 10 die ineens vol in de remmen ging op een stuk ijs (ge moet er echt nen domme kloot voor zijn feitelijk) en dan naar rechts ging omdat ze zich niet verwachten aan ijs op de baan.. tja das dan ook weer een schoolvoorbeeld van hoe de belg geen flauw benul heeft van in winterse condities te rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDus omdat ze dat volgens U vaak denken scheer je ze maar allemaal over dezelfde kam? Ook die mensen uit het voorbeeld maken zich sowieso 'belachelijk'.... want ze rijden met een tucson die 2WD is.
Kijk eens in de spiegel beste vriend. Daar staat de grootste pipo van den hoop.
Staat het u niet aan, dan is dat u probleem, maar blijf er dan niet over doorzagen!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Nog een ergenis:
Die vrouwen achter het stuur die bij sneeuw en ijs plotseling tegen 10 km/u rijden (en dit is niet overdreven). Dan steek ik die voorbij tegen 40 à 50 km/u op een vrijwel open baan met wat sneeuwsporen in het midden. Plotseling zijn het de mannen die gelijk ne zot rijden.
In dit geval rijd ik minder onveilig dan die vrouwkes die iedereen ophouden tegen 10 per uur omdat ze niet beter durven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenNog een ergenis:
Die vrouwen achter het stuur die bij sneeuw en ijs plotseling tegen 10 km/u rijden (en dit is niet overdreven). Dan steek ik die voorbij tegen 40 à 50 km/u op een vrijwel open baan met wat sneeuwsporen in het midden. Plotseling zijn het de mannen die gelijk ne zot rijden.
In dit geval rijd ik minder onveilig dan die vrouwkes die iedereen ophouden tegen 10 per uur omdat ze niet beter durven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIedereen heeft nog altijd recht op zijn eigen mening he.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenterjust al nergens geen sneeuw meer en +6
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichtenvoila... dat was het dan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten2013 was het dacht ik dat het pas half februari is beginnen winteren maar het heeft toen wel tot half maart geduurd.
Comment
-
Vorig jaar : 225/245 zomerbanden op besneeuwde ondergrond kon ik nog niet uit een goot wegrijden, terwijl mijn neef met krak dezelfde wagen voorzien van winterbanden geen enkel probleem had om dezelfde goot uit te rijden. Kom ik geen tweede keer meer tegen (nu x-drive En een extra winterset aangeschaft)
Comment
-
Winterbanden zijn een groot hulpmiddel in winterse omstandigheden. Ik zou ze niet meer willen missen.
Voor het eerst de xDrive in de sneeuw es de sporen gegeven, geeft toch een extra veilig gevoel al moet je het niet te bond maken.
Het verschil zit vooral als je een helling opmoet die volgesneeuwd is, dan voel je deze aandrijving werken.
Is het nodig? Waarschijnlijk niet.
Comment
-
FF sfeer fotoBijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk BerichtenVorig jaar : 225/245 zomerbanden op besneeuwde ondergrond kon ik nog niet uit een goot wegrijden, terwijl mijn neef met krak dezelfde wagen voorzien van winterbanden geen enkel probleem had om dezelfde goot uit te rijden. Kom ik geen tweede keer meer tegen (nu x-drive En een extra winterset aangeschaft)
Comment
Comment