RFT in nat of glad is altijd minder goed dan non-rft's omdat 't meegeven van de flanken veel minder is waardoor bij zijdelingse verplaatsing de grip snel minder wordt
ivm smaller/breder qua grip van de voorbije pagina's: iedere auto/band combinatie heeft een minimale druk per CM² nodig om optimaal te presteren, wijk je daar veel vanaf zal je de prestaties verminderen(lees minder grip)
zo kan het zijn dat een 600Nm wagen minstens 255 banden nodig heeft om voldoende grip te hebben en eenzelfde wagen met 300Nm voldoende heeft met 205 banden, kan zelfs zijn dat de 255banden bij de lichtere motor nadelig werken qua gripvermogen
winterbanden is in België voor 90%van de tijd onnodig, enige is dat je dan de overige 10% beter thuis blijft als je 't niet nodig vind om winterbandjes te leggen...
ivm smaller/breder qua grip van de voorbije pagina's: iedere auto/band combinatie heeft een minimale druk per CM² nodig om optimaal te presteren, wijk je daar veel vanaf zal je de prestaties verminderen(lees minder grip)
zo kan het zijn dat een 600Nm wagen minstens 255 banden nodig heeft om voldoende grip te hebben en eenzelfde wagen met 300Nm voldoende heeft met 205 banden, kan zelfs zijn dat de 255banden bij de lichtere motor nadelig werken qua gripvermogen
winterbanden is in België voor 90%van de tijd onnodig, enige is dat je dan de overige 10% beter thuis blijft als je 't niet nodig vind om winterbandjes te leggen...
Comment