Het heeft nog niet geregend en deze nacht werd er op vele plaatsen nog gestrooid ... dus, ja er ligt nu nog zout op de baan.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk BerichtenLigt er eigenlijk nog zout op de baan nu? Wil graag nog eens buiten komen met de chevy. Mooi zonnetje..Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenHet heeft nog niet geregend en deze nacht werd er op vele plaatsen nog gestrooid ... dus, ja er ligt nu nog zout op de baan.That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
godverdomme hé. Hier in sint niklaas geen strooiwagen gezien de laatste dagen maarja ...Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Gisteren is mijn vrouw geslipt op een bruggetje over een spoorweg. Was ijs blijkbaar. Ze zegt dat ze een paar keer over en weer slingerde maar niks geraakt heeft en dat er een lichtje knipperde (tja vrouwen he lol). En hare pedaal trilde lol. Vraag me nu af, hadden de nieuwe banden erop gelegen, zou dat een rol spelen op ijs of is ijs altijd ijs eender of je met nieuwe of versleten banden bolt?
Comment
-
Bobo, ze weet dat wel eigenlijk (want ik vertelde haar ook natuurlijk indertijd wat ik daar gezien had in Zottegem), maar de temperatuur buiten was op dat ogenblik 3 a 4 graden. Ik stond er eigenlijk ook van versteld toen ze het vertelde, bij zo'n temperatuur verwacht je toch geen ijzel meer he.
Vannacht vond ik het veel gevaarlijker, mistig op sommige plaatsen, -1 graad, vochtig wegdek.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenBobo, ze weet dat wel eigenlijk (want ik vertelde haar ook natuurlijk indertijd wat ik daar gezien had in Zottegem), maar de temperatuur buiten was op dat ogenblik 3 a 4 graden. Ik stond er eigenlijk ook van versteld toen ze het vertelde, bij zo'n temperatuur verwacht je toch geen ijzel meer he.
Vannacht vond ik het veel gevaarlijker, mistig op sommige plaatsen, -1 graad, vochtig wegdek.
Comment
-
Moet ook wel irritant zijn als dat sneeuw/ijssymbool constant knippert? Of bedoel je het ESP lampje?
In onze Ford Focus krijg je eerst een oranje teken van een weg met sneeuwsymbool op (is een LCD kleurenscherm tussen de tellers) en vanaf het 0 raakt wordt datzelfde symbool rood..
Sowieso met zomer -of winterbanden, op ijs maak je vaak geen kans. (tenzij je spijkerbanden zou hebben, maar das hier niet toegestaan uiteraard)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten(tenzij je spijkerbanden zou hebben, maar das hier niet toegestaan uiteraard)
Dat is ook het eerste wat ik hier van hoor .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk BerichtenDat is ook het eerste wat ik hier van hoor .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk BerichtenIk heb dat van horen zeggen, maar ik ben blijkbaar mis als ik even op Touring kijk. Wel enkel voor een bepaalde periode.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenBobo, ze weet dat wel eigenlijk (want ik vertelde haar ook natuurlijk indertijd wat ik daar gezien had in Zottegem), maar de temperatuur buiten was op dat ogenblik 3 a 4 graden. Ik stond er eigenlijk ook van versteld toen ze het vertelde, bij zo'n temperatuur verwacht je toch geen ijzel meer he.
Vannacht vond ik het veel gevaarlijker, mistig op sommige plaatsen, -1 graad, vochtig wegdek.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk BerichtenMoet ook wel irritant zijn als dat sneeuw/ijssymbool constant knippert? Of bedoel je het ESP lampje?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk BerichtenMeestal is het gewoon ge weergave van de buitentemperatuur die flikkert. Begint bij 3-4°
Maar na zoveel jaren rijden toch weer iets bijgeleerd. Altijd gedacht dat 3 a 4 graden zeker geen kwaad kon...
ik let wel altijd op de baan als het rond de 0 graden gaat (kleur, blinken;...) maar zelfs dan kan je niet alles uitsluiten. Je mag de bocht van een oprit dan tegen 50 - 60 oprijden ipv 80-90 maar als er ijs ligt zou je toch nog prijs hebben. 50 - 60 op puur ijs is niet meer te controleren in een bocht.
Ik vond dat nu ergens wel een goede les voor mijn vrouw want als je nog nooit op ijs geslipt hebt kan je je gewoon niet voorstellen hoe glad dat wel is. Als je daarop remt vertraag je haast niet. In feite zou een slipcursus en een cursus defensief rijden tot de basisopleiding van het rijbewijs moeten behoren vind ik. Velen zouden dan beseffen dat een slippende wagen niet zo makkelijk op de baan te houden is. En als je echt te rap rijdt dan kan je al helemaal niets meer doen dan hopen dat je omnium snel betaalt lol. Te snel dan mag je de beste piloot zijn, esp en abs hebben, de beste banden... de wetten van de fysica zijn baas op dat moment. En dat leer je ook op een slipcursus. Je leert niet alleen wat je moet doen als het gebeurt maar je leert ook dat er grenzen zijn...
Comment
Comment